FANDOM

Wybuch
Sezon 10, odc. 122
Informacje podstawowe
Premiera 05.09.2013
Reżyseria Filip Zylber
Chronologia
Poprzedni odcinek Na złej drodze
Następny odcinek Napad

Wybuch - to sto dwudziesty drugi odcinek serialu Ojciec Mateusz

StreszczenieEdytuj

Porucznik Ryszard Szkudlarek prowadzi w szkole lekcje na temat misji pokojowych w Afganistanie. Widać, że nie jest mu łatwo o tym mówić. Mateusz zauważa, że porucznik po lekcji zostawił na biurku teczkę, więc postanawia mu ją oddać przy najbliższej okazji. Przed restauracją dochodzi do wybuchu samochodu. Technicy ustalają, że ktoś podłożył bombę. Właściciel restauracji, Nowaczyk był notowany, ale ostatni konflikt miał z byłym ochroniarzem Romińskim, który kradł i groził podpaleniem lokalu. Nocul mówi, że to były policjant. Orest i Mietek przyjeżdżają do Romińskiego, który odpiera zarzuty, ale w jego garażu policjanci znajdują granaty i bomby. Natalia mówi księdzu, że wybuchło już pięć samochodów i podejrzewa, że mafia zajechała do Sandomierza. Babcia proponuje zakład o wino: czy to mafia czy nie. Syn Romińskiego twierdzi, że to on zbierał wojskowe graty, ale nie są one niebezpieczne. Chłopak jest pewny, że jego ojciec nic nie zrobił Nowaczykowi. Możejko każe sprawdzić Nowaczyka. W lesie nad Wisłą proboszcz znajduje spalony samochód. Potem udaje się do domu Ryszarda, ale ten nie chce go wpuścić. Prokurator przesłuchuje Romińskiego, który zapewnia, że nie ma nic wspólnego z wybuchem. Mężczyzna twierdzi, ze był wtedy w domu, ale monitoring zarejestrował jego samochód na stacji benzynowej. Duchowny idzie na komendę, gdzie mówi Mietkowi o spalonym aucie. Mateusz znów odwiedza Ryszarda, żeby oddać mu teczkę. Porucznik oznajmia, że zrezygnował ze sprzedaży roli. Ksiądz pyta go czy mógłby zobaczyć spalony samochód, ale ten odmawia. Nocul, Dariusz i Gibalski oglądają auto. Pojazd ewidentnie został wysadzony. Babcia przegrywa zakład. Mietek i Gibal przyjeżdżają do oficerów CBŚ, ale ci nie są pewni czy wybuchy mają coś wspólnego z zamachami w Warszawie. Wieczorem ksiądz jest świadkiem bójki Ryszarda z grupą młodych ludzi. Porucznik mówi, że rodzina się od niego odwróciła, ponieważ ten ma zespół stresu bojowego i chętnie wysadziłby cały świat. Następnego dnia Orest oznajmia Noculowi, że najprawdopodobniej sprawca pochodzi z Sandomierza, ponieważ ładunki w autach były takie same jak w Warszawie. Mietek odwiedza proboszcza i opowiada mu o ustaleniach. Natalia, która chodziła ze Szkudlarkiem do szkoły, mówi, że ten cały czas zajmował się rodzicami. Mateusz jedzie do tartaku, ale zostaje wysłany do Prokopiuka, bo jego rodzina wszystko wyprzedaje. Po drodze łapie gumę, ale na szczęście pojawiają się Nocul i Gibalski, którzy oferują mu podwózkę. W garażu duchowny znajduje ładunki wybuchowe. Gibal zatrzaskuje się w samochodzie, który okazuje się być podłączony do bomby. Na pomoc zostaje wezwany Ryszard. Porucznikowi udaje się rozbroić bombę. Ratownicy zajmują się roztrzęsionym policjantem. Natalia z babcią wyciskają sok. Gdy Mateusz przyjeżdża do domu Ryszarda dowiaduje się, ze ten wyjechał. Chwilę potem przyjeżdżają Możejko i Nocul, którzy podejrzewają, że to porucznik stoi za wybuchami, ponieważ był w restauracji kilka minut przed eksplozją. Ksiądz spotyka się z synem Prokopiuka, który niedługo wyjeżdża i mówi, że nigdy nie było tu ochrony. Duchowny dzwoni do Mietka. Aspirant przyjeżdża do biura ochrony Gromosław (Romiński kiedyś tam pracował), gdzie potwierdzają, że nigdy nie chronili tartaku. Możejko oznajmia, że Ryszard został zatrzymany. Aspirant postanawia skonfrontować Romińskiego z synem. Okazuje się, że to chłopak wziął jego samochód. Policjanci domyślają się, że to on stoi za wybuchami. Na naklejkach firmy ochroniarskiej znaleziono jego odciski. Proboszcz przychodzi na komendę, gdzie dowiaduje się, kto jest sprawcą. Żona Ryszarda wyjawia księdzu, że mąż uciekł od rodziny, ale teraz ma nadzieję, że wszystko się ułoży. Babci udaje się znaleźć wino.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki