FANDOM

Uciekinier
Sezon 15, odc. 187
Informacje podstawowe
Premiera 03.03.2016
Reżyseria Jakub Miszczak
Chronologia
Poprzedni odcinek Złomiarze
Następny odcinek Przeznaczenie

Uciekinier - to sto osiemdziesiąty siódmy odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

W nocy podczas patrolu Wierzbicki i Paruzel zauważają światło latarki w domu, w którym nikogo miało nie być. Nagle przez płot wyskakuje jakiś facet. Natalia i Mateusz widząc pościg. Włamywacz wpada na maskę ich samochodu, dzięki czemu policjanci łapią go. Daria mówi Orestowi, że ma szanse zrobić reportaż o życiu w Meksyku. Dominik podsłuchuje rozmowę rodziców. Gospodyni martwi się, że bandyta ją rozpozna. Na komendzie okazuje się, że włamywacz to poszukiwany Roman Bieruń. Nocul dzwoni do szefa i mówi mu o złapaniu recydywisty. Daria zagląda w nocy do synka, a ten udaje, że śpi. Rano Orest mówi, że Niklewicz został odwołany, a na jego miejsce wszedł nadkomisarz Aleksander Morus. Daria mówi Dominikowi, że musi na jakiś czas wyjechać do Meksyku. Chłopiec ucieka ze szkoły. Na komendę dociera Morus z ludźmi, żeby zabrać Bierunia. Naczelnik zapowiada naradę w Kielcach w celu wprowadzenie kilku zmian. Pluskwa zauważa jak Dominik wsiada do autobusu. Podczas transportu recydywisty konwój wypada z drogi. Policjanci tracą przytomność. Dominik wysiada przy lesie i idzie w głąb. Poturbowany Bieruń uwalnia się i ucieka. Gibalski dostaje zgłoszenie o wypadku więźniarki. Inspektor zarządza otoczenie lasu w okolicy miejsca wypadku. Nagle dzwoni Morus, który uważa, że Sandomierska policja nie da rady złapać zbiega, więc wezwał helikopter. Pluskwa próbuje grać w szachy, ale nie umie nawet rozpoznać figur, więc babcia stara się wytłumaczyć mu zasady. Waldek mówi, że widział Dominika, ale Natalia sądzi, że mu się przewidziało. Dominik wędruje po lesie. Daria dostaje telefon ze szkoły i dowiaduje się, że jej synka tam nie ma. Kobieta dzwoni do partnera i mówi mu o tym. Inspektor dzwoni do proboszcza, bo podejrzewa, że chłopiec może być na plebanii. Duchowny przekazuje telefon Waldkowi, który mówi, że autobus jechał do Zawichostu (tam może być recydywista). Pluskwa i ksiądz jadą do Zawichostu. Policjanci docierają do lasu i rozpoczynają przeszukanie. Nagle Orest dzwoni do Mietka i mówi mu o Dominiku. Aspirant każe innym szukać też chłopca. Daria bardzo martwi się o synka. Dominik gubi swój zeszyt, który znajduje Paruzel. Proboszcz dzwoni do Darii i pyta czy syn ostatnio czegoś nie czytał. Kobieta znajduje w jego pokoju "Przygody Haka", a ostatnio doszedł do fragmentu, w którym tytułowy bohater postanowił uciec i wybudować tratwę. Daria chce jechać do Zawichostu. Natalia z Basią ją zauważają i biorą do auta. Morus dzwoni do Możejki i pyta jak idzie obława. Paruzel pokazuje szefowi zeszyt. Kobiety docierają do lasu. Nagle Mietek dostaje telefon, że znaleziono zeszyt Dominika, więc pozwala kobietom dołączyć się do poszukiwań. Dominik upuszcza plecak do wody i sam tam wpada, ale wyciąga go Bieruń. Mateusz i Waldek docierają do lasu. Chłopiec mówi recydywiście, że chce się dostać do Meksyku, żeby jego mama nie musiała robić reportażu. Ksiądz i policjanci zauważają plecak Dominika. Orest obawia się najgorszego. Bieruń dowiaduje się, że Dominik jest synem inspektora. Daria, Natalia i Basia trafiają na Waldka. Gdy policjanci w końcu znajdują bandytę ten nie chce puścić Dominika i żąda łodzi motorowej. Proboszcz zauważa, że Bieruń dał swoją kurtkę chłopcu i rozumie, że ten nigdy nie zrobi krzywdy dziecku i namawia recydywistę do puszczenia chłopca. W końcu Bieruń puszcza Dominika i zostaje aresztowany. Możejko dziękuje mu za uratowanie synka. Chłopiec mówi mamie, że nie chciał żeby ta wyjeżdżała. Daria obiecuje, że nie wyjedzie. Na komendę przychodzi Morus, żeby pogratulować policjantom. Naczelnik zgadza się, żeby to Możejko dostarczył zatrzymanego do sądu. Dowiaduje się również o współpracy księdza z policjantami.

CiekawostkiEdytuj

  • Gdy Bieruń oddaje Dominikowi swoją kurtkę nie ma na sobie koszuli.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki