FANDOM

Zakładniczka
Sezon 10, odc. 130
Informacje podstawowe
Premiera 31.10.2013
Reżyseria Artur Żmijewski
Chronologia
Poprzedni odcinek Układ
Następny odcinek Doskonała

Zakładniczka - to sto trzydziesty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Marczak i Górska rozpoczynają nocną zmianę. Marian jest rozkojarzony przed zbliżającą się randką, a Karolina ma rano odebrać ojca, Józefa, z przystanku. Natalia po powrocie z wycieczki słyszy hałasy dobiegające z kościoła, więc dzwoni na policję. Kiedy Górska i Marczak przygotowują się do wejścia do kościoła Marian orientuje się, że zapomniał latarki, więc Karolina wchodzi tam sama. Niestety jeden z włamywaczy (jest ich czterech) zachodzi ją od tyłu, a w trakcie szarpaniny najmłodszy z nich zostaje postrzelony. Policjantka zostaje wzięta za zakładnika. Złodzieje grożą, że jeśli ktoś wejdzie zabiją ją. Natalia mówi o włamaniu Mateuszowi. Przerażony Marczak mówi księdzu o przetrzymywaniu Karoliny. Chwilę potem przyjeżdża Możejko, który każe ściągnąć wsparcie. Policja obstawia kościół. Najmłodszy z włamywaczy chce się poddać, ale inni się nie zgadzają. Do kościoła zbliżają się tłumy cywilów. Ksiądz próbuje ich uspokoić. Przychodzi również Pluskwa, więc proboszcz prosi go, żeby uspokoił Natalię. Waldek próbuje uspokoić gospodynie, babcie i Emilkę. Kolejny włamywacz zaczyna się wahać, tym bardziej, że młodszy brat czuje się coraz gorzej. Inspektor dzwoni na telefon w zakrystii i dostaje żądanie postawienia przed kościołem furgonetki z kluczykami bez kierowcy oraz dostarczenie środków opatrunkowych, inaczej Górska zginie. Gdy Orest chce usłyszeć podwładną, tej udaje się przekazać, że napastników jest czterech. Pod kościół przyjeżdżają dziennikarze. Stan rannego pogarsza się. Możejko próbuje pozbyć się telewizji, gdy Marczakowi przypomina się o ojcu Karoliny. Inspektor dostaje telefon, że ksiądz ma przynieść opatrunki. Pluskwa uspakaja Natalię. Mateusz zgadza się pójść do napastników. Marczak odbiera Józefa z przystanku. Włamywacze zaczynają się kłócić i jedna z nich, Alicja, strąca Karolinie opaskę z oczu. Kobieta chce wyeliminować zakładniczkę po otrzymaniu samochodu. W trakcie jazdy Górski zauważa, że Marczak coś ukrywa. Przyciska sierżanta i każe mu się zawieść do córki. Proboszcz idzie do kościoła z opatrunkami. Tam rozpoznaje wśród napastników braci Wojtka, Franka i Marka Zykulów. Chce zabrać rannego, ale Alicja mu nie pozwala. Pod kościół przyjeżdża Niklewicz i widzi Natalię i Pluskwę rozdających policjantom herbatę i kanapki. Tuż potem dociera Marczak z Józefem. Alicja domaga się furgonetki za pół godziny i każe księdzu wyjść. Orest uspokaja Górskiego. Niklewicz chce ściągnąć antyterrorystów i negocjatorów. Mateusz mówi policjantom, że Karolina jest cała, a jeden z napastników jest ciężko ranny, dowodzi nimi kobieta i zażąda furgonetki za pół godziny. Poza tym rozpoznał braci Zykulów. Duchowny decyduje się pojechać do matki chłopaków. Zawozi go Marczak. Górska próbuje się uwolnić, ale szybko zostaje obezwładniona. Gdy Mateusz dociera do Marii Zykul mówi jej o wszystkim. Do kościoła dociera furgonetka. Orest przygotowuje zasadzkę. Na miejsce dociera Maria i próbuje przekonać synów do wycofania się. Niestety nie udaje się. Gdy napastnicy wychodzą na zewnątrz Maria wybiega do synów, a gdy Alicja próbuje do niej strzelić, Marczak oddaje celny strzał w stronę napastniczki. Górska zostaje uratowana. Niklewicz jest dumny z sandomierskich policjantów. Franek trafia do szpitala, a Wojtek i Marek zostają aresztowani. Karolina z ojcem przychodzą do księdza na obiad.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki