FANDOM

Sztuka dojrzewania
Sezon 8, odc. 106
Informacje podstawowe
Premiera 15.11.2012
Reżyseria Andrzej Kostenko
Wojciech Nowak
Chronologia
Poprzedni odcinek Artykuł
Następny odcinek Czarna wdowa

Sztuka dojrzewania - to sto szósty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Ola ma przyjechać do rodziców na kolację ze swoim nowym partnerem. Basia denerwuje się przed wizytą, ale mąż ją uspokaja. Podczas lekcji chemii Adam Kwiatkowski bezczelnie odnosi się do nauczycielki Agaty Palkowskiej, więc ta wpisuje mu jedynkę. Po lekcji kobieta zażywa tabletki, po czym skarży się dyrektorce na ucznia. Natalia zauważa znikanie mleka, gdy na plebanię dzwoni wychowawczyni Emilki i mówi, że ta podbiła koledze oko. Ola przyjeżdża do rodziny ze swoim nowym chłopakiem Adrianem. Na zebraniu rodzice mają pretensje do chemiczki. Po zebraniu Agata znów bierze tabletki. Wieczorem młody chłopak biegnąc omal nie wpada pod samochód Karoliny. Nauczycielka zauważa, że jej auto zostało popisane sprayem. Mateusz mówi Emilce, że kolega, który pociągnął ją za włosy mógł to zrobić, bo ta się mu podoba, ale dziewczynka nie chce w to wierzyć. Dyrektorka znajduje nieprzytomną Agatę i wzywa pogotowie. Potem zauważa popisany samochód więc karze portierowi wezwać policję. Mietkowi niezbyt podoba się Adrian. Nagle aspirant dostaje wezwanie. W szkole Nocul i Gibalski rozmawiają z dyrektorką, która mówi im o konflikcie z uczniami z 3c i ich rodzicami. Następnego dnia Mietek zdaje raport szefowi. Natalia przyłapuje Emilkę na grzebaniu w lodówce, ale tej udaje się wykręcić. Ksiądz prowadzi lekcje religii, której głównym tematem jest to czy zarodek jest już człowiekiem. Orest rozmawia z rodzicami Adama, którzy byli w szkole podczas wypadku Palkowskiej, jednak mężczyzna zawzięcie broni syna. Górska mówi szefowi o chłopaku, który omal nie wpadł jej pod koła, więc ten wysyła do szkoły ją i Mietka. Duchowny zauważa dziwne zachowanie jednej z uczennic, Dominki. Podczas wizyty w szkole bandaż na dłoni Adama wzbudza podejrzenia Karoliny. Poza tym miał on spray w plecaku. Na komendzie chłopak przyznaje się do pomalowania samochodu, ale nie do zepchnięcia Agaty ze schodów. Jego ojciec wpada na komisariat, ale szybko zostaje wyprowadzony. Nocul udaje się na plebanię, gdzie mówi proboszczowi o Adamie. Ten nie wierzy, aby chłopak mógł zrobić krzywdę nauczycielce. Mógł to zrobić ktoś kogo policja nie bierze pod uwagę. Poza tym aspirant martwi się, że jego córka dorasta. Nagle dostaje telefon, że Palkowska następnego dnia zostanie wybudzona. Mietek i Gibal przyjeżdżają do szpitala, gdzie nauczycielka twierdzi, że sama się poślizgnęła. Nocul podejrzewa, że kłamie, jednak nie znaleziono żadnych śladów walki, ale przez pół godziny nikt nie pilnował wejścia do szkoły. Możejko mówi mu, że Agata nie złoży doniesienia na Kwiatkowskiego, a jego rodzice złożyli wniosek do sądu o odszkodowanie. Emilka wykrada mleko z lodówki, ale Natalia domyśla się, że to ona. Proboszcz radzi Noculowi nie zostawiać sprawy. Później duchowny odwiedza Palkowską w szpitalu, ale ta nie chce z nim rozmawiać. Nagle przychodzi Kacper, syn Agaty. W szkole Mateusz zauważa, że Dominika przeglądała w internecie ginekologów. Ola z Adrianem wyjeżdżają. Okazuje się, że uczennica jest w ciąży. Przed gabinetem czeka na nią ksiądz, ale ta nie wie co powinna zrobić. Duchowny zapewnia ją, że poradzi sobie dzięki wsparciu bliskich. Po powrocie na plebanię proboszcz zauważa, że Emilka dokarmia kotkę i jej dzieci. Duchowny mówi dziewczynce, że powinna powiedzieć Natalii o kotach. Mietek trafia czwórkę w totolotka. Dominika mówi rodzicom o dziecku. Ci wspierają ją. Wieczorem ksiądz przychodzi do szpitala, gdzie zastaje Agatę z synem. Proboszcz domyśla się, że to Kacper zepchnął matkę ze schodów w trakcie kłótni. Po upadku kobieta kazał mu uciekać, a teraz jest je przykro, że nie liczyła się z synem. Mietek domyśla się, że ksiądz rozwiązał zagadkę, ale nie wypytuje. Agata postanowiła pomóc młodym.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki