FANDOM

Upadek
Sezon 15, odc. 191
Informacje podstawowe
Premiera 31.03.2016
Reżyseria Jakub Miszczak
Chronologia
Poprzedni odcinek Weryfikacja
Następny odcinek Matczyne serce

Upadek - to sto dziewięćdziesiąty pierwszy odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Marek Sandecki ze swoją agentką Moniką Karel szuka na targu nowej maszyny do pisania. Agentka ma do pisarza pretensje, że ten nie potrafi się zająć poważnymi sprawami. Maria Kurek zauważa, że jej mąż Oskar jest jakiś nieobecny. Na komendzie pojawia się aspirant Antoni Dziubak, który oznajmia, że będzie tu pracował i pokazuje papiery. Nocul pokazuje szefowi dokument. W kawiarni Oskar mówi żonie, że ma dość małżeństwa odchodzi do innej. Zrozpaczona Maria odchodzi. Okazuje się, że Dziubak nie ma gdzie mieszkać, więc Mietek chce wysłać go do Mateusza. Ksiądz chętnie przyjmuje policjanta. Maria niszczy wspólne zdjęcia z Oskarem, a tuż potem udziela dziewczynce lekcji gry na pianinie. Natalia idzie z proboszczem po prezent na urodziny babci. Chcą jej kupić łańcuszek, więc idą do sklepu Oskara. Wieczorem Daria znajduje między rachunkami zaproszenie na przyjęcie zorganizowane przez redakcje, które odbędzie się następnego dnia o 20.00 i chce na nie iść. Natalia czytając "Śmiertelny upadek" autorstwa Sandeckiego słyszy jakieś hałasy. Okazuje się, że do babcia, a Dziubak zaczął mierzyć do niej z pistoletu myśląc, że to złodziej. Lucyna chciała upiec ciasto na urodziny. Rano Orest podejrzewa, że Morus chciał się pozbyć z wojewódzkiej balastu i każe Mietkowi wziąć Dziubaka na miasto. Wieczorem Marek przychodzi do sklepu Oskara, żeby kupić naszyjnik. Nagle dostaje telefon, że jego rodzice mieli wypadek i prosi Oskara o wodę. Gdy właściciel wychodzi pisarz kradnie część biżuterii i ucieka. Oskar zostaje zaatakowany od tyłu. Orest z Darią przychodzą na spotkanie, gdzie wita ich Justyna. Na plebanii odbywa się przyjęcie urodzinowe babci. Lucyna dostaje łańcuszek od Mateusza i Natalii i swoje zdjęcie od Emilki. Poza tym jest wzruszona, że bliscy wolą być z nią niż na spotkaniu. Sąsiadka Marii chce dać jej ciasto aż tu nagle wyłączają prąd. Paruzel i Dziubak zauważają, że jubiler jest otwarty, a w środku znajdują martwego Oskara. Bartosz dzwoni do szefa. Możejko z Darią opuszczają przyjęcie. Lekarz stwierdza, że śmiertelne obrażenia nie powstały na skutek upadku, ale przez silne uderzenie w tył głowy. Na monitoringu policjanci zauważają człowieka w czapce. Na plebanię wraca Antoni i mówi o zabiciu jubilera. Nagle policjant przypomina sobie, że ma w kieszeni dowód. A gdy zauważa książkę Sandeckiego rozpoznaje, że to jego widział na monitoringu. Rano odbywa się spotkanie autorskie z Markiem, aż tu nagle wchodzą policjanci, żeby aresztować pisarza. Mateusz czyta "Śmiertelny upadek". Natalia mówi księdzu, że Maria ciągle nie odbiera, więc postanawia do niej pojechać. Na komendzie Sandecki przyznaje, że był w sklepie Oskara, żeby spróbować jak to jest coś ukraść i narobić wokół siebie rozgłosu, ale nie zabił właściciela. Pisarz zostaje zatrzymany. Ksiądz i Natalia odwiedzają Marię, która jest w ciężkim stanie psychicznym. Nagle przychodzi jej sąsiadka z ciastem, która wyjawia, że Oskar odszedł od żony. Na komendę przychodzi Monika, która zaprzecza, że kradzież była wspólnym planem, a jedynie zażartowała, że skandal mógłby Markowi pomóc sprzedać więcej książek. Na policję dzwoni kelner z kawiarni i mówi, że feralnego dnia Kurkowie pokłócili się. Justyna dzwoni do Darii i proponuje jej pracę felietonistki. Daria zgadza się. Maria przychodzi do proboszcza i mówi mu, że policja pytała ją o kłótnię. Kobieta nie powiedziała im, że poprzedniego wieczoru nie było jej w domu (odtworzyła płytę ze swoim koncertem, żeby mieć alibi). Maria przyznaje, że była w sklepie i chciała zabić Oskara, ale nie zrobiła tego. Mateusz obiecuje jej pomóc. Następnego dnia Natalia czyta artykuł o aresztowaniu Marka. Ksiądz przyjeżdża do Moniki i słyszy jej rozmowę o rozgłosie wokół Sandeckiego. Proboszcz przypomina sobie, że kobieta była w sklepie dzień przed zabójstwem. Możejko i Nocul oznajmiają Moniki, że została zarejestrowana jak wchodziła do sklepu tylną bramą. Dziubak zauważa, że Mateusz jest świetnym detektywem.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki