FANDOM

Zastępstwo
Sezon 7, odc. 83
Informacje podstawowe
Premiera 08.03.2012
Reżyseria Andrzej Kostenko
Chronologia
Poprzedni odcinek Zaginiony
Następny odcinek Rocznica

Zastępstwo - to osiemdziesiąty trzeci odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Mateusz przygotowuje się do wyjazdu do Włoch na dwa miesiące. Przed wyjazdem pokazuje Natalii i Michałowi komunikator. Przez ten czas parafią zajmie się ksiądz Jacek. Wieczorem Michał idzie na imprezę z kolegami, gdzie zażywa marihuanę, przez co skacze z okna. Chłopak trafia do szpitala ze złamaną nogą. Na miejsce przyjeżdża policja. Koledzy Michała twierdzą, że dostali marihuanę na dyskotece Arizonie. To nie pierwszy taki przypadek. Rano Nocul przychodzi do szpitala, żeby porozmawiać z Michałem. Chwilę potem przychodzi Natalia. Gibalski i Mietek przyjeżdżają do dyskoteki, ale zastają tam tylko sprzątacza. Później aspirant spotyka się z byłym chłopakiem Oli, który jest heavy matalowcem, bo chce wmieszać się w ich towarzystwo. W tym celu postanawia przebrać Możejkę i Gibala za heavy metalowców. Przebrani policjanci idą na imprezę. W łazience przyłapują młodych chłopaków na przekazywaniu narkotyków. Udaje się zatrzymać jednego z nich. Na komendzie chłopak twierdzi, że to na własny użytek, ale policjanci mu nie wierzą. Rano Nocul rozmawia z właścicielem na temat narkotyków. Policyjny pies wyczuwa narkotyki w szafce sprzątacza Jarka Iwanieckiego. Wieczorem żona mężczyzny, Jagoda, przychodzi na plebanię, żeby prosić o pomoc, ale nie zastaje księdza Mateusza, dlatego ksiądz Jacek decyduje się pomóc. Natalii nie podoba się ten pomysł. Następnego dnia gospodyni odwiedza Michała. Chłopak rozmawiał z Mateuszem przez komunikator i duchowny powiedział, że wstawiłby się za Jarkiem. Gdy Natalia wraca na plebanię, gdzie ksiądz Jacek oznajmia jej, że wstawi się za Jarkiem. Gdy duchowny jedzie z Pluskwą na komendę spotykają mężczyznę, który pyta o drogę po angielsku, więc pomagają mu. Okazuje się, że nie ma mocnych dowodów przeciwko sprzątaczowi (pies wyczuł narkotyki także w kilku innych miejscach). Jacek z Waldkiem docierają na komisariat, gdzie ksiądz ręczy za Iwanieckiego i dowiaduje się, że ten wkrótce zostanie wypuszczony. Pluskwa i Natalia odwiedzają Jagodę, która jest wdzięczna za pomoc. Ola uczy ojca tańczyć. Orest przyjeżdża do aspiranta, który znów chce podstawić policjantów na imprezę, ale szef woli obserwować wszystko z auta, więc do Arizony wysyła Gibalskiego i Marczaka. Policjanci przyłapują barmana na handlu i zatrzymują go. Możejko kończy imprezę. Właściciel Arizonu nie chce zeznawać. Rano ekspert stwierdza, że narkotyki dostarczone przez policjantów są bardzo wysokiej jakości, więc prawdopodobnie pochodzą z profesjonalnej plantacji. Nocul przychodzi na plebanię i opowiada o wszystkim Natalii i Pluskwie. Potem aspirant podwozi Waldka do Jagody, bo ten ma rzeczy dla niej i dla dzieci. Jarka nie ma w domu, ale Jagoda daje Pluskwie ciasto. Wieczorem Jacek zauważa, że ciasto jest zawinięte w folie w kwiatki, a takie same były na tirze, mężczyzny, który zabłądził i jechał do Chalin. Waldek jedzie tam i zauważa szklarnię, a gdy podchodzi bliżej zauważa tam Jarka. Nagle Pluskwa zostaje zaatakowany od tyłu. Bandycie orientują się, że Jarek go zna, więc postanawiają pozbyć się jego i Waldka. Chwilę potem przyjeżdża policja i opanowuje sytuację. Bandyta próbuje uciec z zakładnikami, ale Marczakowi i Możejce udaje się go zatrzymać. W szpitalu Pluskwa obiecuje Jarkowi, że pomoże jemu i jego rodzinie. Potem do Waldka podbiega Michał i dowiaduje się, że ksiądz Jacek zadzwonił do Mietka i powiedział mu o odkryciu przez co aspirant z kolegami ruszyli na pomoc. Natalia i Jacek nie mogą dogadać się w sprawie dekoracji kościoła.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki