FANDOM

Talent
Sezon 4, odc. 51
Informacje podstawowe
Premiera 21.10.2010
Reżyseria Maciej Dutkiewicz
Chronologia
Poprzedni odcinek Sekrety i kłamstwa
Następny odcinek W kręgu podejrzeń

Talent - to pięćdziesiąty pierwszy odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Natalia z Emilką oznajmia księdzu, że Busko Zdroju ma odbyć się konkurs cukierniczy, na który chcą pojechać. Duchowny zgadza się. Przewodniczący jurorów Andrzej Schultz ma romans ze swoją asystentką Elizą, której powierza prowadzenie konkursu. Natalia bardzo chce spróbować słynnego tortu Pawickiego (mistrza pośród cukierników). Na miejscu Mateusz spotyka Karola, pasierba Janusza Pawickiego. Na początku zawodów pewien mężczyzna oskarża Pawickiego o współpracę z Schultzem. Po degustacji tortu Pawickiego dochodzi do tragedii - Schultz i Pawicki zaczynają się dusić. Przewodniczący jury umiera. Proboszcz modli się za duszę Schultza i o zdrowie dla Pawickiego. Możejko i Nocul zostają poproszeni o prowadzenie sprawy przez wojewódzką. Do kremu tortu dodano składnik leków nasercowych. Prawdopodobnie sprawca nie zdawał sobie sprawy z zagrożenia. Dowiadują się także, że jednym ze świadków jest ksiądz. Mateusza odwiedza biskup, któremu opowiada o nieszczęściu. Nagle okazuje się, że proboszcz zgubił swój notes. Wyniki sekcji dowodzą, że Schultz leczył się na nadciśnienie, a połączenie jego leków z lekiem na serce spowodował zgon. Kochanka Andrzeja oskarża jego żonę. Kobieta zaprzecza, aby miała coś wspólnego ze śmiercią męża. Ksiądz przejeżdża do szpitala, aby odwiedzić Pawickiego. Przy mężczyźnie cały czas jest pasierb. Orest wątpi w winę Renaty, ale policjant z Busko Zdroju zamyka sprawę. Notes proboszcza odnajduje się w miejscu konkursu. Spotyka tam żonę Schultza, której nie żal męża. Wkrótce potem kobieta zostaje aresztowana. Duchowny odwiedza ją w areszcie. Ta przyznaje, że życzyła mężowi śmierci, ale go nie zabiła. Natalia dostaje samochód od swojej ciotki Stefanii. Mateusz spotyka się z Mietkiem, który opowiada mu o śledztwie. Aspirant uważa, że to żona Schultza go zabiła, ale duchowny sugeruje, iż sprawcy mogło chodzić o Pawickiego. Później Nocul i Możejko spotykają się z cukiernikiem, który nie dostał się do konkursu, jednak ten twierdzi, że nie ma nic wspólnego z incydentem. Mimo to zostaje zabrany na komendę. Ksiądz rozmawia z Radkiem, który jak się okazuje ma wadę serca. Justyna namawia Natalię na jazdę próbną. Mietek i Orest przyjeżdżają do szpitala, gdzie Pawicki oskarża Karola. Mężczyzna nie wierzy w słowa ojczyma. Policjanci zatrzymują go. Proboszcz widzi aresztowanie. On również nie wierzy, aby to Karol był sprawcą. Jedna Pawicki pozostaje nieugięty. Na komendzie chłopak twierdzi, że nie skrzywdziłby ojczyma. Wyznaje policjantom, że wszystkie przepisy Pawickiego opracował jego wspólnik. W trakcie jazdy próbnej Natalia traci kontrolę nad pojazdem. Gdy ksiądz chce porozmawiać z policjantami do Oresta dzwonią ze szpitala, ponieważ Justyna z Natalią miały stłuczkę. Inspektor bardzo martwi się o ukochaną, ale na szczęście nic jej się nie stało, gospodyni również. Natalia opowiada księdzu, że wspólnik Pawickiego, Górski zmarł na serce, a poza tym miał syna z tą samą wadą. Mietek wie już, kto kupował lek na serce - Górski. Mateusz jedzie do chłopaka, bo wie już, że to on dodał leku do kremu. Zrobił to, bo uważa, że Pawicki przyczynił się do śmierci jego ojca. Nie chciał jednak zabić kucharza, a jedynie go ośmieszyć. Po chwili przyjeżdża policja, aby aresztować Radka. Natalia podwozi księdza. W trakcie jazdy omal nie potrąca rowerzysty.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki