FANDOM

Waga ciężka
Sezon 2, odc. 25
Odc.25
Informacje podstawowe
Premiera 22.11.2009
Reżyseria Maciej Dejczer
Chronologia
Poprzedni odcinek Islamska żona
Następny odcinek Łzy Ewy

Waga ciężka - to dwudziesty piąty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

W starym magazynie urządzane są nielegalne walki bokserów. Ksiądz Mateusz wpada na Nocula, przeglądającego horoskopy. Trenerzy Rosa i Sylwester kłócą się o metody treningów. Jeden z bokserów, Łukasz źle się czuje, jednak bagatelizuje swój stan. W czasie treningu, po uderzeniu przez trenera traci przytomność, a chwilę później umiera. Aspirant opowiada o wszystkim księdzu. Trener jest załamany - uważa, że to jego wina. Z sekcji zwłok wynika, że Łukasz zmarł na skutek uderzenia w prawą stronę głowy. Sylwestrowi zostaną postawione zarzuty. Rosa chce przekazać Mateuszowi pieniądze na pogrzeb, jednak ten ich nie przyjmuje. Nadchodzi dzień pogrzebu. Matka Łukasza nie może pogodzić się ze śmiercią syna. Prosi księdza, aby przekazał Markowi (koledze Łukasza) rękawice syna. Na targu proboszcz spotyka Mietka, który opowiada mu o ustaleniach. Mateusz odwiedza Sylwestra, który zaczął pić. Mężczyzna prosi księdza, aby ten zastąpił go jako trener Marka, który trenuje do mistrzostw. Duchowny zgadza się. Policjanci sprawdzają stary magazyn, w którym Gibalski znajduje krzemień pasiasty, który zapewne jest zgubiony albo skradziony. Rosa dziwi się, że teraz to Mateusz będzie trenował Marka. Chłopak również jest zdziwiony. Ćwiczy z księdzem, ale nie chce żeby ten wtrącał się w jego sprawy. W rzeczach Łukasza policjanci znajdują notatki, które wskazują na hazard. Mateusz ogląda nagranie z feralnego treningu i widzi tam, że sylwester uderza Łukasza w lewą stronę głowy, a chłopak miał krwiaka po prawej, a zatem to nie trener go zabił. Opowiada o swoim ustaleniu Noculowi. Próbuje uświadomić sylwestrowi, że to nie przez niego zginął Łukasz. Mietek przedstawia ustalenie Możejce, który domyśla się, że to ksiądz odkrył. Policjanci idą do prosektorium, gdzie lekarz potwierdza, że chłopak mógł zostać uderzony nawet 12 godzin przed treningiem. Trener ciągle się obwinia. Marek obraża się na księdza, ponieważ sądzi, że ten próbuje go nawrócić. Mateusz przyjeżdża do biskupa, który wypytuje go o Marka. W trakcie ćwiczeń proboszcz próbuje namówić chłopaka, by porozmawiał z Sylwestrem, jednak ten nie ma takiego zamiaru. Możejko i Nocul pytają Rosę o Łukasza, jednak ten niewiele wie. Marek przychodzi na kolację na plebanii. Niespodziewanie wchodzi Mietek i mówi, że musi zabrać ze sobą chłopaka. Okazuje się, że Łukasz powiedział matce, że razem wychodzili. Kobieta jednak nie wie gdzie. Marek wszystkiemu zaprzecza. Ksiądz jest świadkiem kłótni chłopaka z Rosą. Następnego dnia Marek nie chce ćwiczyć. Gdy proboszcz pyta go o siniaki, ten odpowiada, że upadł. Nocul wypytuje o krzemień. W końcu trafia na taki u jubilera. Klejnot ewidentnie jest bardzo drogi. Orest i Mietek obserwują Rosę. Mateusz daje Markowi rękawice Łukasza. Chłopak przyznaje, że to on namówił kolegę na nielegalne walki. Wszystko zorganizował Rosa. Policji udaje się w końcu dotrzeć do magazynu, gdzie organizowane są nielegalne walki. Prezes zostaje aresztowany. Twierdzi jednak, że znalazł się tam przypadkiem. Marek przychodzi na komendę i wydaje Rosę. Chłopak zostaje zdyskwalifikowany z zawodów, ale czuje ulgę. W końcu decyduje się pogodzić z Sylwestrem.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki