FANDOM

Wybory serca
Sezon 8, odc. 96
Informacje podstawowe
Premiera 06.09.2012
Reżyseria Wojciech Nowak
Chronologia
Poprzedni odcinek Ikona
Następny odcinek Bieg

Wybory serca - to dziewięćdziesiąty szósty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Zbliża się czas kolejnych wyborów na burmistrza Sandomierza. Kandydują również Joanna Majewska i Konrad Jarecki. Justyna ubiega się o reelekcję. Mateusz, Natalia, Piotr i Orest oglądają debatę. Dziennikarz Grzegorz Kowal dostaje anonimową przesyłkę. Ksiądz rozmawia z przyjaciółmi o kandydatach. W kawiarni Kowal przegląda papiery z paczki. Po wyjściu dzwoni do szefa w sprawie publikacji danych z dokumentów. Następnego dnia dziennikarz przychodzi na komendę i pokazuje Możejce dokumenty świadczące o tym, że Justyna nadużyła autorytetu i dopuściła się korupcji. Majewska i szef jej kampanii Robert Greń przychodzą do proboszcza żeby zaoferować parafii i wybranym organizacją pieniądze. Duchowny domyśla się, że chcą kupić jego głos i zbywa ich. Orest przyjeżdża do Justyny żeby zabrać ją na komendę, gdzie pokazuje jej dokumenty. Kobieta twierdzi, że nigdy ich nie widziała i nie zna firmy Complex. Inspektor nie wierzy w winę ukochanej, ale musi wyjaśnić sprawę. Malec musi odwołać wszystkie swoje spotkania. Mateusz dowiaduje się od babci o odwołanym spotkaniu. Jarecki udziela wywiadu do telewizji, ale jego matka ciągle się wtrąca. Justyna rozmawia z ciotką w sprawie dokumentów. Nocul sugeruje, że ktoś podrobił dokumenty. Możejko każe ściągnąć grafologa i wysyła Mietka i Gibalskiego do urzędu. Ciotka Justyny przychodzi na plebanię i prosi księdza o pomoc. Nocul i Gibal przeglądają dokumenty w urzędzie. Wieczorem proboszcz odwiedza Justynę i rozmawia z nią o dokumentach. Pani burmistrz boi się, że jeśli ktoś nagłośni sprawę nie będzie miała szans na reelekcję. Następnego dnia Greń i Majewska udzielają wywiadu o korupcji. Matka Konrada przygotowuje go do kolejnego spotkania. Natalii jest przykro z powodu oskarżeń wobec Justyny. Mateusz pyta Piotra o Jareckiego. Możejko jest wściekły. W laptopie pani burmistrz nie ma nic o firmie Complex. Poza tym firma nigdy nie składała żadnych dokumentów do urzędu miasta. Orest podejrzewa, że to Kowal nagłośnił sprawę, ale ten wcześniejszej oskarżył o to samo policję. Ksiądz ogląda wywiad udzielany przez Konrada. W trakcie rozmów mężczyzna wychodzi po czym oznajmia matce, że ma dość. Możejko i Nocul przyjeżdżają do Majewskiej, żeby dowiedzieć się skąd ta wie o oskarżeniach wobec Justyny. Kobieta mówi, że ktoś podrzucił dokumenty do jej biura. Justyna przychodzi na plebanię, gdzie Natalia próbuje ją pocieszyć. Na komisariat dociera grafolog. Do Możejki dzwonią policjanci z wojewódzkiej. Grafolog stwierdza, że podpis na umowie został podrobiony, ale pieczątka jest prawdziwa (Justyna nigdy się z nią nie rozstawała). Do kościoła przychodzi Konrad. Orest i Mietek przyjeżdżają do urzędu, bo podejrzewają, że urzędnik Jaśnik ma coś wspólnego z podrobieniem dokumentów. Duchowny domyśla się, że Jarecki nie chce wygrać wyborów, robi to tylko dla matki, jednak mężczyzna zaprzecza. Konrad przyznaje się, że to on stoi za podrobieniem dokumentów, żeby zaimponować matce. Mężczyzna przychodzi na policję przyznać się. Justyna, mimo oczyszczenia z podejrzeń, rezygnuje z kandydatury. Natalia jest tym zbulwersowana.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki