FANDOM

Złomiarze
Sezon 14, odc. 186
Informacje podstawowe
Premiera 26.11.2015
Reżyseria Wojciech Nowak
Chronologia
Poprzedni odcinek Rave Party
Następny odcinek Uciekinier

Złomiarze - to sto osiemdziesiąty szósty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Trzech mężczyzn, bracia Mirek i Czarek Dąbrowscy oraz Leszek kradnie trakcje kolejową pociągu. Maszynista to widzi i w porę hamuje. Na miejsce szybko dociera straż miejska, mimo to złodziejom udaje się uciec. Rano mężczyźni chcą sprzedać trakcje, ale nie podoba im się, że kupiec, Grodzki, dał zdecydowanie za mało pieniędzy. Policja przyjeżdża na miejsce kradzieży. Jest to ewidentne działanie grupy przestępczej. Możejko postanawia zrobić naloty na składnice złomy. Niespodziewanie znajduje w aucie mały bucik. Następnego dnia policjanci przyjeżdżają do skupu złomu i zatrzymują bezdomnego Berniego. Natomiast w kontenerze znajdują zwłoki Grodzkiego. Orest, Gibalski i Paruzel przesłuchują Berniego, który twierdzi, że gdy wszedł do kontenera Grodzki już nie żył. Jednak w torbie Berniego był metalowy pręt z jego odciskami. Witold przychodzi do Mateusza i mówi, że chciałby odzyskać pieniądze, które wpłacił na fundusz remontu kościoła. Ksiądz zgadza się je oddać wieczorem. Później proboszcz zauważa Mirka w radiowozie. Paruzel mówi duchownemu, że chłopak może mieć coś wspólnego z kradzieżą i zabójstwem. Na komendzie Mirek utrzymuje, że nic nie wie o kradzieży. Według sekcji Grodzki zginął około czwartej na skutek uderzenia narzędziem tępokrawędzistym w tył głowy. Policjanci i technicy przyjeżdżają do skupu, żeby poszukać narzędzia zbrodni. Nagle przychodzą właściciel skupu Jarosław Migoń i córka ofiary, Małgosia. Możejko i Wierzbicki przesłuchują Czarka w sprawie kradzieży. Chłopak twierdzi, że to brat miał z Grodzkim jakieś sprawy (jednak Mirek twierdził odwrotnie). Policjanci zauważają, że Gosia kłóci się z Migoniem. Orest zauważa, że Daria ciągle je ogórki. Wieczorem proboszcz oddaje Witoldowi jego pieniądze. Nagle mężczyzna dostaje ataku bólu w klatce piersiowej. Natalia wzywa pogotowie. Do szpitala dociera żona Witolda. Mateusz pokazuje Paruzelowi pismo, które świadczy, że Witold miał duże obroty, o których nie wiedział, a na biznes namówił go Grodzki. Marczak ustala, że jedna firma kupuje kradziony złom i puszcza go w obrót. W ten sposób zarabiają dużo pieniędzy, a złom w końcu trafia do huty. Mirek przychodzi do Gosi, ale ta natychmiast odjeżdża. Marian i Bartosz przyjeżdżają do wydziału po dokumentu zwrotu VAT z obrotu złomem. Gosia przychodzi na plebanię i Natalia daje jej kilka toreb. Gospodyni mówi księdzu, że dziewczyna nie chce mieć nic wspólnego z ojcem dziecka, a jest nim Mirek. Gibal i Wierzba przyjeżdżają po Jana Kapicę. Marian i Witek przyjeżdżają po Ludwika Majcherka. Na komendę trafia też Witold. Mężczyźni z podatku wyciągnęli ok. 4 milionów. Kapica nie wierzy, że jego firma tak dużo zarobiła. Gibalski, Marczak i Paruzel odwiedzają Gosię, która nie wie czy ojciec miał jakiś wrogów, bo ostatnio nie mieli kontaktu. Później do dziewczyny przychodzi Migoń. Małgosia oskarża mężczyznę o śmierć ojca. Możejko mówi Noculowi, ze Daria zrobiła sobie na brzuchu zmywalny tatuaż - buźkę. Podczas odprawy Orest mówi, że Migoń jest od dawna na celowniku CBŚ. Małgosia zauważa, że na klamce od jej domu wisi siatka z kartą pamięci w środku. Jest tam nagranie, na którym widać wściekłego Mirka wbiegające do kontenera. Dziewczyna zaczyna rodzić, więc dzwoni do Natalii. Policjanci przeszukują biuro Migonia, po czym zabierają go na sandomierską komendę. Niespodziewanie Berni zostaje zabity ciosem w tył głowy. Możliwe, że wiedział coś ważnego. Migoń nie chce rozmawiać bez adwokata, ale jest pewne, że był w spółce z Grodzkim. Gosia rodzi synka. Gospodyni daje księdzu kartę, którą Małgosia dostała od bezdomnego. Duchowny zanosi nagranie na komendę. Mirek wciąż utrzymuje, że nie zabił Grodzkiego. Jednak odciski na narzędziu zbrodni należą do niego. Chłopak twierdzi, ze potrzebował pieniędzy, żeby udowodnić Gośce, że będzie dobrym ojcem, ale nie zabił Grodzkiego. Paruzel spotyka się z Mateuszem, który zauważa, że znacznik na nagraniu nie zgadza się z godziną śmierci denata. Bartosz mówi o tym Możejce i Przemkowi. Poza tym jest też inny facet, który tego wieczory kłócił się z Grodzkim. Mietek dzwoni do Oresta, że tatuaż Darii oznacza, że dziewczyna będzie miała dziecko. Proboszcz przychodzi do Witolda, który wyznaje, że ofiara go oszukiwał i w złości zabił go, a Bernard był dla niego niewygodnym świadkiem. Daria pyta partnera czy ucieszyłby się z drugiego dziecka. Inspektor odpowiada, że tak. Mirek zostaje zwolniony z aresztu do rozprawy, więc ma czas udowodnić Małgosi, że jest dobrym ojcem.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki