FANDOM

Urwisko
Sezon 5, odc. 60
Informacje podstawowe
Premiera 24.03.2011
Reżyseria Wojciech Nowak
Chronologia
Poprzedni odcinek Kryminał
Następny odcinek Krowy tłuste, krowy chude

Urwisko - to sześćdziesiąty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Mateusz spotyka Możejkę, który właśnie kupił prezent dla Justyny. Duchowny wybiera się do Ćmielowa, bo zna tam córkę właściciela fabryki, Martę Grabowską, która obiecała skleić stłuczony pamiątkowy wazon. Na miejscu dowiaduje się, że jednej z pracownic, Alinie, zmarł mąż, a synek choruje na ciężką astmę. Proboszcz jest świadkiem kłótni dyrektora Dariusza Olewicza z dyrektorem finansowym Janem Karasiem. Koman obiecuje naprawić wazon, ale nie wie na kiedy, ponieważ Olewicz każe bardzo ciężko pracować ekipie. Okazuje się, że Dariusz jest narzeczonym Marty. Orest idzie do Justyny, ponieważ ta obchodzi tego dnia imieniny. Jednak w mieszkaniu ukochanej spotyka jej matkę. Pluskwa próbuje przekonać Natalię do wyrzucenia starej pralki, ale gospodyni nie wie, czy księdza będzie stać na nową. Olewicz zostaje znaleziony martwy, prawdopodobnie spadł ze skarpy. Jego zegarek zatrzymał się na godzinie 16:10. Na szczycie Gibalski znajduje ślady opon świadczące o tym, że sprawca ostro zawracał. Policjanci przesłuchują narzeczoną ofiary, która przyznaje, że ten często kłócił się z dyrektorem finansowym o sposób prowadzenia firmy. Koman odwiedza proboszcza i opowiada mu o śmierci Olewicza. Duchowny odwiedza Martę i próbuje ją pocieszyć. Kobieta usprawiedliwia zachowanie Darka tym, że chciał ratować fabrykę. Na komendzie Karaś przyznaje, że groził Olewiczowi, ale nie zabił go. Niestety nie ma alibi, więc zostaje zatrzymany. Bilingi Olewicza świadczą, że ostatnie połączenie były do sekretariatu fabryki, a w laboratorium znaleźli ślady lakieru na ubraniu ofiary. Mateusz spotyka Alinę z synkiem i przekazuje jej tekst do przetłumaczenia, aby kobieta mogła dorobić. Alina jest pewna, że Jan jest niewinny. Orest spotyka się z Justyną. Policjant martwi się, że nie spodobał się jej mamie, ale ukochana przekonuje go, aby się tym nie martwił. Ksiądz nie może dodzwonić się do Aliny. Następnego dnia Możejko rozmawia z Noculem przez telefon. Policjanci ustalają, że sekretarka Olewicza mówi, że potwierdziła jego spotkanie w firmie, a tamci, że je odwołał. Ponadto na wozie Karasia i autach z jego firmy nie ma śladów zderzeń, więc mężczyzna zostaje wypuszczony. Justyna z mamą przychodzą na plebanię. Starsza pani mówi, że Marta nie zawsze była taka ładna. Gibalski odwiedza znajomego mechanika, od którego dowiaduje się, że Alina przyprowadziła wóz ze śladami zderzenia. Kobieta zostaje zatrzymana, czego świadkiem jest ksiądz. Alina zeznaje, że potrąciła Olewicza, ponieważ się pokłócili, ale on potem podniósł się. Jednak Możejko nie bardzo jej wierzy. Krzyś tęskni za mamą, a Emilka z Pluskwą próbują go pocieszyć. Natalii nie podoba się, że ma tyle obowiązków. Proboszcz odwiedza Alinę, która opowiada mu o zajściu z Olewiczem. Później Mateusz spotyka Możejkę i zapewnia go o niewinności Aliny. Natalia dostaje bardzo korzystną ofertę pracy w Anglii. Ksiądz zauważa Martę, ale ta ucieka. Duchowny jedzie do biskupa, który opowiada mu o ojcu Marty. W komputerze ofiary policjanci znajdują jego zdjęcia z kochanką. Wieczorem Marta wyznaje Mateuszowi, że dowiedziała się o romansie męża i dlatego odwołała ślub. Poza tym Darek chciał sprzedać fabrykę. Kobieta nie wytrzymała i w trakcie kłótni zepchnęła Olewicza ze skarpy. Policja zatrzymuje Martę. Alina jest wdzięczna księdzu. Mateusz i jego przyjaciele spotykają Oresta z Justyną i jej matką. Natalia odrzuca ofertę Danuty.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki