FANDOM

Zielony zakątek
Sezon 10, odc. 125
Informacje podstawowe
Premiera 26.09.2013
Reżyseria Filip Zylber
Chronologia
Poprzedni odcinek Rezydencja
Następny odcinek Słowo faceta

Zielony zakątek - to sto dwudziesty piąty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Mateusz odprawia mszę w domu seniora "Zielony zakątek". Po nabożeństwie jedna z pensjonariuszek, Zofia Laszkowska, wyznaje mu, że właściciel, Marian Bruzda, od kilku miesięcy zabiera im wszystkie pieniądze z emerytur. Poza tym doszło do dwóch kradzieży. Kobieta pokazuje duchownemu swoją rodzinną biżuterię. Gdy ten próbuje porozmawiać z Bruzdą, ten twierdzi, że to tylko plotki i nie warto zawracać głowy policji. W nocy staruszka słabnie. Pielęgniarz Adam wzywa karetkę. Nocul przesłuchuje właściciela, gdy nagle dostaje telefon, że Zofia zmarła. Paruzel mówi Mietkowi, że nikt nie wie co zmarła trzymała w pudełku znalezionym obok niej. Możejko i Nocul przesłuchują pielęgniarza, który zeznaje, że usłyszał hałas, po czym znalazł nieprzytomną pensjonariuszkę. Proboszcz przychodzi na komendę, gdzie dowiaduje się o tragedii. Mateusz mówi policjantom, że w pudełku była biżuteria, ale nie mówiła kto może chcieć ją okraść. Adam mówi, że Bruzda zabiera pensjonariuszom emerytury. Koleżanka Emilki, Anka Kawęcka pokazuje jej skręta. Po przyjściu na plebanię dziewczynka majaczy. Emilka przyznaje, że koleżanka podkradła bratu, Robertowi hichrę. Ksiądz mówi Mietkowi o narkotykach. Orest postanawia wysłać Karolinę do domu seniora, żeby zatrudniła się jako opiekunka. Policjantka od razu zostaje przyjęta. Gibalski i Marczak obserwując gimnazjum zauważają Kawęckiego i znajdują przy nim i jego koledze marihuanę. Robert twierdzi, że dostał narkotyki od dilera zwanego Hetmanem, który wciągnął go w handel. W tym tygodniu ma spotkać się z jednym z jego ludzi. Możejko każe zrobić portret pamięciowy. Pielęgniarz mówi Górskiej, że szef nie płacił jej poprzedniczce Marcie, oraz o kradzieżach. Bruzda sprzedaje skradzioną biżuterię paserowi, co widzą Gibal i Mietek. Natalia chce, żeby dziewczynki przysięgły, że więcej nie wezmą narkotyków. Następnego dnia gospodyni wciąż jest podejrzliwa. Do "Zielonego zakątka" przyjeżdża katering. Oprócz tego Brózda jest bardzo miły dla pensjonariuszy. Dwoje z nich Zygmunt i Antoni ciągle się sprzecza. Później właściciel spotyka się z podejrzanym mężczyzną i mówi mu, że może załatwić kilka kilogramów marihuany. Możejko załatwił nakazy przeszukania pasera i "Zielonego zakątka". Górska zauważa, że Zygmunt szykuje się na randkę. Natalia spotyka Basię, która słyszała o narkotykach. Zygmunt Buława bierze udział w speed-date, do której przez pomyłkę zostają włączone Natalia i Basia. Nagle do kawiarni wchodzą Mateusz i Mietek, którzy je zauważają. Buławie nie udaje się znaleźć kobiety, więc wraca do domu seniora. Karolina podąża za Marianem do piwnicy, gdzie zauważa hodowlę konopi indyjskich, więc zatrzymuje go. Następnego dnia policjanci przesłuchują pensjonariuszy. Na komendzie Bruzda zapewnia, że to nie on hodował konopie. Mężczyzna przyznaje, że przez hazard popadł w długi, dlatego zabierał pieniądze pensjonariuszom i ukradł biżuterię. Postanowił również spłacić część długu Hetmana narkotykami. Na cmentarzu ksiądz spotyka Zygmunta i Antoniego odwiedzających groby żon, którzy potwierdzają, że zatrzymano właściciela. W miejscu wskazanym przez Bruzdę policja nie znajduje Hetmana, ponieważ ten wyprowadził się tuż po aresztowaniu Mariana. Przy szachach duchowny domyśla się, że to pielęgniarz fundował katering dla pensjonariuszy, ale ma wątpliwości co do jego udziału w handlu narkotykami. Mietek i Karolina zauważają w "Zielonym zakątku" podejrzanych ludzi w towarzystwie Adama. Okazuje się, że to Antoni i Zygmunt stoją za handlem narkotykami, ale już im się to znudziło. Gdy dochodzi do walki policjanci interweniują. Aspirant przychodzi na plebanię i mówi, że starsi panowie od lat zajmowali się handlem narkotykami, a przemycali je w pudełkach od czekoladek.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki