FANDOM

Zemsta
Sezon 1, odc. 11
Odc.11
Informacje podstawowe
Premiera 8 luty 2009
Reżyseria Maciej Dejczer,
Andrzej Kostenko
Chronologia
Poprzedni odcinek Szantaż
Następny odcinek Aniołek

Zemsta – jedenasty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

Streszczenie Edytuj

Biskup prosi księdza Mateusza, aby przez kilka tygodni pełnił posługę w więzieniu, w którym przebywają m.in. Pluskwa i ojciec Michała. Duchowny chętnie się zgadza. Gdy wraca na plebanię dowiaduje się, że Michał został zawieszony za bójkę. Po rozmowie robi mu kilka zdjęć na prośbę Włodka. Mężczyzna stara się o ekstra przepustkę. Po kilku dniach Michał dostaje ospy wietrznej. Ksiądz Mateusz postanawia zrobić uroczystość dla więźniów i ich najbliższych. Nagle okazuje się, że gangster Seweryński został zamordowany. Na miejsce przyjeżdża Możejko. Podejrzany jest Paszyński, któremu ofiara groził ponieważ ten odbił mu kobietę. Księdza dziwi otwarte okno w celi zabitego. Paszyński przysięga, że jest niewinny, nie ma jednak alibi, a na narzędziu zbrodni są jego odciski. Prosi duchownego aby ten przekazał list narzeczonej więźnia. Kobietę porusza wiadomość. Wkrótce przychodzi do ukochanego i zapewnia, że mu wierzy. Tymczasem Mateusz jedzie na komendę, gdzie próbuje przekonać Nocula o niewinności Paszyńskiego – mężczyzna nie mógłby jednocześnie prześlizgnąć się do izolatki i zostawić odcisków na narzędziu zbrodni. Poza tym zostało mu tylko kilka dni odsiadki. Podczas mszy ksiądz mówi do więźniów, aby jeśli wiedzą coś w sprawie to powinni pomóc koledze. Później zauważa, że Włodek ma jakieś zmartwienie. W trakcie rozmowy Nocul ujawnia proboszczowi, że zamordowany miał białaczkę. Obraz jednego z więźniów (jeleń, który popełnia samobójstwo) daje Mateuszowi do myślenia. W końcu odkrywa, że nie było to zabójstwo, a samobójstwo – Seweryński sam przygotował narzędzie zbrodni, wsadził je między okna i nabił się na nie. Natychmiast dzwoni do Nocula i wszystko mu opowiada. Ten przedstawia wersję Możejce, jednak wciąż nie ma twardych dowodów, a podejrzany nie ma alibi. Później Mateusz dowiaduje się, że Włodek ma romans z więzienną psycholog i obaj widzieli Paszyńskiego w kotłowni. Nie chcieli o tym powiedzieć, ponieważ ich związek złamał procedury. W końcu opowiedzieli policji jak było, dzięki czemu Paszyński wyszedł na wolność. Niestety, Włodek nie może wyjść na warunkowe, gdyż złamał regulamin. Po wszystkim ksiądz Mateusz dostaje ospy.