FANDOM

Ucieczka
Sezon 9, odc. 109
Informacje podstawowe
Premiera 28.02.2013
Reżyseria Wojciech Nowak
Chronologia
Poprzedni odcinek Obrączka
Następny odcinek Sprawa honoru

Ucieczka - to sto dziewiąty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Mateusz spotyka Możejkę, który przygotowuje się do dwudniowego wyjazdu służbowego. Potem inspektor oznajmia Noculowi, że pod jego nieobecność komendą zajmie się Karolina, a aspirant ma jej pomagać. Ksiądz przyjeżdża do włoskiej restauracji "Włoski zakątek", gdzie rozmawia z właścicielami Dorotą i Andrzejem Stużyńskimi, którzy zapraszają go do siebie. Górska zapewnia kolegów, że nie będą potrzebować pomocy ze strony księdza. Emilka prosi babcię, żeby spróbowała pojechać na rowerze, ale nie bardzo jej to wychodzi. Podczas przyjęcia we "Włoskim zakątku" kucharz Wiktor flirtuje z Dorotą. Andrzej jest zły na żonę i opuszcza imprezę. Mietek jest zazdrosny o Karolinę. Emilka chce pojechać rowerem do koleżanki, po zeszyt. Natalia niechętnie zgadza się. W trakcie jazdy dziewczynka zostaje potrącona przez samochód, a sprawca ucieka. Chwilę potem przechodnie wzywają pogotowie. Mateusz jest zaniepokojony dłuższą nieobecnością Emilki i postanawiać pojechać do miasta. Paruzel i Wierzbicki docierają na miejsce zdarzenia, a po chwili przyjeżdża także ksiądz. Sprawca potrącenia jedzie do warsztatu. Proboszcz dzwoni do Natalii i mówi jej o wypadku. Rano do szpitala przyjeżdżają Nocul i Górska, którzy mówią, że świadkowie widzieli tylko, że auto, którym potrącono Emilkę to było combi. Lekarz oznajmia, że dziewczynka ma złamaną nogę. Najbliżsi mogą ją odwiedzić. Mietek ustala, że w Sandomierzu jest zarejestrowanych 29 ciemno grafitowych combi. Karolina każe sprawdzić wszystkie. Mateusz dzwoni do aspirant, jednak ten niewiele jeszcze wie. Okazuje się, że to Andrzej potrącił Emilkę, a gdy mechanik zaczął się tego domyślać postanawia go przekupić. Proboszcz przyjeżdża do Włoskiego zakątku", gdzie zastaje Dorotę z Wiktorem. Niestety nie ma tam Andrzeja, będzie dopiero za godzinę. Krzysztof Pisarek kolega Justyny, która ma ciemno grafitowe combi z rysą po prawej stronie zostaje zabrany na komendę, ale szefowa nie wierzy w jego winę. Podczas przesłuchania dziennikarz mówi, że nie opuszczał wieczorem redakcji, a rysa powstała miesiąc wcześniej. Dorota nie chce rozmawiać z Wiktorem. Marczak mówi Górskiej, że otrzymali anonimowy telefon, a rozmówca twierdzi, że wie kto jest sprawcom wypadku. Poza tym ekspertyza potwierdziła, że rysa na samochodzie Krzysztofa faktycznie powstała miesiąc wcześniej. Pluskwa i Piotr odwiedzają Emilkę, przynoszą jej cukierki i piszą po gipsie. Nocul i Wierzbicki przyjeżdżają do Andrzeja i zauważają, że samochód był niedawno lakierowany z prawej strony, więc zabierają Stużyńskiego na komendę. Dorota przyznaje proboszczowi, że jej mąż mógł opuścić przyjęcie niezauważony. Duchowny mówi jej o potrąceniu Emilki, ale ta nie wierzy w winę męża. Podczas przesłuchania Andrzej przyznaje się do potrącenia Emilki. Na plebanię przychodzi Dorota, która jest pewna, że to nie jej mąż potrącił dziewczynkę, a duchowny wyznaje jej, że Emilka to jego kuzynka. Kobieta mówi mu o swojej słabości do Wiktora, a Andrzej tego wieczora dużo pił i nie brał samochodu, a to Wiktor go wziął, bo Dorota kazała mu jechać po alkohol na przyjęcie. Gdy powiedział jej o tym, ta postanowiła okłamać męża, że to ona spowodowała wypadek licząc, że ten zrobi wszystko żeby zatuszować sprawę. Przez to wszystko zdała sobie sprawę z tego jak bardzo kocha męża. Za namową księdza Dorota mówi policji prawdę. Wiktor zostaje aresztowany. Andrzej i Dorota godzą się. Natalia z babcią odwiedzają Emilkę.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki