FANDOM

Zaginiony
Sezon 6, odc. 82
Informacje podstawowe
Premiera 01.12.2011
Reżyseria Andrzej Kostenko
Chronologia
Poprzedni odcinek Przerwany weekend
Następny odcinek Zastępstwo

Zaginiony - to osiemdziesiąty drugi odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Pluskwa bierze udział w świątecznym jarmarku. Mateusz spotyka lekarkę Barbarę Woźniak. Syn kobiety, Radek, zaginął, ale ta wierzy, że wróci. Piotr martwi się, że jasełka dla biskupa się nie udadzą. Na pasterce Barbary cały czas myśli o synu, który wyszedł do kiosku i już nie wrócił. Rano kobieta idzie na policję i opowiada Mietkowi o wszystkim. Aspirant uważa, że Radek sam wróci. Nocul ma dużo papierkowej roboty. Natalia z babcią przygotowują kostiumy dla dzieci. Piotr cały czas ma złe przeczucia. Ksiądz odwiedza Barbarę w pracy i dowiaduje się, że kobieta zgłosiła zaginięcie na policji, ale obawia się, że coś stało się Radkowi. Prosi również duchownego, żeby porozmawiał z policją. Proboszcz dowiaduje się od Mietka, że chłopak często znikał i wracał. Babcia szuka osiołka na jasełka. Gibalski ustala, że stary Nogaj pobił się z zaginionym. Policjanci przyjeżdżają do domu Nogaja. Zastają go kompletnie pijanego. Jego ciężarna córka Joanna twierdzi, że on nigdy nie trzeźwieje. Na komendzie Nogaj mówi Noculowi, że jego córka jest w ciąży z Woźniakiem, ale nie wie gdzie jest Radek. Później przychodzi Barbara, która nie wierzy, że to dziecko jej syna. Kobieta przyznaje, że często kłóciła się z synem. Woźniakowa przychodzi do księdza i zwierza mu się, że ma dość tego czekania. Nogaj jakiś czas temu przyszedł do niej i powiedział jej o ciąży Joanny, a Radek nie chciał o tym rozmawiać. Lekarka podejrzewa, że Nogajowie chcą wyłudzić od niej pieniądze. W nocy babcia bierze marchewkę i zabiera osła z rynku. Rano Natalia myśli, że to Michał, który przyjechał w odwiedziny, zjadł marchewki. Ale, gdy chłopiec wstaje twierdzi, że nie lubi marchwi. Proboszcz udaje się do Nogajów i pyta Joannę o Radka, jednak dziewczyna twierdzi, że mieli razem wyjechać, ale chłopak nie daj znaku życia. Duchowny proponuje je dom dla samotnych matek prowadzony przez siostry. Wracając Mateusz zauważa plakat hurtowni i przypomina sobie o włamaniu. Opiekun zwierząt wzywa policję bo zauważył zniknięcie osła. Nagle przyjeżdża ksiądz i wypytuje Mietka o włamanie, które miało miejsce trzy miesiące wcześniej (w tym samym czasie zaginął Radek). Możejko nie wierzy, że włamanie i zaginięcie mają ze sobą coś wspólnego, ale zgadza się to sprawdzić. Aspirant przesłuchuje jednego z włamywaczy, ale ten twierdzi, że nie zna Radka. Orest przesłuchuje drugiego, który mówi tak samo. Gibalski oznajmia, że znaleziono ciało z dokumentami Woźniaka. Nocul i Gibal przyjeżdżają do Barbary i pokazują jej zdjęcia zwłok, ale okazuje się, ze to nie Radek. Następnego dnia Mietek opowiada Mateuszowi o śledztwie. Natalia znów zauważa, że marchew zniknęła i podejrzewa dzieci. Joanna dzwoni do proboszcza i mówi, że zaczęła rodzić. Porządkując papiery Mietek trafia na nowy ślad - Rogóżkę (jednego z włamywaczy). Ksiądz z Pluskwą przyjeżdżają do szpitala, gdzie dowiadują się, że Joanna urodziła synka. Okazuje się, że na butach Rogóżki znaleziono ślady krwi Woźniaka. Nocul próbuje przycisnąć włamywacza, który przyznaje, że Radek nakrył ich na włamaniu i chciał pieniędzy za milczenie, więc go zabili. Rogóżka wskazuje miejsce ukrycia zwłok. Proboszcz mówi Barbarze, że Joanna urodziła syna. Nagle przychodzi Nocul i przekazuje lekarce złe wieści. Piotr nie chce iść na jasełka, bo boi się porażki, ale Mateusz przekonuje go do zmiany zdania. Okazuje się, że to babcia zabrała osła i wykradała marchew. Jasełka odbywają się w szpitalu. W trakcie przedstawienia Barbara wychodzi, żeby odwiedzić Joannę z synkiem. Dziewczyna rozważa możliwość oddania go do adopcji. Barbara proponuje jej pomoc przy wychowaniu dziecka.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki