FANDOM

Trefny towar
Sezon 11, odc. 138
Informacje podstawowe
Premiera 27.03.2014
Reżyseria Wojciech Nowak
Chronologia
Poprzedni odcinek Tajemnica Możejki
Następny odcinek Wyścig z czasem

Trefny towar - to sto trzydziesty ósmy odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Podczas policyjnej obławy okazuje się, że hala, w której mieli ukrywać się dilerzy jest pusty. Niklewicz jest wściekły. Nocul podejrzewa, że ktoś dał bandytom cynk. Rafał postanawia zarobić grube pieniądze razem z kumplami, co nie podoba się jego bratu, Jakubowi. Basia próbuje pocieszyć Mietka. Rano Dominik budzi Możejkę wodą i mówi, że przyszła opiekunka Krysia. Gibalski przyjeżdża do Krępacz, informatora policyjnego i znajduje jego ciało. Przed wyjściem do pracy Orest każe Dominikowi odpowiadać na każde pytanie "kalafior". Inspektor dociera na miejsce zbrodni, gdzie Nocul mówi mu, że Krępacz. Nagle do Możejki dzwoni Dominik, który nie polubił opiekunki, więc radzi Krysi pobawić się z chłopcem w policjantów i złodziei. Rafał z kolegami napadają na tira i kradną komputery. Gdy Orest wraca do domu okazuje się, że Dominik zamknął nianię w łazience. Inspektor uwalnia ją, ale ta odchodzi. Złodziej wyładowują towar, żeby pokazać go Kuli. Możejko przyprowadza Dominika na plebanię i prosi Natalię, żeby dziś się nim zajęła. Gospodyni i ksiądz się zgadzają. Kula jest niezadowolony ponieważ Rafał otworzył jeden z komputerów, ale daje mu go. Poza tym zapowiada, że mają szanse na kolejną "robotę". Przełożeni kierowców tira mają do nich pretensję, ale jeden z nich zauważył u bandytów tabliczkę z napisem "Jakub Sandomierz". Podczas narady Orest przeczuwa, że na komendzie jest kret. Niklewicz dał policjantom z Sandomierza ostatnią szansę, więc trzeba znaleźć zabójce informatora. Na plebani Dominik na każde pytanie odpowiada "kalafior". Nagle przychodzi Mietek i mówi proboszczowi o podejrzeniach szefa. Duchowny podejrzewa, że ktoś podrzucił podsłuch. Wieczorem Jakub zwalnia swojego dostawce. Możejko odbiera Dominika. Brat Rafała dziwi się, że ten ma nowy laptop. Rano Mateusz przychodzi na miejscu zbrodni i próbuje wypytać sąsiada o Krępacza, ale ten nie zbyt dobrze go znał. Koledzy Rafał pokazują mu nową kryjówkę. Policjantom udaje się znaleźć pluskwę pod biurkiem Możejki. Jakub przychodzi do księdza i mówi mu, że Rafał mógł wpaść w podejrzane towarzystwo i prosi, że duchowny z nim porozmawiał. Nagle dzwoni sąsiad ofiary i mówi proboszczowi, ze widział mężczyznę przeskakującego przez płot. Ludzie Grubego próbują dowiedzieć się, do kogo należało auto, którym jechali złodzieje. Gibal melduje szefowi, że nie udało się nic ustalić w sprawie zabójstwa informatora. Rafał słyszy rozmowę, w której Kula mówi jego kolegom, że okradziony tir należał do Grubego, który domyśla się skąd pochodzą sprawcy. Później chłopak widzi jak ludzie Grubego porywają jego brata. Biegnie więc do kościoła i mówi o tym proboszczowi. Pluskwa domyśla się, że chodzi o dwie mafie: Kuli i Grubego. Gruby myśli, że to Jakub stoi za napadem na tira. Waldek odwiedza znajomego mechanika Miśka, który daje mu namiary na ludzi Grubego. Po otrzymaniu numeru do nich Pluskwa mówi im, że jeśli wypuszczą Jakuba, to powie im, gdzie jest skradziony towar. Później gangsterzy zgadzają się na wymianę. Nocul dostaje od księdza cynk, gdzie jest towar. Waldek spotyka się z ludźmi Grubego i gdy Jakub wsiada już to jego auta daje im adres. Policjanci przygotowują zasadzkę i udaje im się złapać wszystkich bandytów. Niklewicz gratuluje Orestowi. Na komendzie inspektor przesłuchuje Kulę, który nie przyznaje się do zabójstwa i twierdzi, że zrobił to jeden z jego ludzi - Gimbus. Natomiast winę za podsłuch próbuje zwalić na Hulaka. Możejko wysyła go do wojewódzkiej, po czym bierze się za przesłuchanie Gimbusa, przeciwko któremu są twarde dowody. Rafał przeprasza brata, który obiecuje nic nie mówić matce. Babcia przygotowuje dewolaje. Dominik nie zamyka już opiekunki, Agnieszki, i dostaje od Możejki plakietkę milczka.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki