FANDOM

Wybór
Sezon 17, odc. 217
Informacje podstawowe
Premiera 30.03.2017
Reżyseria Filip Zylber
Chronologia
Poprzedni odcinek Sarkofag
Następny odcinek Zakład

Wybór - to dwieście siedemnasty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Mateusz rozmawia z Mają Strocką, która uważa, że jest w sytuacji bez wyjścia. W śmieciach Możejko znajduje zeszyt syna od matematyki. Chłopiec uważa, że nie potrzebuje w życiu matematyki. Natalia będzie udzielać wywiadu w telewizji kulinarnej i bardzo się denerwuje. Podczas rozmowy z księdzem spotyka przyjaciela Mai, Norberta. Gospodyni chce kupić pierścionek, aby przełamać stereotyp kury domowej. Jednak ma problem z wyborem. W końcu kupuje jeden z białego złota. Wieczorem Maja bierze udział w firmowej imprezie. Nagle kobieta oznajmia właścicielowi kancelarii, Janowi Krzeczkowskiemu, że rezygnuje z pracy. Szef nie jest z tego zadowolony, ale akceptuje jej decyzję. Po wyjściu Maja zostaje zaczepiona przez pijanego mężczyznę. Podczas kolacji Dominik mówi ojcu, że chciałby się uczyć boksu. Następnego dnia Norbert zgłasza na komendzie, że kobieta zniknęła, nie odbiera telefonów i nie ma jej w mieszkaniu. Mężczyzna mówi, że Maja chciała zwolnić się z pracy, ale nie wiadomo dlaczego. Biegaczka znajduje na chodniku zwłoki Strockiej. Lekarz sądowy stwierdza uraz potylicy około 10-12 godzin wcześniej. Proboszcz mówi inspektorowi, że denatka miała wątpliwości czy dobrze robi odchodząc z pracy. Paruzel znajduje w krzakach pierścionek w czerwonym pudełku. Natalia przygotowuje się do nagrania i prosi babcię i Emilkę o odgrywanie publiczności. Możejko i Nocul przyjeżdżają do kancelarii żeby porozmawiać z Janem, który przypuszcza, że Maja po prostu straciła chęć do pracy. Nie rozpoznaje również pierścionka. Inspektor chce znaleźć motyw. Natalia wpada w panikę ponieważ spuchły jej palce i nie może włożyć pierścionka. Babcia z Emilką znajdują domowe sposoby na zmniejszenie opuchlizny. Barman Piotr Lisiak zeznaje, że widział jak pijany mężczyzna zaczepia Maję, ale nic z tym nie zrobił. Mateusz odwiedza Norberta, który źle znosi śmierć przyjaciółki. W drodze powrotnej duchowny jest świadkiem jak dwóch mężczyzn wymusza zwrot długu. Dłużnik boi się iść na policję. Dzięki portretowi pamięciowemu Nocul i Marczak ustalają, że to Wojciech Liczak zaczepiał Maję. Niestety ślady na miejscu zbrodni nie nadają się do identyfikacji. W szkole Orest jest świadkiem jak kolega bije Dominika i domyśla się, że to dlatego chłopiec chciał się uczyć boksu. Policjanci aresztują Liczaka, jednak ten twierdzi, że chciał tylko poderwać Maję i w czasie zabójstwa był u kumpla. Natomiast na zamkniętą imprezę wszedł po znajomości. Ksiądz mówi policjantom, że Liczak wymuszał zwrot długu. Policjanci postanawiają zorganizować prowokację i wysyłają Paruzela, aby ten poszedł do wspólnika Liczaka, Romana Wolskiego, pod pretekstem pożyczenia pieniędzy. Gdy mężczyzna podsuwa lichwiarską umowę wchodzą Mietek i Orest i ujawniają mul, że wszystko zostało nagrane. Wolski mówi, że za wszystkim stoi Krzeczkowski. Później inspektor zabiera syna na kurs sztuk walki. Oboje są bardzo zadowoleni. Potem Orest przesłuchuje Krzeczkowskiego, który zarzeka się, że nie ma nic wspólnego ze śmiercią Mai. Możejko i Nocul udają się do jubilera, u którego jest dostępny pierścionek taki jak ten na miejscu zbrodni, bo chcą wiedzieć kto je kupił. Wieczorem przy szachach Mietek mówi księdzu, że potwierdziło się alibi Liczaka. Duchowny zastanawia się dlaczego ofiara nigdy nie mówiła o żadnym związku. Następnego dnia Nocul i Gibalski ustalają, że Maja była zarejestrowana na portalu randkowym, a ostatni mężczyzna, z którym czatowała, Igor Rogaś, siedział za gwałt, a dzień przed zabójstwem próbował umówić się z denatką. Mietek i Marian odnajdują Rogasia i przyłapują go na tym, że podał swojej dziewczynie fałszywe dane. Na komendzie mężczyzna twierdzi, że Maja miała potwierdzić spotkanie, ale się odezwała, więc spotkał się z Iloną Pruską. Natalia próbuje pozbyć się opuchlizny, ale bezskutecznie. Ksiądz przypomina sobie, że wśród rzeczy Norberta była kartka z rozmiarami pierścionków. Alibi Rogasia się potwierdza. Jubiler dzwoni do Możejki i gdy policjanci docierają do sklepu mówi mu, kto kupił pierścionek. Mateusz odwiedza Norberta, bo domyśla się, że chłopak chciał oświadczyć się Mai, ale ta go odrzuciła i to on ją zabił. Chwilę potem policjanci aresztują Norberta. Natalia bierze udział w nagraniu, jednak jest niezadowolona, że nie widać tam pierścionka. Realizatorka decyduje się na dubel.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki