FANDOM

Zakochany Marczak
Sezon 12, odc. 151
Informacje podstawowe
Premiera 25.09.2014
Reżyseria Wojciech Nowak
Chronologia
Poprzedni odcinek Powrót
Następny odcinek Niania

Zakochany Marczak - to sto pięćdziesiąty pierwszy odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Podczas łowienia ryb Nocul zauważa, że Marczak od jakiegoś czasu ciągle jest zamyślony. Marian wyznaje, że zakochał się w kelnerce Elwirze. Nagle przepływa koło nich grupa pielgrzymów z Tobiaszem Wesołowskim na czele, którzy płyną kajakami do Wadowic. Mateusz i Natalia zajmą się nimi podczas pobytu w Sandomierzu. Wieczorem gospodyni chce porozmawiać z Tobiaszem, ale go nie zastaje. Zauważa kłótnię jednego z pielgrzymów, Pawła z jego dziewczyną Adą, którą podejrzewa o romans z przewodnikiem. W nocy na plebanię przychodzi pijany Paweł. Rano Natalia przygotowuje śniadanie dla pielgrzymów. Okazuje się, że wśród nich nie ma Ady. Marczak pokazuje Noculowi Elwirę. Aspirant wątpi, aby koledze udało się ją poderwać. Nagle dostaje telefon, że nad rzeką znaleziono zwłoki. Marian znajduje kartę pielgrzyma, na której pisze, że należy do Ady Skowron oraz mokrą komórkę (chociaż ubranie dziewczyny jest całkiem suche). Lekarz sądowy stwierdza, że przyczyną zgony był wgniecenie czaszki powstałe w wyniku upadku. Prawdopodobnie doszło do szarpaniny. Mietek i Orest przychodzą na plebanię i mówią o śmierci Ady. Paweł jest w szoku. Natalia mówi policjantom o kłótni Ady i Pawła, oraz, że chłopak wrócił w nocy pijany i potargany. Odbywa się pogrzeb Ady. Jej przyjaciel, Sebastian Dobrowolski, jest w śpiączce. Rodzicom chłopaka pomaga jego przyjaciel, Alek. Nagle przyjeżdżają Mietek i Gibal i zabierają Pawła na komendę. Tam zapewnia, że kochał Adę i nie zabił jej, chociaż popłynął z dziewczyną wbrew jej woli i był zazdrosny o Tobiasza. Marczak ciągle siedzi zamyślony. Aspirant postanawia pomóc mu poderwać Elwirę. Radzi koledze zamówić danie z poza karty, jednak Marian kompletnie zawala sprawę oblewając kelnerkę wodą. Proboszcz odwiedza Pawła w areszcie. Chłopak wyznaje, że jego związek wisiał na włosku, a feralnego wieczoru pokłócił się z Adą i poszarpał ją. Chwilę przed śmiercią dziewczyna do niego zadzwoniła i próbowała uspokoić. Duchowny postanawia pomóc Pawłowi. Potem Mateusz odwiedza Dobrowolskich, którzy mówią, że chcieli, żeby Sebastian przejął rodzinną firmę, ale ten założył własną z Adą i Alkiem Wilczyńskim, a gdy biznes splajtował Sebastian próbował się zabić. Jan obwinia o to Adę. Ksiądz przychodzi do Nocula i radzi mu sprawdzić logowania kart sim. Pielgrzymi opuszczają Sandomierz. Możejko bawi się z Dominikiem. Mietek próbuje wytłumaczyć szefowi sprzeczność, ale przy dziecku to nie łatwe, więc inspektor każe Wierzbickiemu zająć się chłopcem. Aspirant tłumaczy, że Ada tuż przed śmiercią dzwoniła do Pawła, ale ten był zbyt daleko, żeby ją zabić i przenieść ciało do mostu. Chłopak zostaje wypuszczony. Nocul zabiera go na plebanię. Tam Paweł mówi, że podczas rozmowy z Adą przez telefon słyszał męski głos (możliwe, że Tobiasz) i szum wody (telefon logował się na Starym Rynku). Gibalski ustala, że Wesołowski ma kryminalną przeszłość (próba gwałtu, molestowanie). Mietek mówi szefowi, że Marian zakochał się w kelnerce. Nocul postanawia zrobić z kolegi bohatera. Mietek i Orest docierają do Tobiasza, który twierdzi, że nie interesował się Adą, nie ma jednak alibi, więc zostaje zabrany na komendę. Policjanci przesłuchują Emilkę, która widział w nocy Tobiasza na plebanii. Nocul pożycza rower od księdza. Jan ma pretensje do Alka o niedopatrzenie w zamówieniu. Do sklepu ogrodniczego przyjeżdża proboszcz, gdzie Alek mówi mu, że Sebastian był pod wielką presją rodziców, dopiero, gdy poznał Adę odżył i chciał przejąć klientów ojca. Mietek postanawia, że Gibalski na oczach Elwiry ukradnie mu rower i Marczak zainterweniuje. Basię szokuje widok męża na rowerze. Nocul i Gibal przystępują do działania, jednak nie przewidzieli, że kelnerka ma gaz pieprzowy. Mateusz odwiedza Dobrowolskich i widzi jak Alek zajmuje się Sebastianem. Dobrowolska przyznaje, że mąż stawiał synowi bardzo wysokie wymagania. Przed komendą Marian spotyka Elwirę, która przyszła złożyć zawiadomienie o kradzieży. Możejko zauważa, że Przemek ma czerwone oczy. Gdy ksiądz zauważa fontannę doznaje olśnienia. Przychodzi na komendę i mówi Noculowi, że to co słyszał Paweł to nie był nie wodospad tylko fontanna. Poza tym Ada mogła przyjechać do Sandomierza, że wyrównać sprawę związaną z wypadkiem Sebastiana. Orest rozpoznaje Gibala na portrecie pamięciowym, ale Mietek twierdzi, że Elwira pomyliła go z kimś innym. Proboszcz odwiedza Alka, bo domyśla się, że wypadek ma drugie dno. Marczak i Nocul przyjeżdżają do kawiarni po nagranie z monitoringu. Elwira niechcący oblewa sierżanta napojem. Alek przyznaje, że pobił się z Sebastianem na moście i zrzucił go, a Ada to wszystko widziała, ale zeznała na jego korzyść. Potem chłopak domyślił się, że chce powiedzieć prawdę Dobrowolskim. W trakcie kłótni wrzucił jej komórkę do fontanny, a potem uderzył ją figurką i wrzucił ciało do rzeki, żeby upozorować samobójstwo. Alek zostaje zatrzymany. Marian wyznaje Elwirze co do niej czuje. Kelnerka zgadza się z nim umówić. Basia podejrzewa męża o romans, bo znalazła u niego poradnik dla podrywaczy. Sebastian wybudza się ze śpiączki.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki