FANDOM

Weryfikacja
Sezon 15, odc. 190
Informacje podstawowe
Premiera 24.03.2016
Reżyseria Jakub Miszczak
Chronologia
Poprzedni odcinek Przemiana
Następny odcinek Upadek

Weryfikacja - to sto dziewięćdziesiąty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Nocul częstuje szefa ciastem. Nagle wchodzi Morus. Dziennikarze nie mogą znaleźć dobrego tematu. Naczelnik wysyła Możejkę na zaległy urlop, a zespołem pokieruje Ewa, która dziś wraca z Kielc. Dwóch mężczyzn rozmawia o człowieku przyłapanym z kokainą. Orest wychodzi z komendy. Morus oznajmia, że teraz on przejmie obowiązki komendanta i wymaga szczegółowych raportów oraz ścisłej współpracy. Wszystko podsłuchuje dziennikarz Mirek Burski. Emilka prosi Mateusza o podpisanie zgody na wycieczkę do muzeum. Naczelnik wypytuje Marczaka o inspektora. Mirek mówi Justynie o zmianach na komendzie i urlopie Możejki. Malec dzwoni do Oresta i pyta go o zamieszanie na komendzie. Inspektor zapewnia, że wszystko jest w porządku. Szefowa zabrania Mirkowi o tym pisać. Możejko kupuje róże. Naczelnik wzywa do siebie Gibalskiego. Marian opowiada kolegom o rozmowie z Morusem. Policjanci podejrzewają, że naczelnik szuka haka na Oresta. Na komendę wraca Kobylicka. Ksiądz zauważa chłopaka, który rzuca jajami w szybę w aucie i duchownemu dostaje się jajkiem. Adwokat Bogdan Kłodnicki, właściciel samochodu, nie chce tego zgłaszać na policję. Proboszcz poznaje córkę adwokata, Joannę. Możejko daje Darii róże i mówi jej o urlopie oraz o podejrzeniach, że naczelnik chce się go pozbyć. Daria próbuje pocieszyć partnera. Joanna zaczyna krzyczeć, że jej ojciec stracił przytomność, a strzykawka z adrenaliną wpadła pod szafkę. Duchowny wyciąga ją i podaje lek Bogdanowi. Niestety adwokat umiera. Na miejsce docierają Ewa i Morus. Lekarz podejrzewa wstrząs anafilaktyczny. Naczelnik zauważa, że denat był na liście płac jednego z największych przemytników narkotykowych i ktoś może stać za jego śmiercią. Nagle przychodzi syn ofiary, Andrzej. Kobylicka przesłuchuje Joannę, która mówi, że ojciec był uczulony na wiele rzeczy, a przed śmiercią jadł obiad z restauracji "Bisto Dolczewita", ale kucharz wie, czego nie może używać. Ofiara jako adwokat ma wielu wrogów. Ksiądz mówi o facecie rzucającym jajami. Andrzej przyznaje, że mieli z ojcem różne poglądy dotyczące prawa. Wieczorem Nocul mówi Mateuszowi, że miał opisać Możejkę i boi się, że to przez niego Orest ma kłopoty, ale boi się, że rozmowa z Morusem tylko pogorszy sprawę. Rano Możejko przygotowuje naleśniki. Darii nie podoba się, że partner szuka nowej pracy. Według sekcji Bogdan zmarł śmiercią naturalną - zjadł orzeszki ziemne na które był uczulony. Naczelnik i Ewa spotykają się z kucharzem Januszem Pładzkiem, który twierdzi, że nikt nie mógłby dodać orzeszków do dania. Jednak według wyników resztek obiadu były tam orzeszki ziemne, więc kucharz zostaje zatrzymany. Mirek mówi szefowej, ze chciałby pogrzebać w sprawie komendy, ale Justyna zabrania mu. Orest wciąż przegląda oferty pracy. Daria radzi mu odpocząć. Mateusz zauważa dziwnie zachowującego się faceta. Morus przesłuchuje Janusza, który siedział w więzieniu 5 lat za pranie brudnych pieniędzy, a jego partner biznesowym był Roman Zagórski, który okazał się niewinny, bo mecenas zaproponował mu, żeby nie zeznawać przeciwko wspólnikowi w zamian za niższy wyrok. Wieczorem Daria widzi jak Orest wygłupia się z synkiem. Rano Mietek próbuje porozmawiać z naczelnikiem, ale nagle przychodzi Roman, który zapewnia o niewinności Janusza. Pluskwa i Emilka podbierają ciastka Natalii. Kobylicka rozmawia z Gibalem o Możejce. Nocul mówi Morusowi, że nie może odwoływać Oresta. Mateusz przychodzi do kancelarii, bo domyśla się, że to ona dosypała ojcu orzechy, a to jej znajomy, Karol, rzucał jajkami w auto mecenasa. Joanna chciała, żeby ojciec nie oskarżał jej chłopaka Krzyśka o malwersacje, bo ona nie chciała go zostawić. Kobieta miała zamiar tylko nastraszyć Bogdana i namówić go do podpisania oświadczenia, że sfabrykował dowody przeciwko Krzyśkowi w zamian za adrenalinę. Policja przyjeżdża aresztować Joannę, bo domyślili się, że zamiast osobiście kserować kodeks, zaprogramowała maszynę. Naczelnik organizuje przyjęcie dla Możejki i awansuje go na młodszego inspektora.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki