FANDOM

Wypadek (seria 11)
Sezon 11, odc. 141
Informacje podstawowe
Premiera 17.04.2014
Reżyseria Maciej Dejczer
Chronologia
Poprzedni odcinek Zagubiona
Następny odcinek Cudowne dziecko

Wypadek - to sto czterdziesty pierwszy odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Mateusz ze swoimi przyjaciółmi - braćmi Romkiem i Antkiem Walusiami postanawia urządzić wyścig. W trakcie jazdy mijają Gibalskiego, który mówi o tym Noculowi, ale ten mu nie wierzy. Antek wygrywa. Kapłani wybierają się na 80 urodziny księdza księdza profesora Witolda Cynamonowicza. Antek wygłasza przemówienie. Podczas przyjęcia Romek oznajmia Mateuszowi, że musi odwieść Leona, chociaż wypił wcześniej kieliszek wina. Proboszcz chce mu pomóc, ale kolega się nie zgadza. Wieczorem, gdy Mietek i Gibal wracają ze służby dostają wezwanie na wypadek na wyjazdówce do Sandomierza. Na miejscu okazuje się, że doszło do czołowego zderzenia i ofiara, Krystyna Kołek, która uczyła aspiranta w liceum, jest w ciężkim stanie. Rano Nocul intensywnie przegląda nagrania z monitoringu i udaje mu się namierzyć samochód sprawcy. Nagle Przemek oznajmia, że przyszła kobieta, która przyznała się do spowodowania wypadku. To Lucyna Waluś, która twierdzi, że niewiele pamięta. Na plebanię przychodzi Romek i mówi proboszczowi, że Lucyna to jego siostra, która jechała po nich, ale bracia pojechali wcześniej, więc postanowiła wrócić do domu. Przyjaciel prosi Mateusza o pomoc, ale ten niewiele może zrobić. Ksiądz mówi Natalii o wypadku. Proboszcz i Mietek odwiedzają Krystynę, która ma uszkodzone kilka kręgów piersiowych. Aspirant mówi duchownemu, że Lucyna była trzeźwa i jechała do Sandomierza, a nie do Opatowa, jak mówił jej brat. Mateusz odwiedza Romka, który reperuje swój rower i mówi mu o operacji czekającej Kołek. Proboszcz podejrzewa, że to nie Lucyna prowadziła samochód, ale jej brat nie chce tego słuchać. W szpitalu ksiądz spotyka Lucynę, która odwiedziła panią profesor, żeby ją przeprosić. Mówi, że Antek obiecał zorganizować leczenie dla Krystyny. Duchowny próbuje ją wypytać o wypadek, ale ta nie chce rozmawiać. Proboszcz mówi Natalii, że podejrzewa, że to Romek spowodował wypadek. Mateusz przyjeżdża na uczelnie, gdzie wykłada Antek, ale nie zastaje go. Idzie więc do domu, gdzie przyjaciel właśnie wchodzi. W siatce z zakupami Mateusz zauważa dużo butelek z piwem. Dostrzega również zdjęcie rodzinne Walusiów i dowiaduje się, że ich najstarszy brat Krzysiek zginął tragicznie. Proboszcz mówi Antkowi o swoich podejrzeniach. Mateusz rozmawia o tym z biskupem, który radzi zostawić tę sprawę Bogu. Możejko i Nocul przychodzą do kościoła i mówią księdzu, że pojawiły się nowe okoliczności - samochód brał pół roku temu w dużej kolizji i muszą przesłuchać Antka, ale chcą żeby to proboszcz najpierw z nim porozmawiał, jednak ten już próbował. Podczas przesłuchania Antek twierdzi, że praktycznie nie używa swojego auta, a konsekwencje grożące siostrze nie robią na nim wrażenia. Mateusz spotyka się z Romkiem, żeby go przeprosić. Przyjaciel wyznaje, że Antek został sam na przyjęciu z kluczykami i pojechał. Poza tym brat ma problemy z alkoholem, które zaczęły się od wypadku Krzysia, który podpuszczony przez Antka chciał przepłynąć rzekę i utonął. Adwokat Lucyny składa wniosek o zmianie wyjaśnień klientki. Mateusz i Romek odwiedzają Cynamonowicza i proszą go, żeby porozmawiał z Antkiem. Profesor postanawia napisać list, jednak niewiele to daje. Dlatego Cynamonowicz, mimo problemów z poruszaniem się, przychodzi do niego osobiście. Antek przeprasza siostrę, po czym idzie na policję i przyznaje się do spowodowania wypadku. Jest gotów poddać się każdej karze.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki