FANDOM

Zanik pamięci
Sezon 6, odc. 75
Informacje podstawowe
Premiera 13.10.2011
Reżyseria Wojciech Nowak
Chronologia
Poprzedni odcinek Druga szansa
Następny odcinek Jacek

Zanik pamięci - to siedemdziesiąty piąty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Mężczyzna z psem znajduje nad rzeką zwłoki Romana Płońskiego właściciela jednego sandomierskich przedsiębiorstw. Na miejsce przyjeżdża ksiądz i dowiaduje się o wszystkim od Mietka. Przy ofierze policjanci znajdują zakrwawioną apaszkę. Gdy Nocul dzwoni do Możejki, słyszy jego dzwonek, a po chwili znajduje nieprzytomnego inspektora. Orest natychmiast trafia do szpitala z urazem głowy. Mateusz, Justyna i Mietek bardzo się martwią. Później Nocul i Gibalski przyjeżdżają do firmy żeby porozmawiać z żoną ofiary Barbarą. Ta jednak twierdzi, że mąż nie miał żadnych wrogów. Mietek wypytuje pracowników o apaszkę, ci jednak jej nie rozpoznają. Marta Łuczak twierdzi, że należy do Urszuli Morawskiej, byłej właścicielki zakładów, zwolnionej przez ofiarę. Odgrażała mu się. Nagle Mietek dostaje telefon, że Możejko odzyskał przytomność. Ale gdy przyjeżdża do szpitala okazuje się, że inspektor stracił pamięć. Lekarz nie wie kiedy ani czy w ogóle ją odzyska. Zaleca bliskim Oresta, aby przypominali mu dawne dzieje. Mateusz i Natalia decydują się wziąć go na plebanię. Nocul przesłuchuje Morawską. Kobieta nie przyznaje się do zabójstwa. Justyna przychodzi do Oresta, który wie już, że to jego ukochana. Ksiądz zabiera inspektora na plebanię. Później duchownego odwiedza Mietek i opowiada mu o Morawskiej. Jednak proboszcz nie wierzy w jej winę. Ksiądz odwiedza Urszulę i zapewnia, że jej pomoże. Kobieta twierdzi, że po prostu zostawiła apaszkę na biurku ofiary. Możejko ma duży apetyt, co zaczyna przeszkadzać Natalii. Mateusz chce zabrać inspektora na komendę. Policjanci cieszą się na widok szefa. Orest ogląda swoje biuro, po czym Nocul opowiada mu śledztwie. Mateusz wypytuje Martę o apaszkę, ale ta nie chce rozmawiać. Okazuje się, że Stefan Rapalski, wspólnik ofiary, również wędkuje. Możejko spotyka się z Justyną i pyta ją jakim jest człowiekiem. Na komendzie Marta zeznaje, że Urszula miała apaszkę wchodząc do biura ofiary, ale wychodząc już nie. Wyznaje również, że miała romans z Płońskim. Możejko przychodzi na komisariat, gdzie Mietek i ksiądz opowiadają mu o wynikach śledztwa. Mężczyzna, który znalazł ciało rozpoznaje Łuczaka, jednak ten nie przyznaje się do zabójstwa. Orest prosi Mietka o radę, jak postępować z Justyną. Przyjaciel tłumaczy mu, że kobiety lubią być zaskakiwane i rozpieszczane. Marta na spowiedzi mówi księdzu, że jest pewna, że jej mąż nie zabił Płońskiego. Kobieta chce ratować małżeństwo. Podczas romantycznej kolacji Możejko oświadcza się Justynie. Kobieta zgadza się. Mateusz rozmawia z Noculem o sprawie. Nagle przychodzi do nich mężczyzna, który znalazł ciało i zeznaje, że człowiek, który uciekał miał ze sobą wędkę. Możejko zwierza się księdzu, że poprosił Justynę o rękę. Następnego dnia duchowny zabiera go na ryby. Okazuje się, że inspektor wie wszystko o wędkowaniu. Policjanci ustalają, że ofiara produkował biodisle. Poza tym na wędce były odciski Płońskiego, a na pudełku z przynętą Rapalskiego. Mateusz z Orestem przyjeżdżają do Rapalskiego, bo proboszcz wie już, że to on zabił wspólnika w trakcie kłótni o biodisle. Uciekł, ale wrócił po wędkę i wtedy zaskoczył go Możejko, więc uderzył inspektora. Gdy Nocul potrąca kartony prosto na Oresta, ten odzyskuje pamięć. Rapalski zostaje aresztowany. Inspektor nie pamięta co się działo, gdy miał amnezję. Później spotyka się z Justyną i oznajmia jej, że wyzdrowiał. Ukochana wyznaje mu, że się jej oświadczył. Nie chce jednak powiedzieć czy się zgodziła. Podczas spotkania na plebanii Orest dziękuje bliskim za opiekę. Po wyjściu Justyny inspektor zwierza się księdzu, że martwi się, że ukochana odrzuciła jego oświadczyny, ale duchowny go pociesza.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki