FANDOM

Wyścig z czasem
Sezon 11, odc. 139
Informacje podstawowe
Premiera 03.04.2014
Reżyseria Wojciech Nowak
Chronologia
Poprzedni odcinek Trefny towar
Następny odcinek Zagubiona

Wyścig z czasem - to sto trzydziesty ósmy odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Nocul i Gibalski aresztują kieszonkowca. Natalia spotyka na mieście Możejkę z Dominikiem. Opiekunka chłopca się rozchorowała, więc inspektor zabiera go na komendę. Na spowiedzi Róża Celej wyznaje, że jej mąż Bogdan, który parę lat temu miał wypadek samochodowy, przez co jeździ na wózku, staje się coraz bardziej agresywny i kobieta zaczęła mu źle życzyć. Na komisariacie Orest prosi Dominika, żeby narysował policjantów. Na mieście Bogdan krytykuje muzyków ulicznych, co widzi Mateusz. Inspektor wychodzi z chłopcem wcześniej i zabiera go na zakupy. W sklepie Możejko pomaga Bogdanowi. Justyna ma pretensje do pracownika, Mariusza, który nie może znaleźć ciekawych tematów. Dominika zaczyna mocno boleć brzuch. Inspektor wzywa karetkę. W szpitalu lekarz mówi, że to zatrucie. Przez telefon Mietek dowiaduje się o zatruciu i dzwoni do żony. Możejko przynosi jogurty i czekoladę, które jadł Dominik i dowiaduje się, że jest jeszcze 10 podobnych przypadków. Wieczorem Natalia się o tym dowiaduje postanawia odwiedzić chłopca. Babcia mówi księdzu, że dzwoniła do niego Róża. Basia i Natalia próbują uspokoić Oresta. Inspektorowi udaje się na chwilę wejść do chłopca. Rano Mariusz mówi Justynie o licznych zatruciach. Wyjawia również, że zatruł się Dominik. Możejko ciągle dzwoni do lekarzy. Nocul ustala, że wszyscy zatruci jedli jogurty. Analiza ze szpitala wykazuje, że w jogurtach była fitotoksyna (trujące białko pochodzenia roślinnego). Gospodyni przynosi ciastka dla Dominika, ale ten ciągle jest w śpiączce farmakologicznej. Orest i Mietek przyjeżdżają do sklepu, ale właściciel nie miał pojęcia, że jogurty były zatrute, daje więc policjantom namiary na producenta - "Mleczna Natura". Mariusz ustala, że szefem firmy jest Salah Naser - Syryjczyk mieszkający w Polsce, który chciał kiedyś otworzyć fabrykę w Sandomierzu. Poza tym ktoś od jakiegoś czasu wybija szyby w jego firmie, a jogurty mogły być kolejnym atakiem. Policjanci przyjeżdżają do Mlecznej Natury, żeby porozmawiać z właścicielem, jednak ten zapewnia, że przestrzega wszystkich norm produkcyjnych. Zakład musi zostać zamknięty, a towar wycofany. Proboszcz odwiedza Celejów i próbuje przekonać Bogdana do zmiany nastawienia, ale bezskutecznie. Później babcia mówi duchownemu o masowym zatruciu i że Natalia obwinia się, że namówiła Możejkę na dawanie chłopcu jogurtów. Produkty Mlecznej Natury zostają zabrane ze sklepów. Na komendzie Salah ręczy za swoje produkty. Justyna odwiedza Możejkę i mówi mu o prześladowaniu Nasera przez nacjonalistów. Upewnia się, również, że plotki o dziecku są prawdziwe. Mariusz z kolegą czyta w internecie wpisy Rejtana, który jest szefem ekstremalnych nacjonalistów. Róża pokazuje mężowi artykuł o zatruciach, ale ten dziwnie reaguje. Justyna rozmawia z księdzem o ekstremistach, którzy atakują wszystkich imigrantów. Możejko czuwa przy Dominiku. Bogdan przegląda stronę nacjonalistów. Mariusz rozmawia z Filipiakiem, który słyszał jak ekstremiści gadali o sklepie, którym może być Mleczna Natura. Na komisariat przyjeżdża policjant z Kielc, który ma zbadać jogurty ze sklepu. Mietek dzwoni do szefa i mówi mu, że skontrolowano zakład Nasera i jest czysty, tak samo jak inne jogurty z poza Sandomierza. Wieczorem aspirant dzwoni do księdza i mówi mu o tym. Duchowny dzwoni do Justyny i też jej to przekazuje, natomiast redaktorka oznajmia, że przy rynku miał powstać sklep firmowy Mlecznej Natury. Wandal pisze rasistowski napis na budynku fabryki. Rano wściekły właściciel przychodzi na komisariat. Róża kupuje gazetę, a potem odwiedza ją proboszcz bo wie już, że w wypadku sprzed lat uczestniczył Sarah. Kobieta domyśla się, że to mąż jest Rejtanem. Bogdan przyznaje, że nienawidzi Nasera i to on stoi za nękaniem Syryjczyka, ale nie chciał, żeby nacjonaliści zatruli jogurty. Niedawno napisał na stronie, że się pomylił i nie miał racji. Nocul pokazuje Gibalowi rysunek Dominika. Policjant z Kielc znajduje na wieczkach ślady po nakłuciach. Policjanci przyjeżdżają do sklepu, żeby sprawdzić monitoring, niestety jest zepsuty. Możejko domyśla się, że to właściciel zatruł jogurty, bo sklep Nasera zagrażałby jego interesom. Mężczyzna zostaje zatrzymany. Bogdan zabiera żonę do ośrodka "Druga szansa", który polecił mu Mateusz. Ksiądz, Natalia i Orest odwiedzają Dominika, który czuje się już lepiej.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki