FANDOM

Więzienna przeszłość
Sezon 3, odc. 42
Informacje podstawowe
Premiera 27.05.2010
Reżyseria Andrzej Kostenko
Chronologia
Poprzedni odcinek Zbrodnia w bibliotece
Następny odcinek Konkurs tańca

Więzienna przeszłość - to czterdziesty drugi odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Włodek Wielicki zostaje wypuszczony z więzienia na warunkowe. Policja i prokuratura proponują mu współpracę w złapaniu reszty jego gangu, jednak mężczyzna nie chce im pomóc. Michał cieszy się, że ojciec jest już wolny. Ksiądz zaprasza go na obiad i załatwia mu pracę. Pani prokurator zabrania Możejce mówić o sprawie. Michał wyprowadza się z plebanii do nowego mieszkania ojca. Orest i Mietek obserwują Włodka. Justyna przywozi swój samochód w warsztacie, ponieważ znów uderzyła w krawężnik. Auto musi tam zostać co najmniej parę dni. Nagle przyjeżdża Orest i pożycza pani burmistrz swój samochód. Na targu Włodek spotyka dawnego kolegę i prosi go o "robotę". Niedługo potem idzie na komendę, bo ma wątpliwości co do rozpracowywania gangu, jednak Możejko przekonuje go do dalszej współpracy. Michał z ojcem przychodzą na mszę. Po nabożeństwie chłopiec zauważa jak ojciec rozmawia z podejrzanym mężczyzną. Potem udaje się na spotkanie z dawnymi "znajomymi". Włodek deklaruje im chęć współpracy. Pierwszy napad ma miejsce już tego samego dnia. W czasie napaści Włodek zostaje postrzelony. Po powrocie do domu mówi synowi, że to pies kolegi go ugryzł. Okradziony mężczyzna nie jest w stanie rozpoznać sprawców. Policjanci znajdują krew postrzelonego napastnika. W czasie sprzątania mieszkania Michał znajduje pistolet. Przychodzi na plebanię, gdzie Mateusz zauważa, że z chłopcem jest coś nie tak. Nocul podejrzewa, że Możejko chce odsunąć go od sprawy. Inspektorowi ciężko okłamywać kolegę. Włodek po raz kolejny przychodzi do bandytów. Jeden z nich przyłapuje go na podsłuchiwaniu, jednak mężczyźnie udaje się wybrnąć. Justyna uszkodziła auto Możejki. O wszystkim dowiaduje się Mietek. Pani burmistrz prosi go o dochowanie tajemnicy. Na osiedlu dokuczają Michałowi z powodu przeszłości jego ojca. Nagle do mężczyzny przyjeżdża jeden z gangsterów i zabiera go ze sobą. Włodek bierze udział w kolejnym napadzie. Chłopiec przychodzi do księdza i żali się mu. Nie chce rozmawiać z ojcem. Nocul przychodzi do proboszcza na szachy i opowiada mu o sprawie. Wielicki chce zrezygnować z tajnej operacji, ale Orest przekonuje go, aby tego nie robił. Tymczasem "koledzy" mężczyzny domyślają się, że współpracuje on z policją. Chcą go zabić po skończonej akcji. Ekspertyza wykazuje, że postrzelonym napastnikiem był Włodek. Mężczyzna pójdzie na napaść z podsłuchem. Wieczorem Możejko zauważa, że Justyna nie jeździ jego samochodem. Następnego dnia Mietek przychodzi do księdza. Michał przychodzi do mieszkania i widzi jak ojciec bierze broń. Chowa się więc do bagażnika jego samochodu, którym to Włodek jedzie na spotkanie z bandytami. Ci znajdują u niego podsłuch, ale nie chcą go jeszcze zabijać. Postanawiają przyspieszyć planowaną napaść. Nie wiedzą jednak, że śledzą ich Nocul z Mateuszem. Gangsterzy napadają na dom bogatej rodziny. Ksiądz i aspirant zauważają Michała, więc Mietek dzwoni po wsparcie. Chłopiec wbiega do domu, gdzie atakują go napastnicy. Na szczęście policja w porę przyjeżdża i zatrzymuje ich. Michał jest dumny z ojca. Nocul ma pretensje do Możejki, że tan nie wtajemniczył go w sprawę. Justyna oddaje auto Orestowi. Włodek z synem wyprowadzają się do Anglii.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki