FANDOM

Z miłości
Sezon 9, odc. 113
Informacje podstawowe
Premiera 28.03.2013
Reżyseria Wojciech Nowak
Chronologia
Poprzedni odcinek Powrót po latach
Następny odcinek Zbrodnia na pierwszą stronę

Z miłości - to sto trzynasty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Zaczyna się operacja adwokata Rozwenca znalezionego na ulicy. Karolina i Mietek czekają na lekarza. Gdy ten przychodzi mówi, że stan pacjenta jest ciężki. W trakcie lekcji religii Jerzyk Waga uderza Antka. Mateusz martwi się agresją chłopca. Matka Jerzyka, Hanna odwiedza plebanię z dziećmi. Kobieta podejrzewa, że Jerzyk jest zazdrosny o młodszą siostrę Krysię, która niedawno się urodziła. Potem po żonę i syna przychodzi Jacek. Ochroniarze zauważają, że Zadra używa karty Rozwenca. Na komendzie mężczyzna twierdzi, że znalazł portfel pod ławką. Górska ma wątpliwości co do jego winy. Ksiądz zauważa, że Jerzyk przestał uczęszczać na katechezę. Wychowawczyni chłopca nie wie dlaczego, ale podejrzewa, że jego rodzina potrzebuje pomocy. Gospodyni uważa, że nie ma się czym przejmować, ale postanawia pójść do przyjaciółki i zauważa, że ta ma pęknięty nadgarstek. W szkole proboszcz zauważa, że Jerzyk ma jakieś zmartwienie. Próbuje porozmawiać z jego ojcem, ale ten nie ma czasu na rozmowy. Karolina odwiedza Rozwenca, który odzyskał przytomność, ale nic nie pamięta. Nocul przychodzi na plebanię i mówi księdzu o śledztwie. Nagle wchodzi Górska i opowiada o wizycie u adwokata, który również nie wierzy, że to Zadra. Po mszy duchowny z Natalią idą do domu lekarza, ponieważ nie ma kontaktu ani z nim, ani z jego żoną. Postanawiają odwiedzić siostrę Hanny Dankę, ale ta twierdzi, że nic nie wie. Jednak gospodyni widzi w stodole wózek Krysi i domyśla się, że Hanna z dzieckiem tam są. Kobieta wyznaje księdzu, że mąż ją bije i chce go zostawić. W tym celu udała się do adwokata co bardzo zdenerwowało Jacka. Natalia radzi jej, aby poszła na policję. Jerzyk martwi się o rodziców. Mateusz odwiedza biskupa, który również chciałby pomóc rodzinie lekarza i uważa, że trzeba spróbować do niego dotrzeć. Proboszcz udaje się na komendę i mówi Karolinie, że Hanna przyjdzie do niej i opowie jej o przemocy domowej. Później duchowny odwiedza adwokata w jego domu i domyśla się, że to u niego była Hanna. Górska i Nocul przesłuchują Jacka, który nie przyznaje się do bicia żony. Niestety Karolina wyjawia, że Hania jest u siostry, więc doktor jedzie tam i błaga żonę o drugą szanse, jednak ta pozostaje nieugięta. Jerzyk biegnie do ojca, który przeprasza za wszystko. Sąsiad Wagów wyznaje księdzu, że Jacek chciał go zabić, bo ten za dużo rozmawiał z jego żoną. Mateusz mówi policjantom, że Hanna była u Rozwenca przed jego pobiciem w sprawie rozwodu, co dałoby motyw jej mężowi. Górska próbuje przekonać Hannę do powiedzenia prawdy. Kobieta wyznaje, że mąż pierwszy raz uderzył ją tuż po ślubie. Mietek ustalił, że próbka krwi znaleziona na portfelu pobitego nie należy ani do Rozwenca, ani do Zadry. Aspirant dzwoni w tej sprawie do księdza. Duchowny mówi, że chciałby porozmawiać z Jackiem zanim policja go zaaresztuje. Mateusz odwiedza go w szpitalu i próbuje go przekonać do podjęcia terapii. Karolina maluje Natalii paznokcie. Nagle przychodzi ksiądz Jacek z listem od biskupa. Gospodyni zauważa, że jest on zaadresowany do Jerzyka. Mateusz odwiedza Rozwenca i mówi mu, że doktor na jego widok wpadł w szał. Adwokat wyjawia, że zapewnił obronę Wadze, ponieważ ten uratował mu życie (operacją). Jerzyk czyta matce i Natalii list od biskupa.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki