FANDOM

Wahadełko
Sezon 16, odc. 212
Informacje podstawowe
Premiera 24.11.2106
Reżyseria Wojciech Nowak
Chronologia
Poprzedni odcinek Napad doskonały
Następny odcinek Odkupienie

Wahadełko - to dwieście dwunasty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Do Sandomierza przyjeżdża Ksymena Benar. Na plebanię przychodzi ksiądz Jacek w sprawie wizytacji biskupa mającej się odbyć w niedzielę. Ksymena kupuje kwiaty. Jacek rozmawia z Natalią o przygotowaniu obiadu dla biskupa, gdy nagle przychodzi Ksenia, która przyjaźniła się z matką Mateusza i znała go, gdy ten był dzieckiem. Mietek przesłuchuje mężczyznę, który ukradł portfel. Ksenia opowiada o weganizmie, po czym zaczyna mówić Jackowi o dzieciństwie proboszcza. Później wyciąga swoje wahadełko. Wieczorem Marczak przychodzi na randkę z Agnieszką i kłamie jej, że ma kierownicze stanowisko na komendzie. Ksymena pokazuje mieszkańcom plebanii taniec z wężem. Gdy Marian wchodzi z Agnieszką do kawiarni zauważa Nocula, który niechcący niszczy mu randkę. Ksymena opowiada Mateuszowi o medytacji, wahadełku Ozyrysa i o swoim partnerze Fabianie, z którym planuje ślub. Nagle kobieta dostaje nagłego bólu głowy, ale zapewnia, że to nic. Rano Pluskwa pomaga Natalii wyremontować ogród. Ksymenę ciągle boli głowa, ale wierzy, że wahadełko jej pomoże. Marczak dzwoni do Agnieszki i prosi ją o spotkanie, ale ta woli się spotkać z Mietkiem. Aspirant próbuje przeprosić kolegę. Gibalski dostaje wezwanie do kwiaciarni, gdzie było włamanie, a właścicielka, Helena Jańska, nie żyje. Policjanci docierają na miejsce, gdzie dowiadują się, że śmierć nastąpiła poprzez uduszenie sznurem ok. 2200 do północy. Sznur został związany węzłem żeglarskim. Możejko przesłuchuje pracowników, którzy znaleźli ciało razem z sąsiadką. Mówią, że pracuje z nimi jeszcze jeden mężczyzna, Bogdan Walczak ps. Wróbel, który od jakiegoś czasu nie pojawia się w pracy. Sąsiadka mówi policjantom, że w domu ofiary nie było biżuterii. Poza tym widziała Walczaka około północy. W jego pokoju policjanci znajdują słoiki z biżuterią w środku. Orest postanawia poczekać, aż złodziej wróci po łup. Pluskwie nie podoba się, że Natalia przygotowała wegańskie przyjęcie dla Ksymeny. Do Emilki przychodzi jej koleżanka Ilona. Ksenia opowiada kolejne historie z młodości księdza i nagle słabnie. Przed szpitalem Pluskwa spotyka dawnego znajomego Wróbla, który za dwa dni wyjeżdża na Ukrainę. Lekarz rozmawia z Mateuszem o stanie Ksymeny, która czuje się lepiej, ale chce odzyskać wahadełko. Później Nocul odwiedza Mateusza i mówi mu o zabójstwie. Pluskwa słyszy jak aspirant mówi o Walczaku. Po wyjściu policjanta Waldek mówi o tym księdzu. Duchowny mówi, że najlepiej gdyby Wróbel sam zgłosił się na komendę. Następnego dnia Gibal pokazuje szefowi ekspertyzę, według której na sznurze był diazinol (silna trucizna), który znaleziono też na ubraniu Walczaka (mężczyzna pracował w firmie neutralizującej szkodliwe substancje). Natalia wysyła Pluskwę po zakupy dla Kseni. Fabian Grzelek przyjeżdża do Kseni i przynosi jej wahadełko. Mężczyzna zapewnia, że mimo młodego wieku bardzo kocha kobietę. Marczak próbuje się umówić na randkę z internetem, a Wierzbicki próbuje mu doradzić. Nagle zauważa Walczaka, który próbuje uciec, ale wpada pod samochód Pluskwy i zostaje złapany. Waldek przyznaje policjantom, że zna Wróbla. Na komendzie Walczak twierdzi, że dostał naszyjnik od Heleny w nagrodę za pomoc, a w noc zabójstwa trafiła mu się fucha. Policjanci wiedzą już, że mężczyzna handluje papierosami i chciał wyjechać do Lwowa. Mateusz zauważa, że Waldek jest czymś zmartwiony. Pluskwa mówi, że chodzi o aresztowanie Wróbla. W szpitalu ksiądz dowiaduje się, że stan Ksymeny się pogorszył nie wiadomo dlaczego. Kobieta jest przekonana, że umiera. Duchowny przyjeżdża z Pluskwą do kwiaciarni, gdzie zastają kuzynkę Heleny, która chce ofiarować kościołowi kwiaty. Pracownicy mówią księdzu, że Jańska spotykała się z facetami z internetu, również w ostatnim dniu życia. Mateusz rozmawia z Mietkiem, ponieważ ma duże wątpliwości co do winy Walczaka. Duchowny mówi aspirantowi o internetowych randkach. Nocul mówi szefowi, że Helena często korzystała z aplikacji randkowej, a feralnego dnia miała spotkać się z jednym mężczyzną. Marczak umawia się na kolejną randkę. Mateusz rozmawia z Fabianem, który chce przenieść Ksenię do Kielc, bo twierdzi, że ciąży na niej zła karma, której nie da się pozbyć. Nocul ustala, że ofiara miała spotkać się z Fabianem, który przedstawiał się jako żeglarz, a w noc zabójstwa jego telefon logował się w okolicy domu Jańskiej. Natomiast Marian odkrywa, że mężczyzna ciągle randkuje i tym razem przedstawia się jako szaman. Natalia zdaje sobie sprawę, że zapomniała przygotować poczęstunek dla biskupa. Emilka mówi księdzu, że Ilona umawia się na randki ze starszymi facetami, a dzień wcześniej widziała się z jakimś żeglarzem. Proboszcz odwiedza Ksenię, która chce przepisać mieszkanie na Fabiana. Gosposia panikuje, że nie uda jej się przygotować obiadu dla biskupa. Ksiądz odnajduje Fabiana, który zanurza wahadełko w jakiejś substancji. Duchowny domyśla się, że mężczyzna podtruwa Ksenię i to on zabił Helenę. Fabian przyznaje, że kobieta przyłapała go na kradzieży pierścionków, a gdy ta chciała wezwać policję udusił ją. Nagle przychodzą Możejko i Nocul żeby zatrzymać mężczyznę. Ksenia zostaje zabrana na operację. Mateusz dociera do kościoła chwilę po przyjeździe biskupa. Gdy Marczak przychodzi na miejsce spotkania okazuje się, że kobieta, z którą się umówił wysłała mu fałszywe zdjęcie i dane, więc ucieka przed nią. Natalia i Pluskwa podają na obiad pizzę. Nagle przychodzi Dziubak z domowymi obiadami od matki, ale biskup woli pizzę.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki