FANDOM

Wycieczka
Sezon 2, odc. 16
Odc.16
Informacje podstawowe
Premiera 20.09.2009
Reżyseria Andrzej Kostenko
Chronologia
Poprzedni odcinek Piętno
Następny odcinek Skarb

Wycieczka - to szesnasty odcinek serialu Ojciec Mateusz

StreszczenieEdytuj

Do Sandomierza wybiera się wycieczka seniorów. Natalia jest bardzo zdenerwowana zachowaniem Michała. Alicja Lendo, jedna z uczestników wycieczki, kłóci się z siostrzeńcem o jego biznes plan, na który nie chce pożyczyć mu pieniędzy. Nagle ksiądz Mateusz widzi, jak ktoś zrzuca kobietę ze skarpy. Zginęła na miejscu. Policja przyjeżdża i postanawia przesłuchać innych uczestników wycieczki. Na wiadomość o tym Andrzej Krawicz słabnie, jednak nie chce jechać do szpitala. Nocul przyłapuje siostrzeńca ofiary na grzebaniu w jej torbie. Ksiądz Mateusz nie rozpoznaje sprawcy pośród uczestników wycieczki. Policjanci podejrzewają siostrzeńca zabitej. Proboszcz modli się o pomoc po czym jedzie do biskupa i opowiada mu o wszystkim. Ten udziela mu duchowego wsparcia. Nocul zabiera turystów do hotelu. Makuch nie przyznaje się do winy. Nowym podejrzanym staje się Jan Tomczyk, który spotykał się z ofiarą. Policja przygotowuje wizję lokalną z udziałem Makucha, jednak ksiądz jest przekonany, że to nie on jako, że mężczyzna ma inną sylwetkę niż sprawca. Przypomina sobie również, że sprawca tuż przed zepchnięciem dał coś w ofierze. Po powrocie na plebanię Natalia denerwuje się wizytą na urodzinach biskupa. Później ksiądz przychodzi zwrócić leki Andrzejowi. Gienia, jedna z uczestników wycieczki, nie chce wyjść z pokoju. Boi się nawet księdza. Tymczasem Natalia rozgląda się po mieście za prezentem dla biskupa. Michał wybiera się z koleżankami na wycieczkę pod skarpę. Pośród kwiatów chłopiec znajduje pierścionek. Andrzej znowu słabnie po kłótni z Tomczykiem. Możejko i Nocul przesłuchują Tomczyka. Mężczyzna zaprzecza, aby miał coś wspólnego z zabójstwem. Przyznaje, że nie był kochankiem ofiary, a ta go nie chciała. Aspirant opowiada Mateuszowi o przesłuchaniu. Załatwia mu także spotkanie z Makuchem. Duchowny zapewnia mężczyznę, że mu wierzy. Duchowny próbuje przekonać o tym Możejkę i Nocula namawia ich, by sprawdzili, czy ktoś już posłużył się kartą ofiary, która zniknęła. W międzyczasie Natalia wciąż poszukuje prezentu dla biskupa. Proboszcz jedzie do Andrzeja, który po krótkiej rozmowie stwierdza, że musi naprawić swój błąd. Natalia w końcu znajuduje odpowiedni prezent. W ręce policji wpada mężczyzna, który ukradł kartę ofiary. Michał chce dać pierścionek Patrycji, jednak uwagę dziewczyny odwraca skater. Pokazuje księdzu pierścionek i mówi, że znalazł go pod skarpą. Duchowny natychmiast zabiera pierścionek i pokazuje go Noculowi. Wewnątrz pierścionka jest cytat z Tuwima. Wtedy staje się jasne, że to Andrzej Krawicz. Jednak mężczyzna zniknął z hotelu. Ma zamiar skoczyć ze skarpy, ale w ostatniej chwili powstrzymują go ksiądz i aspirant. Andrzej kochał Alicję i chciał się jej oświadczyć, jednak ta go odrzuciła. Seniorzy mogą już wracać do domu. Michał dostaje od Możejki w prezencie deskorolkę. Nadeszły urodziny biskupa. Okazuje się, że Natalia podarowała mu dwa węgorze.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki