FANDOM

Zakład
Sezon 17, odc. 218
Informacje podstawowe
Premiera 06.04.2017
Reżyseria Filip Zylber
Chronologia
Poprzedni odcinek Wybór
Następny odcinek Córka blacharza

Zakład - to dwieście osiemnasty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Podczas nocnej jazdy Mateusz proponuje kobiecie idącej poboczem podwiezienie. Kobieta wraca do więzienia, a po dotarciu mówi, że ma na imię Monika. Rano babcia przygotowuje się do wyjazdu do znajomych. Pomaga jej ksiądz. W czasie jazdy zauważają przy drodze furgon, a obok niego ranną kobietę z pieskiem, Melą. Duchowny wzywa karetkę, a suczka zaprowadza babcię do martwego mężczyzny. Mietek z Basią przygotowują mieszkanie na wizytę Wiśki i Marioli. Nagle do aspiranta dzwoni ksiądz i mówi mu o znalezisku. Na miejsce docierają policjanci, którzy ustalają, że to furgon potrącił kobietę, a kierowcą jest mężczyzna z zagajnika, który nazywa się Marek Jarosz i został postrzelony w klatkę piersiową. Denat był przedsiębiorcą i zatrudniał ludzi z więzienia, a jeden z pracowników uciekł. Niedaleko miejsca zbrodni Gibalski znajduje broń. Dziubak sugeruje, że zabójca zastrzelił Jarosza, ukradł furgon i potrącił kobietę. Możejko i Nocul przyjeżdżają do fabryki szkła, należącej do ofiary i spotykają tam Jana Migasa, jednego z pracowników. Mężczyzna mówi, że szef po pracy miał odwieść jedną z pracownic do więzienia. Często podwoził pracowników, a dzień wcześniej odwoził Monikę Niewiadomską. Od Migasa policjanci dowiadują się, że Jarosz miał pistolet i strzelał sportowo. Niespodziewanie do Noculów przyjeżdża stryj Roman. Jednak nie może u nich zostać, ponieważ przyjeżdżają przyjaciółki Basi i nie ma gdzie spać. Noculowa dzwoni do męża. Orest przesłuchuje Monikę, która zeznaje, że Marek zawiózł ją poprzedniego wieczoru do więzienia i nie zachowywał się dziwnie. Wieczorem przy szachach Mietek i Antek mówią księdzu, że to Jarosz mógł potrącić kobietę i że to Monika widziała denata jako ostatnia. Duchowny mówi im, że on odwiózł Monikę, nie Jarosz, więc pewnie coś ukrywa. Podczas spaceru proboszcz proponuje, żeby zostawić stryja na plebani. Aspirant mówi księdzu, że Monika siedziała za rozbój na własnej matce wraz ze wspólnikiem i kończyła jej się kara. Rano Gibal i Dziubak przesłuchują potrąconą kobietę, która mówi, że nie widziała samochodu, bo potrącono ją z tyłu i nie słyszała żadnego strzału. Przypomina sobie, że Jarosz ma konto u niej w banku. Możejko i Nocul przesłuchują Monikę, która nie chce powiedzieć dlaczego kłamała. Roman częstuje babcię winem i słodyczami. Mateusz przyjeżdża do więzienia, żeby porozmawiać z Moniką, która wyznaje mu, że przed wyjazdem szef cofnął się do biura, a chwilę później wrócił poddenerwowany i kazał jej wracać samej. Kobieta skorzystała z tego i poszła do matki, która ciągle nie może jej wybaczyć, gdyż Monika w przeszłości razem z kolegą brała narkotyki, a gdy byli na głodzie włamali się do sklepu jej matki i chłopak ją uderzył. Roman przestawia kilka rzeczy w kuchni. Ksiądz spotyka Dziubaka, który mówi, że na broni Jarosza znaleziono odciski palców Moniki, która przyznała, że dotykała rewolweru podczas sprzątania. Policjant mówi również, że denat w młodości miał problemy z prawem, a furgonie znaleziono kawałek sztucznego tworzywa. Proboszcz sugeruje, że ktoś mógł ukraść denatowi broń z gabinetu. Babcia z Romanem urządzają przemeblowanie, po czym tańczą twista. Natalia wraca z Zakopanego i zauważa Melę, a gdy wchodzi do środka jest zszokowana przemeblowaniem. Szybko dowiaduje się, że to sprawka Romana. Orest chce uciec z nauk przedmałżeńskich, ponieważ wszyscy uczestnicy są młodzi ale Mietek go powstrzymuje. Chwilę potem przychodzi ksiądz i rozpoczyna nauki. Nagle inspektor dostaje telefon z pracy. Roman przygotowuje posiłek o nazwie ostatnia szansa, przygotowany z resztek z lodówki, jednak nawet nawet jemy to nie smakuje. Według bilingów do denata często dzwonił Jerzy Nowaczyk, który pracował kiedyś w jego zakładzie, ale nie był karany. Gosposia źle znosi wizytę Romana, ale babcia go broni. Stryj podsłuchuje rozmowę. Mateusz przyjeżdża do firmy Marka, gdzie jest świadkiem nerwowego zachowania jednej z pracownic Aliny. Pracownicy bardzo lubili denata, który bardzo im pomagał poukładać sprawy. Wieczorem Mietek i Orest przesłuchują Nowaczyka, który zeznaje, że chciał wrócić do pracy u Jarosza, ale ten nie zgadzał się, ponieważ brakowało miejsc. Jednak kuzyn, u którego miał być feralnej nocy wyjechał do Berlina, a jego komórka się zniszczyła. Następnego dnia ksiądz odbiera Teresę ze szpitala. Kobieta przypomniała sobie dlaczego Jarosz był u niej w banku. Roman oznajmia Natalii, że chce wyjechać, ponieważ czuje, że przeszkadza mieszkańcom i mówi, że słyszał rozmowę. Gospodyni robi się przykro i przeprasza go. Ekspertyza wykazuje, że niezidentyfikowane odciski nie należą do Nowaczyka, a jego alibi się potwierdziło. Laboratorium ustaliło z czego było sztuczne tworzywo. Na targu ksiądz spotyka Mietka, który mówi mu, że tworzywo to kawałek tipsa, więc pochodzi od kobiety. Duchowny udaje się do zakładu, gdzie zastaje Alinę. Jarosz chciał podżyrować jej kredyt w banku, ale Teresa się nie zgodziła. Alina ukradła broń, żeby nastraszyć dyrektorkę, że jeśli nie dostanie kredytu to zabije się na jej oczach, ale Marek domyślił się, że to ona ukradła rewolwer. Kobieta wiedziała, gdzie dyrektorka spaceruje wieczorami z psem i pojechała tam, a szef za nią, zaczęli się szarpać i broń wypaliła. Potem Alina chciała uciec furgonem i potrąciła Norską. Policjanci przyjeżdżają po Alinę, bo znaleźli jej odciski na broni. Roman z babcią opowiadają o koncercie, na którym byli 50 lat wcześniej.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki