FANDOM

Układ
Sezon 10, odc. 129
Informacje podstawowe
Premiera 24.10.2013
Reżyseria Artur Żmijewski
Chronologia
Poprzedni odcinek Celebryta
Następny odcinek Zakładniczka

Układ - to sto dwudziesty dziewiąty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Przyjaciel Emilki, Piotrek pokazuje jej swoją kryjówkę - starą szopę nad rzeką. Chłopiec projektuje tam pojazd przyszłości i prosi przyjaciółkę, żeby nikomu o tym nie mówiła. Justyna prosi Natalię, żeby ta poprowadziła w gazecie kącik kulinarny. Gospodyni zgadza się, mimo złośliwych komentarzy Pluskwy i babci. Następnego dnia Emilka prosi Natalię, żeby przygotowała coś na jutrzejsze święto szkoły. W szkole dziewczynka zauważa, że Piotrek płacze i został pobity. Na komendę dzwoni wędkarz, który znalazł ciało w pobliżu starorzecza. Emilka próbuje się dowiedzieć o co chodzi, ale przyjaciel nie chce o tym rozmawiać. Na ciele lekarz sądowy zauważa charakterystyczny tatuaż. Mietek zauważa kropkę na kolanie trupa (to znaczy, że nigdy, przed nikim nie uklęknie). Emilka mówi Mateuszowi o Piotrku. Ksiądz radzi jej poczekać jeden dzień, a jeśli chłopiec dalej nie będzie chciał mówić to wtedy ma przejść do niego. Natalia przygotowuje sałatkę na święto szkoły, a Pluskwa stara się jej pomóc. Następnego dnia policjanci ustalają, ze odcisków zabitego nie ma w kartotece. Emilka dowiaduje się, że Piotrek był w szkole, ale źle się poczuł więc ojciec zabrał go do domu. Po lekcjach dziewczynka przyjeżdża do jego domu, ale nie zostaje wpuszczona. Mietek spotyka się z informatorem, który mówi, że zabity to diler Franciszek Kocicki o ksywce Jinx. Gospodyni mówi proboszczowi, że została poproszona o zrobienie wywiadu z biskupem, na temat tego co ten jada, więc prosi duchownego, żeby uprzedził eminencję. Poza tym mówi o zabójstwie nad rzeką. Aspirant mówi szefowi, że namierzono kumpla Kocickiego z poprawczaka Jacka Gierusa. Możejko jedzie do niego z Karoliną i zabierają go na komisariat. Emilka mówi Mateuszowi, że martwi się o Piotrka i prosi, żeby sprawdził co się dzieje. Podczas przesłuchania Gierus twierdzi, że nie utrzymywał kontaktu z Jinxem, ale policjanci mu nie wierzą. Natalia przyjeżdża do kurii i rozpoczyna wywiad z biskupem. W barze Mietek rozmawia z Filipiakiem o swoich problemach, gdy nagle dołącza do nich Justyna. Po powrocie na plebanię gospodyni jest zachwycona kuchnią biskupa. Justyna pomaga Filipiakowi poradzić sobie z problemami finansowymi. Rano ksiądz przyjeżdża do szkoły i dowiaduje się, że miesiąc temu ojciec Piotrka stracił pracę. Nagle przychodzi mężczyzna i mówi, że chłopiec znów został pobity, nie chce chodzić do szkoły i nic nie mówi. Nauczycielka, Jola Bielska zgadza się z nim porozmawiać. Po nauczycielkę przyjeżdża jej partner. Matka Piotrka próbuje z nim porozmawiać, ale bez skutku. Natalia pokazuje Justynie wywiad. Redaktorka jest zachwycona. Potem spotykają Filipiaka, który jest zachwycony ZUS-em. Piotrek przychodzi do szkoły, gdzie dowiaduje się o zwłokach znalezionych nad rzeką. W domu Gierusa Gibal znajduje jego zdjęcie z Jinxem. Piotrek wychodzi ze szkoły przed końcem lekcji. Jego ojciec każe zadzwonić na policję. Chłopiec ukrywa się w starej szopie. Możejko i Nocul przyjeżdżają do domu Bielskiej. Emilka pokazuje księdzu i Waldkowi, gdzie jest kryjówka Piotrka. Nagle ktoś próbuje wejść do szopy. Policjanci ustalili, że to samochód Bielskiej jest na zdjęciu Kocickiego i Gierusa. Kobieta mówi, że jej partner korzystał z auta. Partner Bielskiej chce zabić Piotrka, ponieważ chłopiec był świadkiem jak ten zabija Jinxa. W ostatniej chwili Pluskwie udaje się obezwładnić napastnika. Tuż potem przyjeżdża policja. Jola obwinia się za wszystko. Waldek pokazuje Natalii kącik kulinarny w gazecie. Justyna oznajmia gospodyni, że czytelnicy są zachwyceni.

CiekawostkiEdytuj

  • W tym odcinku Jarosław Boberek (Filipiak) reklamuje ZUS.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki