FANDOM

Złoty interes
Sezon 12, odc. 159
Informacje podstawowe
Premiera 20.11.2014
Reżyseria Wojciech Nowak
Chronologia
Poprzedni odcinek Demony
Następny odcinek Jama

Złoty interes - to sto pięćdziesiąty dziewiąty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Natalia przechodzi koło osób trenujących taiji. Możejko i Nocul zauważają, że wśród nich są Basia i Justyna. Aspirant jest zazdrosny o żonę. Na komendę przychodzą siostry Waleria i Bogumiła Lipiec, który prowadzące pensjonat "Estea" i chcą zgłosić, że jeden z gości opuścił ośrodek bez zapłaty i ukradł kasetkę z pieniędzmi, a było tam ok. 6 tys. Oprócz tego nie zdążyły go wpisać do księgi meldunkowej. Mietek przekazuje sprawę Marczakowi. Pluskwa chce namówić Mateusza na łowienie ryb, jednak ten nie ma czasu. Paruzel, Marian i Przemek przyjeżdżają do pensjonatu, żeby zobaczyć pokój złodzieja. Siostry ciągle się kłócą. Orest pokazuje Dominikowi samochód. Chłopiec chciałby pojechać do mamy. Basia zauważa, że mąż ma jakiś problem. Nocul ma pretensję, że każdy mógł ją zobaczyć podczas treningów taiji, ale żona nie ma zamiaru z nich rezygnować. Portret pamięciowy niewiele wnosi. Łowiąc ryby nad rzeką Pluskwa widzi trenujących taiji. Nagle Justyna zauważa człowieka w rzece. Gdy Waldek go wyciąga okazuje się, że nie żyje. Policja przyjeżdża na miejsce. Lekarz sądowy podejrzewa, że denat nie żyje od ok. 10 godzin i nie ma żadnych zewnętrznych obrażeń. Nie ma również dokumentów ani portfela. Orest prosi Justynę, żeby na razie nie pisała o tym w gazecie. Pluskwa podejrzewa zabójstwo. Inspektor zauważa, że między Noculami jest coś nie tak. Gdy Marczak i Gibal widzą zdjęcie denata domyślają się, że to ten sam, który okradł pensjonat. Siostry Lipiec nie mają jednak pewności. Gość powiedział im jedynie, że przyjechał w interesach. Wieczorem Możejko rozmawia z Darią przez komunikator. Kobieta tęskni za synem i byłym partnerem. Basia ciągle jest obrażona na męża. Dominik wyjawia, że podsłuchiwał rozmowę rodziców. Rano proboszcz spotyka Nocula, który mówi mu o problemach z żoną i o topielcu. Nagle aspirant dostaje telefon, że według sekcji denat najpierw został porażony prądem, a dopiero potem wrzucony do rzeki. Na komendę przychodzi Majda, która mówi, że jej mąż Ryszard przyjechał na kilka dni do Sandomierza kupić samochód i wziął ze sobą 30 tys., ale od dwóch nie odbiera telefonów. Gdy pokazuje Marczakowi zdjęcie męża policjant zauważa, że to topielec. Marian mówi o tym Orestowi i Mietkowi. Inspektor każe mu wezwać psychologa. Waldek pokazuje Mateuszowi miejsce znalezienia zwłok. Możejko zarządza poszukiwanie samochodu, który miał kupić denat - Jaguara S-type 1 z 2006 roku. Podejrzewa, że chodzi o zabójstwo na tle rabunkowym z użyciem paralizatora. Jednak wciąż nie ma pewności, czy to Ryszard okradł siostry Lipiec. Paruzel i Marczak przyjeżdżają do komisu, ale nie ma tam poszukiwanego auta. Justyna przychodzi na plebanię i prosi Natalię, żeby zachęciła w artykule czytelniczki do aktywności. Gibalski ustala, że w całym województwie nie ma oferty sprzedaży takiego Jaguara. Wieczorem Nocul przychodzi na plebanię i mówi, że śledztwo stoi w miejscu, a Ryszard był chory na jaskrę, a na ciele był tylko jeden siniak na udzie. Następnego dnia Waldek mówi Mateuszowi, że sprzedawca chciał za mało za taki model, więc mógł być kradziony. Duchowny dzwoni do aspiranta i mówi mu o tym. Mietek każe sprawdzić dilerów aut. Natalia widzi Pluskwę na zajęciach taiji. Przed bramą gospodyni spotyka Nocula. Paruzel wchodzi na posesję Rogalskiego ps. Rogal i w garaży znajduje Jaguara. Rogal trafia na komendę i mówi, że chciał tylko sprzedać samochód, ale Majda się nie pojawił, a samochód jest czysty. Mietek dzwoni do księdza i mówi mu o tym. Proboszcz udaje się do pensjonatu i chce się tam rozejrzeć. Dekarz Roman zauważa pourywane kable. Waleria mówi, że sama próbowała naprawić. Duchowny znajduje na podłodze krople do oczu. Waleria mówi, że to jej. Mateusz domyśla się, że siostry coś kręcą. Kobiety przyznają, że poprosiły Ryszarda o naprawę przewodów i został śmiertelnie porażony. Siostry zabrały jego pieniądze i wyrzuciły zwłoki do rzeki. Kobiety zostają zatrzymane. Dominik pyta ojca skąd się biorą dzieci. Orest próbuje mu to wytłumaczyć, ale nie umie wyjawić szczegółów. Natalia i Mietek przychodzą na zajęcia taiji. Nocul przeprasza żonę.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki