FANDOM

Zemsta
Sezon 1, odc. 11
Odc.11
Informacje podstawowe
Premiera 8 luty 2009
Reżyseria Maciej Dejczer,
Andrzej Kostenko
Chronologia
Poprzedni odcinek Szantaż
Następny odcinek Aniołek

Zemsta to jedenasty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

Streszczenie Edytuj

Biskup prosi księdza Mateusza, aby przez kilka tygodni pełnił posługę w więzieniu, w którym przebywają m.in. Pluskwa i ojciec Michała. Duchowny chętnie się zgadza. Gdy wraca na plebanię dowiaduje się, że Michał został zawieszony za bójkę. Po rozmowie robi mu kilka zdjęć na prośbę Włodka. Mężczyzna stara się o ekstra przepustkę. Po kilku dniach Michał dostaje ospy wietrznej. Ksiądz Mateusz postanawia zrobić uroczystość dla więźniów i ich najbliższych. Nagle okazuje się, że gangster Seweryński został zamordowany. Na miejsce przyjeżdża Możejko. Podejrzany jest Paszyński, któremu ofiara groził ponieważ ten odbił mu kobietę. Księdza dziwi otwarte okno w celi zabitego. Paszyński przysięga, że jest niewinny, nie ma jednak alibi, a na narzędziu zbrodni są jego odciski. Prosi duchownego aby ten przekazał list narzeczonej więźnia. Kobietę porusza wiadomość. Wkrótce przychodzi do ukochanego i zapewnia, że mu wierzy. Tymczasem Mateusz jedzie na komendę, gdzie próbuje przekonać Nocula o niewinności Paszyńskiego - mężczyzna nie mógłby jednocześnie prześlizgnąć się do izolatki i zostawić odcisków na narzędziu zbrodni. Poza tym zostało mu tylko kilka dni odsiadki. Podczas mszy ksiądz mówi do więźniów, aby jeśli wiedzą coś w sprawie to powinni pomóc koledze. Później zauważa, że Włodek ma jakieś zmartwienie. W trakcie rozmowy Nocul ujawnia proboszczowi, że zamordowany miał białaczkę. Obraz jednego z więźniów (jeleń, który popełnia samobójstwo) daje Mateuszowi do myślenia. W końcu odkrywa, że nie było to zabójstwo, a samobójstwo - Seweyński sam przygotował narzędzie zbrodni, wsadził je między okna i nabił się na nie. Natychmiast dzwoni do Nocula i wszystko mu opowiada. Ten przedstawia wersję Możejce, jednak wciąż nie ma twardych dowodów, a podejrzany nie ma alibi. Później Mateusz dowiaduje się, że Włodek ma romans z więzienną psycholog i obaj widzieli Paszyńskiego w kotłowni. Nie chcieli o tym powiedzieć, ponieważ ich związek złamał procedury. W końcu opowiedzieli policji jak było, dzięki czemu Paszyński wyszedł na wolność. Niestety, Włodek nie może wyjść na warunkowe, gdyż złamał regulamin. Po wszytkim ksiądz Mateusz dostaje ospy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki