FANDOM

W kręgu podejrzeń
Sezon 4, odc. 52
Informacje podstawowe
Premiera 28.10.2010
Reżyseria Maciej Dutkiewicz
Chronologia
Poprzedni odcinek Talent
Następny odcinek Samotne serca

W kręgu podejrzeń - to pięćdziesiąty drugi odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Ksiądz jedzie na wieś odwiedzić Galińskich, którzy prowadzą gospodarstwo pszczelarskie. Chcą odtworzyć najstarszy polski miód. Robert Galicki daje duchownemu kilka butelek miodu. Do Roberta przyjeżdża Grzegorz Wodlewski, który obwinia Galińskiego o śmierć swojej matki. Orest z Justyną wybierają się na jogging. Nagle do kobiety dzwoni przyjaciółka i prosi ją o spotkanie. Później Mietek zauważa swoją żonę w towarzystwie jakiegoś mężczyzny. Gdy przychodzi Możejko, aspirant mówi mu, że to brat Basi. Po chwili inspektor dostrzega Justynę obejmującą się z Wodlewskim. Na komendzie Nocul zwierza się Możejce, że podejrzewa żonę o romans. Szef radzi mu porozmawiać z Basią. Nagle Mietek dostaje zgłoszenie o zabójstwie. Gdy policja dojeżdża na miejsce okazuje się, że to Galiński jest ofiarą, został dźgnięty nożem w serce. To żona mężczyzny, Grażyna, znalazła ciało. Podejrzewa Wodlewskiego. Ksiądz wyjawia, że Robert ukradł biżuterię z domu, a o kradzież oskarżono matkę Wodlewskiego. Mężczyzna niedawno powiedział mu o tym. Mietek znajduje kolczyk leżący przy uszkodzonym ogrodzeniu. Wyniki ekspertyzy wykazują, że odciski na nożu należą do Grzegorza. Możejko jedzie do ciotki podejrzanego. Kobieta mówi mu, że Wodlewski przyjaźni się panią burmistrz. Inspektor odwiedza ukochaną i wypytuje ją o Grzegorza, jednak ta nie chce z nim rozmawiać. Mietek śledzi żonę. Do Mateusza przychodzi ciotka Grzegorza, która zapewnia duchownego o niewinności siostrzeńca. Oznajmia mu, że chłopak nie chciał pieniędzy od Galińskiego. Według ekspertyzy pod paznokciami ofiary znaleziono włókna z wełny. Zeznania świadka dowodzą, że podejrzany w hotelu jadł kolację z jakąś kobietą. Mateusz odwiedza Grażynę. Po śmierci Roberta gospodarstwem zajmuje się Sawicki, przyjaciel ofiary. Możejko pokazuje Justynie kolczyk, ale ona zapewnia, że Grzegorz nie zabił Galińskiego. Orest, niechętnie decyduje się wysłać policjanta za panią burmistrz. Ksiądz z Grażyną i jej dziećmi odwiedzają grób Roberta. Duchowny zauważa świeże kwiaty na grobie Wodlewskiej. Później opowiada o tym Mietkowi. Nagle na komendę przychodzi Justyna, która zorientowała się, że była śledzona. Ma o to pretensje do Możejki. Basia przychodzi na plebanię, gdzie mówi Natalii, że podejrzewa męża o zdradę. Gospodyni postanawia jej pomóc. Do Justyny dzwoni Grzegorz z prośbą o spotkanie. Za kobietą jedzie Orest. Po dotarciu do mężczyzny aresztuje go. Na komendzie Wodlewski twierdzi, że chciał się pogodzić z Robertem, ale znalazł go z nożem w piersi i chciał go wyciągnąć. Wyjawia, że Galicki chciał mu oddać połowę pasieki. Nagle przychodzi ksiądz i oznajmia, że Robert był bratem Grzegorza. Duchowny wierzy, że podejrzany jest niewinny. Natalia przyłapuje Mietka na śledzeniu żony. Basia zauważa to i dochodzi między nimi do kłótni. Nagle Nocul dowiaduje się o jakimś obrazie. Analiza wykazuje, że włókna znaleziony pod paznokciami ofiary nie pochodzą z ubrań Wodlewskiego. Możejko opowiada o tym Mateuszowi. Wieczorem duchowny odwiedza Grażynę, ponieważ nie chce przyjąć darowizny od Roberta. Galińska przyznaje, że nie podobał jej się pomysł męża. Nagle do domu przychodzą policjanci, aby ponownie przeszukać posiadłość. Proboszcz wraca na plebanię, ale księżyc w kształcie rogalika naprowadza go na nowy trop. Ksiądz domyśla się, że to Sawicki zabił Galińskiego, ponieważ ten nie mógł pogodzić się z decyzją oddania połowy pasieki. Proboszcz dzwoni na policję i mówi, że Sawicki przyznał się do zabójstwa. Na przyjęciu Basia pokazuje swój obraz z mężem.

CiekawostkaEdytuj

  • Możejko ma na sobie niebieską koszulę od munduru, chociaż od 50 odcinka ma białą (na początku tego odcinka i pod koniec również).

Więcej z Fandomu

Losowa wiki