FANDOM

Ukąszenie węża
Sezon 2, odc. 20
Odc.20.jpg
Informacje podstawowe
Premiera 18.10.2009
Reżyseria Maciej Dutkiewicz
Chronologia
Poprzedni odcinek Osaczony
Następny odcinek Koncert

Ukąszenie węża - to dwudziesty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Jest święto Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny. W trakcie mszy ktoś podrzuca Bogusławowi Lipskiemu węża do kieszeni. Gad kąsi przedsiębiorcę tuż po jego wyjściu z kościoła. Mężczyzna trafia do szpitala, jednak lekarze potrzebują jadu węża by stworzyć odtrutkę. Policja ma 2-3 dni na znalezienie zwierzęcia. Poszukiwania nie przynoszą rezultatu. Ksiądz Mateusz zauważa, że Gajana ma jakiś problem. Okazuje się, ze Minas, jej mąż pracował u Lipskiego, a ten niedawno go wyrzucił. Gdy proboszcz wraca do domu Natalia alarmuje go, że Michał znalazł węża. Łapią gada do słoika, ale kiedy ksiądz jedzie z nim do szpitala ktoś uderzona go w głowę i zabiera słój. Mateusz rozpoznaje gatunek, jednak szanse na znalezienie takiego są znikome. W dodatku lekarz oznajmia, że stan Lipskiego się pogorszył i może nie przeżyć doby. Żona mężczyzny traci już nadzieje. Wieczorem Piotr pokazuje księdzu kołyskę, którą znaleźli na strychu i chcą z niej zrobić prezent dla Gajany i Minasa. Natalia oznajmia, że znalazł pracę dla małżonków. Marczak ustala, że Lipski pokłócił się z Minasem, który groził, że go zabije. Mateusz udaje się do Ormian, jednak ich nie zastaje. Ich znajomy, Tigran, mówi że Minasa zabrała policja, a Gajana poszła za nim. Mężczyzna zajmował się hodowlą węży, jednak zaprzecza, aby miał cokolwiek wspólnego ze sprawą. Gajana bardzo chce zobaczyć męża, jednak policjanci jej nie pozwalają. Kobieta twierdzi, że mąż cały czas był z nią, ale Orest jej nie wierzy. Na komendę przychodzi ksiądz i prosi o rozmowę z Minasem. Mężczyzna zarzeka się, że jest niewinny. Proboszcz wierzy mu. Mietek wezwał na komendę Lipską. Mateusz spotyka Tigrana, który zapewnia go o niewinności przyjaciela. Piotr pięknie odnowił kołyskę dla dziecka Ormian. Na plebanię przychodzi Gajana i żali się Mateuszowi ze swoich problemów, tan obiecuje jej pomóc. Kobieta mówi, że Lipski kłócił się ze swoim wspólnikiem Sadowskim. Ksiądz odnajduje mężczyznę i zaczyna go śledzić. Nagle dołączają do niego Nocul, Marczak i Gibalski. Chcą zabrać Sadowskiego na komisariat. Aspirant mówi księdzu, że Lipski oszukał wspólnika, więc ten miał motyw i razem z Lipską zlecił zabójstwo Minasowi. Znajdują również zdjęcia matki Lipskiego. Mateusz pyta biskupa o kobietę. Jej opiekunka Ormianka Sonia pracowała u Lipskich nielegalnie. Gdy zaczęła miewać problemy zdrowotne Lipski zwolnił ją i ta wkrótce zmarła. Było to dokładnie w święto Matki Boskiej Zielnej. Nagle do księdza przychodzi Nocul z nowymi informacjami - już wie kim jest dziewczyna ze znalezionych zdjęć - Sonia. Proboszcz jedzie do Gajany i dowiaduje się, że ta zaczęła rodzić. Gdy dociera do szpitala Tigran mówi mu, że kobieta urodziła córeczkę. Mateusz wie już, że Sonia była dziewczyną mężczyzny, który obwinia Lipskiego o jej śmierć i to on podrzucił węża. Przekonuje go by wycofał się z planu zemsty, ale gdy przychodzą Możejko i Nocul Tigran ucieka. Ksiądz modli się o pomoc. Niespodziewanie Tigran przychodzi do szpitala z wężem i przyznaje się do wszystkiego. Lekarze mogą przygotować odtrutkę. Gajana i Minas nadają córce imię Sonia. Po wyjściu ze szpitala Lipski chce dać Mateuszowi pieniądze, jednak wciąż nie rozumie swoich błędów. Proboszcz nie przyjmuje pieniędzy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki