FANDOM

Tajemnica cmentarza
Sezon 8, odc. 101
Informacje podstawowe
Premiera 11.10.2012
Reżyseria Filip Zylber
Chronologia
Poprzedni odcinek Sklep z zabawkami
Następny odcinek Pani sierżant

Tajemnica cmentarza - to sto pierwszy odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Mateusz spotyka Henryka Mitułę, który pilnuje willi eurodeputowanego Gajownika. Później ksiądz jedzie łowić ryby z Pluskwą. Chwilę po zarzuceniu spławika duchowny łapie pierwszą rybę, a zaraz po niej trzy kolejne, co nie podoba się Waldkowi. Wracając proboszcz zauważa otwarte drzwi do willi, a obok miotłę, której wcześniej używał Henryk. Gdy wchodzi do środka znajduje pobojowisko i otwarty sejf, więc dzwoni do Nocula. Pluskwa wraca na plebanię i dowiaduje się, że Mateusz jeszcze nie wrócił, chociaż minęła już godzina od rozstania. Natalia dzwoni do księdza, który zapewnia, że niedługo wróci. Policja przyjeżdża do willi, a po zeznaniach proboszcza Możejko podejrzewa, że to Mituła okradł eurodeputowanego, jednak duchowny w to nie wierzy. Mateusz przywozi ryby na plebanię, jednak Natalia nie chce ich skrobać, więc babcia postanawia to zrobić. Mietek i Orest jadą do mieszkania Henryka, gdzie zastają tylko jego żonę Annę, która twierdzi, że mąż pilnuje domu, ale ostatni raz zadzwonił rano. Kobieta nie wierzy, aby mógł okraść dom. Gibalski rozmawiał z Gajowcem i ustalił, że w sejfie były cenne dzieła sztuki. Wkrótce eurodeputowany przyjedzie do Polski. Podczas, gdy babcia zajmuje się rybami, Natalia przychodzi do kosmetyczki. Wieczorem na cmentarzu pracownica znajduje zwłoki. Na plebanię przychodzi Anna i prosi księdza o pomoc. Policja dociera na cmentarz, gdzie odkrywają, że ofiara to Lucyna Bojkołat, która została uduszona. Następnego dnia Piotr przychodzi na plebanię, bo martwił się o Natalię. Chwilę potem wchodzi Nocul, który mówi proboszczowi o skradzionych rzeczach. Natomiast w sprawie morderstwa nie ma motywu ani dowodów. Mateusz idzie na cmentarz, gdzie zastaje Waldka, który mówi, że znał Lucynę i chce dopaść jej zabójce. Ksiądz podejrzewa, że kobieta zobaczyła coś czego nie powinna, więc postanawia przeszukać miejsce zbrodni. Pluskwa odwraca uwagę policjantów. Na komendę przychodzi Gajowiec, który ma pretensję do policjantów, że jeszcze nie znaleźli skradzionych dzieł. Na miejscu zbrodni proboszcz znajduje kilka niedużych pakunków, jedna nie chce na razie mówić o tym Mietkowi. Wychodząc z Biedronki Natalia spotyka Basię, która idzie odwiedzić męża ofiary. Noculowa zauważa zmianę w wyglądzie gospodyni. Na plebanii gospodyni zmywa paznokcie. Paruzel wyjawia kolegom, że Mateusz był widziany oglądając miejsce zbrodni. Wieczorem Nocul namawia szefa, aby ponownie obejrzeć grób, jednak nie udaje się nic odkryć. Pluskwa ponownie udaje się na cmentarz. Natalia zwierza się księdzu, że ludzie zwracają większą uwagę na jej wygląd niż na dobro. Duchowny radzi jej dbać o obie te rzeczy. Na cmentarzu Waldek zauważa mężczyznę wchodzącego do grobowca, więc próbuje go wypłoszyć. Potem idzie na plebanię i mówi o tym proboszczowi. Poza tym odkrył, że tajemniczy mężczyzna ukrywa się na peryferiach. Ksiądz zawiadamia Mietka. Aspirantowi udaje się znaleźć schowek. Okazuje się, że w pakunkach były figurki i szkice. Nocul ma wątpliwości co do winy Mituły. Następnego dnia komendzie Gajownik poznaje swoje rzeczy, ale nie może ich jeszcze zabrać. Proboszcz z Pluskwą jadą na peryferie. Duchowny postanawia pojechać do Anny. Jeden ze złodziei chce uciekać, ale jego wspólnik radzi się wstrzymać. Nagle przychodzi Mateusz z psem Mitułów pod pretekstem zbiórki pieniędzy na bezdomne psy. Zwierze wyczuwa zapach właściciela w magazynku obok domu. Ksiądz dzwoni do Nocula, ale bandyci zorientowali się, że duchowny pomaga policji i postanawiają uciec. W magazynku proboszcz i Waldek znajdują związanego Henryka. Karetka zabiera go do szpitala. Anna jest wdzięczna Mateuszowi i Pluskwie. Policji udaje się zatrzymać złodziei. Jeden z nich Broda mówi na komendzie, że nie planował zabić Lucyny, a Henryka chcieli wrobić we wszystko. Natalia przygotowując podwieczorek jest bardzo miła, co przeraża Emilkę i babcię.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki