FANDOM

Tajemnica Możejki
Sezon 11, odc. 137
Informacje podstawowe
Premiera 20.03.2014
Reżyseria Wojciech Nowak
Chronologia
Poprzedni odcinek Siostrzeniec
Następny odcinek Trefny towar

Tajemnica Możejki - to sto trzydziesty siódmy odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Mateusz odprawia mszę w ośrodku dla uzależnionych. Jedna z podopiecznych, Julka, zostaje przyłapana prze opiekuna, Jacka Tomasika, na paleniu. Inny podopieczny, Jakub, znajduje między kawałkami drewna paczkę z kokainą. Dwie starsze panie postanowiły przekazać warsztat ceramiczny ośrodkowi. Chłopak mówi opiekunowi o znalezisku. Nigdzie nie mogą znaleźć Marka Dumina, chociaż jego auto stoi z kluczykami w stacyjce. Gdy proboszcz przychodzi się pożegnać zauważa na samochodzie ślady krwi, a w środku są zwłoki Marka. Na miejsce przyjeżdża policja. Gibalski znajduje siekierę, która mogła być narzędziem zbrodni. Jakub podejrzewa, że ten mógł wrócić do nałogu. Jacek zabrania podopiecznemu mówić o narkotykach. Następnego dnia Natalia zauważa, że Możejko zrobił ogromne zakupy. Według bilingów ofiary ostatnie połączenie było od Marzeny Rej, a wcześniej było ich mnóstwo. Nocul każe ją ściągnąć. Potem dzwoni do szefa, który zapowiada, że będzie później w pracy. Gospodyni mówi księdzu, że inspektor był jakiś dziwny. Na komendzie Marzena twierdzi, że miała się pobrać z Markiem, ale ostatni raz widział go trzy miesiące temu. W sobotę mieli się spotkać, ale chłopak nie przyszedł. Mietek i Gibal mówią jej, że narzeczony nie żyje. Kobieta oskarża szefa ośrodka, Tomasika, którego brat zmarł przedawkowując. Jakub przychodzi na komisariat i mówi o znalezionych narkotykach. Mateusz odbiera wyroby ceramiczne. Nocul ustala, że na szefa ośrodka wpłynęło oskarżenie o pobicie podopiecznego. Idąc po niego Wierzbicki i Marczak zauważają Oresta w restauracji z młodą blondynką. Potem Paruzel mówi im, że rano widział szefa na mieście z jakąś kobietą, ale tamta była ruda. Policjanci oznajmiają Mietkowi nie zastali Tomasika, więc zostawili mu wezwanie. Nie udało im się również zabezpieczyć narkotyków. Gdy Jacek w końcu trafia na komisariat przyznaje, że zataił znalezisko, ale nie zrobił nic Markowi. Ekspertyza daktyloskopijna potwierdza, że to jego odciski znaleziono na siekierze. Aspirant mówi księdzu o ustaleniach, ale ten nie wierzy w winę Tomasika. Możejko oznajmia, że teraz będzie pracował w domu. Mietek podejrzewa, że szef ma jakiś problem. Basi próbuje pomóc mężowi. Proboszcz odwiedza Jacka, który przyznaje, ze ukrył kokainę ze strachu o ośrodek. Opowiada też o swoim bracie. Wyjawia również, że rąbał drewno bez rękawic. Duchowny mówi o tym Noculowi, który prosi, aby ksiądz porozmawiał z podopiecznymi. Później Mateusz zauważa Marzenę, która ciągle nie może dojść do siebie po śmierci Marka. Proboszcz udaje się na miejsce zbrodni i znajduje tam kawałek ceramiki. Poza tym dowiaduje się, że Julia jest w szpitalu, bo miała zapaść. W szpitalu Mietek zauważa tam szefa, niestety lekarz nie może mu nic powiedzieć. Mateusz odwiedza Julię, która wyznaje, że miała w ogrodzie ukryte narkotyki na czarną godzinę i wzięła je po aresztowaniu Jacka. Wyjawia również, że Marzena jest ćpunką i Marek zerwał z nią od razu po trafieniu do ośrodka. Ksiądz mówi Noculowi jedynie o ukrytych narkotykach. Po powrocie na komendę aspirant dowiaduje się, że na siekierze znaleziono beżową nitkę, więc sprawca musiał mieć rękawiczki. Inni policjanci martwią się o szefa. W kościele Marzena przyznaje, że jest uzależniona i to przez nią zginął Marek - gdy zauważyła u niego woreczek z narkotykami zabrał go, żeby zrobić chłopakowi na złość. Mietek grzebie w biurku inspektora, znajduje tam wyniki badań i robi im zdjęcie. Proboszcz zauważa, że wzory na naczyniach sprzedawanych przez starsze kobiety są takie same jak na znalezionym kawałku. Chwilę potem ze sklepu wychodzi wściekły Marcin Sobieraj, który żąda swojej własności albo pieniędzy. Po obejrzeniu zdjęcia Basia stwierdza, że Orest ma anemię. Kobiety twierdzą, że Marcin zarzucał im, że zabrały mu coś cennego. Duchowny dzwoni Nocula. Na komendzie kobiety twierdzą, że Marcin handluje ich donicami, ale aspirant mówi im, że to diler. Kobiety domyślają się, że chodziło mu o narkotyki, ukryte w jednym z dzbanów. Policjanci zatrzymują Sobieraja, który ma na sobie beżowe rękawiczki. Przyciśnięty do muru diler przyznaje, że do jednego z wazonów włożył towar, który zniknął, więc wściekły uderzył Marka glinianym garem i dobił siekierą. Nocolowa dokładniej ogląda zdjęcie i odkrywa, że to wyniki Watsona. W tym czasie po wyjściu od księdza Mietek próbuje dodzwonić się do Oresta, a gdy to się nie udaje przyjeżdża do niego i dowiaduje się, że to nie on ma anemię. Możejko wyjawia, że w ramach programu ochrony świadków opiekuje się Dominikiem i prosi przyjaciela o dochowanie tajemnicy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki