FANDOM

Zdobycz
Sezon 5, odc. 63
Informacje podstawowe
Premiera 14.04.2011
Reżyseria Andrzej Kostenko
Chronologia
Poprzedni odcinek Paragraf 23
Następny odcinek Aukcja

Zdobycz - to sześćdziesiąty trzeci odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Możejko zauważa w barze grupę rozbawionych ludzi. Wśród nich jest nowy prawnik w urzędzie miasta i zapalony myśliwy Marek Podgórski. Orest chce umówić się z Justyną i obiecuje wpaść do ratusza następnego dnia. Pluskwa chce nauczyć Natalię gotować. Po mszy wierni trafiają na grupę ludzi protestujących przeciwko polowaniom. Justyna oznajmia Orestowi, że następnego dnia wyjeżdża z Podgórskim do domu prawnika popracować nad nowym budżetem miasta. Natalia żali się księdzu, że Pluskwa ją obraził. Możejko ma bardzo zły humor i wyżywa się na pracownikach. Na samochodzie Marka ktoś namalował zwierzaki. Prawnik wzywa policję i pożycza samochód od Florczaków. W lesie Podgórski zostaje postrzelony. Znajduje go leśniczy i dzwoni na policję. Mietek mówi Orestowi, że Marek przyjechał z Justyną do swojego domu. Na murze również są namalowane zwierzęta. Leśniczy nie wiele widział. Waldek przyznaje Mateuszowi, że przesadził w rozmowie z Natalią. Justyna przychodzi na komendę, gdzie dowiaduje się, że Marek zmarł w szpitalu. Orestowi nie jest łatwo przesłuchiwać ukochaną. Pluskwa daje w prezencie Natalii nowy garnek. Na policje trafia jeden z ekologów, Filip Gruber, podejrzewany o zabicie Marka. Chłopak przyznaje się do pomalowania auta, ale nie do zabójstwa. Twierdzi również, że nie pomalował domu. Mietek wątpi w jego winę. Natalia z Waldkiem próbują ugotować gulasz. Nocul przychodzi na plebanię, żeby porozmawiać z księdzem na temat dochodzenia. Policja ustaliła, że z domu Podgórskiego zniknął sztucer. Aspirant zgadza się przesłać proboszczowi malunki. Możejko przychodzi do baru, gdzie zaczepia go Adam Florczak, przyjaciel ofiary, i oskarża panią burmistrz. Mateusz przegląda zdjęcia malunków. Towarzysze Grubera domagają się uwolnienia go. Możejko przychodzi do księdza zwierza mu się, że podejrzewa kogoś bliskiego, ale nie potrafi tego kogoś przycisnąć, ponieważ nie wierzy w jego winę. Duchowny radzi mu posłuchać głosu miłości. Proboszcz spotyka Justynę, która wyznaje mu, że Marek próbował ją poderwać. Domyśla się również, że ktoś jej bliski jest o nią zazdrosny, ale duchowny zapewnia ją, że to nie on był sprawcą. Mietek widzi, że Orest ma jakieś zmartwienie, ale on nie chce na tan temat rozmawiać. Wyniki analizy farb wykazują, że farba, którą namalowano zwierzaki na aucie jest inna od tej, którą malowano na domu. Ksiądz odwiedza Florczaków i dowiaduje się, że Joanna rysuje różne dzikie zwierzęta. Jej rysunki są podobne do tych z domu. Pokazuje Noculowi, że malunki na aucie różnią się od tego na domu. Prawdopodobnie ktoś chciał zrzucić winę na Grubera. Gulasz wychodzi nie najgorzej. Mietek opowiada Możejce o malunkach. Pluskwa przekazuje Mateuszowi list od jakiejś kobiety. Po przeczytaniu duchowny jedzie do domu Florczaków, bo to Joanna zabiła Marka, bo ten przedmiotowo traktował kobiety, strzelbę utopiła w studni i zrobiła malunek na domu. Teraz chce się zastrzelić. Na szczęście księdzu udaje się ją powstrzymać. Policja przyjeżdża na miejsce. Gulasz Natalii okazuje się zbyt pikantny. Orest i Justyna umawiają się na spotkanie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki