FANDOM

Trująca orchidea
Sezon 8, odc. 99
Informacje podstawowe
Premiera 27.09.2012
Reżyseria Filip Zylber
Chronologia
Poprzedni odcinek Święta Rodzina
Następny odcinek Sklep z zabawkami

Trująca orchidea - to dziewięćdziesiąty dziewiąty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Po powrocie z zakupów Natalia pokazuje Mateuszowi pismo ze zdjęciem Sylwii Wojcieszek na okładce. Dziewczyna śpiewała kiedyś w chórze parafialnym, a teraz jest modelką. Nagle dziewczyna dzwoni do księdza, żeby zaprosić jego i gospodynię na pokaz mody Olgi Bilskiej. Na miejscu pokazu poznaje Beatę Fiszer, asystentkę projektantki. Później duchowny spotyka Sylwię, która zaprasza go na sesję na rynku, która odbędzie się następnego dnia o 12.00. Na pokaz przyszli również Orest z Justyną i Mietek z Basią. Podczas pokazu okazuje się, że Natalia wygrała w konkursie profesjonalną stylizację i sesję w magazynie "Szyk". Nagle słychać trzask, a zaraz po nim krzyk. Możejko i Nocul biegną za kulisy i znajdują martwą Elizę Nowak. Najprawdopodobniej spadł na nią reflektor. Poza tym Olga została ranna w nogę. Kobieta trafia do szpitala. Policjanci i ksiądz jadą tam. Lekarka mówi, że życiu Bilskiej nic nie zagraża. Nagle przyjeżdża Damian Tarkowski, mąż projektantki. Następnego dnia Nocul ustala, że ktoś majstrował przy lince mocującej reflektor. Aspirant podejrzewa, że celem była Olga, a nie Eliza. Policjanci przyjeżdżają do szpitala, żeby porozmawiać z projektantką. Niestety kobieta niewiele wie o denatce. Nagle Możejko dostaje telefon, po którym jedzie z Mietkiem na rynek, gdzie odbywa się pokaz. Policjanci zabierają Sylwię na komendę, ale nie mówią Mateuszowi dlaczego. Okazuje się, że zawieszkę Sylwii znaleziono na miejscu zbrodni. Oprócz tego modelka była zaręczona z Damianem, który zostawił ją dla Bilskiej. Jednak Sylwia twierdzi, że po swoim wejściu poszła do hotelu, ale nikt jej nie widział. Modelka zostaje zatrzymana. Trwa stylizacja Natalii, przy której asystuje Pluskwa. Jednak duchowny nie zwraca uwagi na zmiany w wyglądzie gospodyni. Następnego dnia proboszcz odwiedza Sylwię, która zapewnia go, że nie zrobiła nic złego, a ksiądz obiecuje jej pomóc. Potem jedzie do szpitala, gdzie rozmawia z Olgą o Sylwii, ale projektantka nie robi sobie nic z jej aresztowania. Mietek odwiedza plebanię, ale i on nie zauważa zmiany w wyglądzie Natalii. Mateusz uświadamia mu, że nie ma wystarczających dowodów na winę modelki. Aspirant podejrzewa więc męża projektantki. Następnego dnia proboszcz spotyka się z Damianem, któremu przykro jest z powodu Sylwii, ale zapewnia, że nie byłby z nią szczęśliwy. Duchowny zauważa, aktor ma książkę Brockiego z dedykacją dla Saszy, którą dostał od Olgi. Sylwia wyznaje księdzu, że po pokazie poszła do apartamentu Damiana i Olgi i widziała jak aktor rozmawia z żoną przez telefon. Czułe słowa bardzo uraziły modelkę, a gdy Damian zobaczył ją w lustrze uciekła. Duchowny przekonuje ją, aby powiedziała o tym policji. Możejko ustala, że Damian jest zadłużony. Mietek ściąga aktora na komendę, ponieważ policjanci podejrzewają, że chciał zabić żonę, bo po jej śmierci to on przejąłby jej majątek. Mężczyzna nie ma alibi więc zostaje zatrzymany. W szpitalu ktoś próbuje otruć Olgę. Na szczęście je stan jest stabilny. Sok, w którym była trucizna został kupiony w barku. Sylwia mówi prawdę policji, więc zostaje zwolniona. Gdy proboszcz wraca na plebanię okazuje się, że Natalia przerwała sesję, bo ekipa chciała pozmieniać kilka rzeczy w kuchni. Na szczęście Mateusz przekonuje gospodynię do zmiany zdania. Beata opowiada księdzu o szefowej. Mietek ustala, że Bilską próbowano zabić mieszaniną leków. Beata przychodzi na plebanię, gdzie zastaje Natalię męczącą się z paznokciami i wręcza jej zaproszenie dla dwóch osób na doroczne święto orchidei. O dziwo odbywa się ono w maju, a orchideę otwarto jesienią. Później duchowny przegląda rosyjskie gazety i znajduje tam zdjęcie Bilskiej. Wieczorem okazuje się, że Bilska została otruta silnymi lekami nasercowymi, które można znaleźć tylko w szpitalu. Możejko ustala, że Eliza najczęściej dzwoniła pod warszawski numer. Gdy Nocul dzwoni na niego dowiaduje się, że to redakcja czasopisma "Sekrety celebrytów". Mateusz odwiedza projektantkę w hotelu i wie już, że ta ma na imię Aleksandra (rosyjskie zdrobnienie Sasza), a jej nieżyjący ojciec był pisarzem i publicystom zwolnionym za krytykowanie władzy, a wkrótce potem zmarł. Bilska wyjawia, że po jego śmierci była prostytutką i zmieniła nazwisko, jednocześnie ucząc się projektowania ubrań co doprowadziło ją do sukcesu. To Olga samo próbowała się otruć żeby odsunąć podejrzenie od męża, a wcześniej zabiła Elizę, bo ta przygotowała o niej kompromitujący artykuł do "Sekretów Celebrytów". Policja przychodzi, żeby aresztować Bilską. Ksiądz i Natalia spotykają Sylwię, która dostała się do programu o modzie. Daje również gospodyni magazyn "Szyk" z jej zdjęciem na okładce.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki