FANDOM

Zlecenie
Sezon 3, odc. 37
Informacje podstawowe
Premiera 22.04.2010
Reżyseria Andrzej Kostenko
Chronologia
Poprzedni odcinek Świadek
Następny odcinek Sprawa świętego Mikołaja

Zlecenie - to trzydziesty siódmy odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Mietek bierze udział w zawodach strzeleckich o Puchar Sandomierza. Dopinguje go Orest. Czesław Madera spotyka się z podejrzanym mężczyzną, dla którego ma zlecenie. Nocul denerwuje się na chłopaka Oli. Gdy rozpoczynają się zawody ksiądz Mateusz dostaje telefon, gdy wychodzi odebrać widzi, że ktoś próbuje zastrzelić Maderę. Na komendzie biznesmen zeznaje, że nie zna napastnika i nie chce ochrony. Irena, żona Czesława, jest przerażona. Wkrótce przyjeżdża Agata córka Maderów z chłopakiem, którego ci nie lubią. Również proboszcz niewiele pamięta. Na plebanię przychodzi chłopak Agaty, Eryk Bednarski, któremu ksiądz kiedyś pomógł. Na nagraniu z monitoringu policjanci zauważają mężczyznę bejsbolówce, jednak nie widać za bardzo jego twarzy. Madera nie rozpoznaje go. Agat podejrzewa, że ojciec wie, kto do niego strzelał, ten przyznaje się, że zadłużył się u niewłaściwych ludzi. Mietek odwiedza księdza, żeby pograć w szachy i opowiada mu o śledztwie. Matka Agaty nie toleruje Eryka ze względu na jego kryminalną przeszłość. Mateusz udziela mu wsparcia. Później próbuje porozmawiać z Ireną, jednak ta pozostaje nieugięta. Wieczorem Czesław zostaje postrzelony w ramię. Chwilę potem pomaga mu córka. W szpitalu Możejko i Nocul próbują z nim porozmawiać, jednak ten twierdzi, że nie wie kim jest sprawca. Agata na komendzie rozpoznaje napastnika - to ten sam mężczyzna ze strzelnicy. Niestety dziewczyna twierdzi, że nie wie co może nim kierować. Następnego dnia chce przekonać ojca żeby ten powiedział policji prawdę, ale ten nie ma takiego zamiaru i zabrania córce komukolwiek mówić o zadłużeniu. Irena domyśla się, że mąż i córka wiedzą kim jest sprawca. Do firmy Madera przychodzi Ryszard Stasiak, który zapowiada, że niedługo ją przejmie, jeśli Czesław nie spłaci długu. Agata mówi o nim policji. Mężczyzna do niczego się nie przyznaje. Szczecińska policja zidentyfikowała sprawcę jest to Kamil Lewarek ps. "Lewar". Jednakże Madera uparcie twierdzi, że ni zna go. Irena sugeruje Noculowi i Możejce, że Eryk może mieć coś wspólnego z usiłowaniem zabójstwa. Policjanci ustalają, że chłopak siedział w jednej celi z Lewarem przez 3 miesiące. Bednarski utrzymuje, że nie ma nic wspólnego z zamachem. Mateusz nie wierzy w winę Eryka. Agata broni swojego chłopaka i wyznaje księdzu, że powiedziała Erykowi o kłopotach finansowych ojca, więc chłopak nie miał motywu. Dziewczyna prosi duchownego o pomoc. Michał pokazuje Mateuszowi i Natalii złudzenie optyczne (dwa takie same kwadraty na różnych tłach) co daje proboszczowi do myślenia. Dowiaduje się od Agaty, że jej ojciec jest ubezpieczony na 80 tys. Duchowny udaje się do szpitala, bo wie już, że to Czesław wydał zlecenie na samego siebie - chciał zginąć, żeby jego rodzina dostała pieniądze z polisy. Biznesmen twierdzi, że nie może odwołać zlecenia - już wcześniej chciał, ale bandyta nie reagował. Wkrótce przychodzi on do szpitala, na szczęście w porę docierają tam policjanci i dzięki strzałowi Mietka ratują sytuację. Czesław w końcu mówi o wszystkim policji i córce. Nocul opowiada księdzu o śledztwie. Nagle zauważa Olę z chłopakiem.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki