FANDOM

Zbrodnia na pierwszą stronę
Sezon 9, odc. 114
Informacje podstawowe
Premiera 04.04.2013
Reżyseria Wojciech Nowak
Chronologia
Poprzedni odcinek Z miłości
Następny odcinek Daleki krewny

Zbrodnia na pierwszą stronę - to sto czternasty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Możejko ma pretensje do podwładnych o fatalne statystyki. Dziennikarz chce przekonać Natalię do udzielenia wywiadu. Gospodyni zgadza się, żeby o niej wspomniano, ale bez nazwiska. Mateusz również nie chce udzielać wywiadów. Podczas biegania nad rzeką Karolina i Mietek trafiają na zwłoki. Pluskwa naprawia auto Natalii, gdy nagle przyjeżdża na motorze ksiądz Jan Sitarek z diecezji opolskiej, który zwiedza Sandomierz. Udaje mu się naprawić samochód. Przy zabitym nie znaleziono żadnych dokumentów, a lekarz stwierdza, że prawdopodobnie uderzył głową w kamień i ktoś go dusił. Sprawca ukradł nawet jego buty. Sitarek opowiada o misji w Zambii i oferuje swoją pomoc przy zbiórce na remont domu dziecka. Po modlitwie kapłan mówi Mateuszowi, że może być to jakiś znak, że ma szanse pomóc dzieciom. Policyjny pies pod kamieniem w zaroślach znajduje kluczyki od samochodu i pusty portfel. Nocul karze Gibalskiemu obserwować miejsce znalezienia fantów. Natalia zauważa, że Sitarek ciągle rozmawia przez telefon, a Pluskwa uważa, że ksiądz jest jakiś podejrzany. Sitarek przygotowuje się do pierwszego spotkania z biznesmenem. Waldek chce jechać z nim. Mietek i Karolina mówią szefowi, że 200 metrów od miejsca zabójstwa znaleziono samochód, a odcisków ofiary nie ma w bazie. Stażysta Marek przygotował artykuł o zabójstwie, ale Justyna prosi go żeby napisał o czymś innym niż przestępstwa. Dzięki swoim artykułom Marek dostaje pełny etat. Sitarek i Pluskwa przyjeżdżają do sklepu z zabawkami i proponuje właścicielowi Ryszardowi Bako kupno rysunków wychowanków. Ksiądz zna mężczyznę z domu dziecka. W nocy na miejsce ukrycia fantów przychodzi Mejak i zagląda pod kamień, więc Paruzel i Gibalski go aresztują. Następnego dnia na komendzie mężczyzna przyznaje tylko, że okradł zabitego. W przytułku policjanci znaleźli dokumenty ofiary - nazywa się Artur Kedaj. Gibal chce wziąć ubezpieczenie dla żony, która sama wyjeżdża na urlop. Pluskwa widzi jak Sitarek kradnie obraz. Na plebanię przychodzi Ryszard Bako i mówi, że Jan nie jest księdzem i szantażował go. Waldek łapie złodzieja. Sitarek zostaje aresztowany. Marek robi zdjęcia z ukrycia. Na komendzie policjanci pokazują fałszywemu księdzu, który naprawdę nazywa się Pietrasiak, jego liczne alter ego. Ten przyznaje, że zamawiał fałszywe dokumenty od wysokiego bruneta z sygnetem ze skorpionem, który kazał mówić na siebie Adam. Możejko domyśla się, że chodzi o zamordowanego Kedaja. Marek znów przychodzi na plebanię, gdzie Natalia omyłkowo wyjawia, że Sitarek nie jest księdzem. Podczas obiadu Karolina stara się pocieszyć Mietka, gdy nagle wandale przychodzą do restauracji. Policjanci zatrzymują ich. Wszystko obserwuje Marek. Nocul oznajmia szefowi, że wandale są sprawcami kilku innych przestępstw, ale nie fałszerstwa. Podczas gry w szachy Mietek mówi księdzu o ustaleniach. Duchowny pokazuje mu artykuły Marka Wilmana. Aspirant mówi Możejce o tropie. Inspektor domyśla się, że wandale udzielali wywiadów Wilmanowi. Ci przyznają się do występków, ale nie do zabójstwa. Mateusz i Pluskwa śledzą Marka. Justyna pokazuje policjantom komputer Wilmana. Śledząc dziennikarza proboszcz i Waldek docierają do miejsca, gdzie kiedyś była drukarnia. Nagle przyjeżdża również policja i zatrzymuje Bireckiego i jego wspólników. Orest wie już, że właściciel drukarni Birecki chciał wejść w układ z Kedajem, ale ten nie chciał o tym słyszeć, więc Birecki popchnął go i ten uderzył głową w kamień. Dziennikarz zrobił zdjęcia zajściu i szantażował Bireckiego, chociaż to nie on zabił Kedaja, ale jakiś bezdomny. Podczas biegania z Karoliną Mietek wpada na plebanię, żeby podziękować księdzu i Pluskwie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki