FANDOM

Tajemnicze śledztwo
Sezon 4, odc. 47
Informacje podstawowe
Premiera 23.09.2010
Reżyseria Maciej Dejczer
Chronologia
Poprzedni odcinek Skradziona miłość
Następny odcinek Śmierć na żywo

Tajemnicze śledztwo - to czterdziesty siódmy odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

U fryzjera ksiądz Mateusz spotyka Możejkę, który przygotowuje się do wyjazdu na urlop. Rysio, jeden z fryzjerów, kradnie kilka jego włosów. Gdy inspektor chce odjechać, zauważa, ze jego samochód jest zablokowany przez dwa inne. W jednym z nich właściciel zostawił kluczyki, więc Możejko przestawia auto. Tuż po wyjściu z więzienia Jarosz zostaje śmiertelnie potrącony przez samochód. Orest dociera nad jezioro, gdzie spędzi urlop z Watsonem. Gdy wypoczywa spotyka Justynę, która spędza urlop niedaleko z Balbiną. Inspektor zaprasza ją na kolację. Nocul opowiada księdzu o sprawie. Auto było kradzione, a w nim znaleziono numer telefonu Możejki. Poza tym to on ostatni odwiedzał ofiarę w więzieniu. Wiele lat wcześniej Jarosz zabił ojca Oresta. Mietek mówi o wszystkim Niklewiczowi, który każe mu rozwikłać sprawę nienagannie. Podczas kolacji Możejko z Justyną całują się. Następnego dnia Orest przychodzi na komendę, ponieważ dowiedział się o sprawie z gazety. Nocul unika tematu. Po wyjściu inspektora aspirant dzwoni do Niklewicza i opowiada mu o wszystkim. Po jakimś czasie Możejko postanawia wziąć udział w śledztwie. Inspektor twierdzi, że odwiedził Jarosza, ponieważ chciał dowiedzieć się, kto zlecił mu zabójstwo. W trakcie spotkania doszło do kłótni, przez co inspektor staje się podejrzany. Niklewicz odsuwa go od sprawy i każe pozostać na urlopie. Podczas partyjki szachów z księdzem Mietek nie może się skupić, bo martwi się o Oresta, ale nie może zdradzać szczegółów sprawy. Możejko przyjeżdża do Opatowa, żeby odwiedzić grób ojca. Rysio dzwoni do gazety "Sensacje Dnia" z nowym tematem. Prasa drukuje artykuł o Możejce. Niklewicz dzwoni na komendę, ponieważ podejrzewa przeciek. Orest opowiada księdzu o zabójstwie ojca, który został zastrzelony na oczach inspektora. Jednak wciąż nie wiadomo, kto to zlecił. Wyjawia również, że w samochodzie znaleziono odciski i włosy Możejki. Później Justyna odwiedza Oresta. Kobieta wie już o wszystkim z gazet i chce pomóc inspektorowi. Emilka nie chce, żeby Natalia obcięła jej włosy. Uwaga gospodyni na temat chowania włosów dzieci na pamiątkę naprowadza księdza na trop fryzjera. Okazuje się, że Rysio po kilku dniach pracy w salonie zniknął. Proboszcz z Mietkiem przyjeżdżają do Możejki i mówią mu, że to fryzjer ukradł jego włosy. Inspektor przypomina sobie, że przestawiał auto, którego opis pasuje do tego, którym zabito Jarosza. Później Nocul z księdzem zauważają Rysia z kolegą, gdy ci ściągają haracze. Jadąc za nimi docierają do willi, która należy do Łuczaka - mecenasa Jarosza. Mateusz i Mietek opowiadają Orestowi o wszystkim. Inspektor podejrzewa, że to adwokat stoi za tym wszystkim. Jednak wciąż nie ma mocnych dowodów. Potem do Możejki przychodzi Justyna i zauważa w jego samochodzie strzelbę. Ten twierdzi, że wybiera się na polowanie i jest umówiony z inną kobietą. Ksiądz wraca z Noculem na plebanię, gdzie zabawa Emilki w mścicielkę podsuwa mu nowy pomysł. Później Justyna odwiedza proboszcza i mówi mu o dziwnym zachowaniu inspektora. Duchowny razem z aspirantem przyjeżdżają do Możejki, który oznajmia, że wymusi na Łuczaku zeznania. Mimo próśb przyjaciół Orest jedzie wieczorem do willi. Zastaje tam mecenasa, ale zostaje zaatakowany przez jego pracowników. Łuczak przyznaje się do zlecenia zabójstwa Jarosza. Strzela do Możejki, ale nagle do willi wpadają policjanci. Okazuje się, że strzelba była nabita ślepakami, a Orest nagrał wszystko. Po jakimś czasie inspektor przychodzi na grób ojca. Możejko jest wdzięczny księdzu. Próbuje także pogodzić się z Justyną, ale na kwiatach jest bilecik dla Basi (inspektor kupił bukiet od Mietka).

Więcej z Fandomu

Losowa wiki