FANDOM

Szantaż
Sezon 1, odc. 10
Odc.10.jpg
Informacje podstawowe
Premiera 1 luty 2009
Reżyseria Maciej Dejczer,
Andrzej Kostenko
Chronologia
Poprzedni odcinek Aktor
Następny odcinek Zemsta

Szantaż - to dziesiąty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

Streszczenie Edytuj

Rolnik August Ciechan przegrywa sprawę w sądzie od odszkodowanie w sprawie odszkodowanie za zatruwanie rzeki przez zakład inżyniera Napierskiego. W dodatku musi ponieść koszty procesu. Orzeczeni wzbudza bulwers wśród publiczności. Adwokatka powoda, Janiszewska, zapowiada, że będą apelować. Ciechan decyduje się pojechać do Napierskiego. W czasie jazdy trafia na ojca Mateusza, który odwodzi go od tego pomysłu. Mecenas rolnika przygotowuje petycje. Michał ratuje Marka Napierskiego przed chuliganami. Niestety w trakcie bójki zniszczone zostają skrzypce chłopca. Napierski dostaje pogróżki. Szantażysta grozi ujawnieniem romansu inżyniera i żąda aby ten przestał zatruwać wodę. Michał opowiada Natalii i księdzu o zajściu. Napierski nie wie jak ma się zachować. Adwokat radzi mu wstrzymać się z wylewaniem odpadów do rzeki, przynajmniej póki sprawa nie przycichnie. Policja zajmuje się sprawą. Po głębokim namyśle Napierski zrywa swój romans z Małgorzatą. Ciechan złożył apelacje. Tymczasem policjanci nie mogą wiele zrobić z powodu braku doniesienia. Głównym podejrzanym jest Ciechan. Nocul opowiada o sprawie księdzu, który nie wierzy w winę rolnika. W nocy Ciechan awanturuje się pod firmą Napierskiego. Policja interweniuje. Ksiądz Mateusz odbiera rolnika z komendy. Matka Marka kupuje Michałowi rolnik w nagrodę. Chłopcy zaprzyjaźniają się. Na wystawie zorganizowanej przez adwokatkę Ciechana Marczak zauważa zdjęcie Napierskiego z kochanką. Michał i Marek chcą zarobić pieniądze na książkę o walce myjąc okna samochodów. Ksiądz rozmawia z panią mecenas na temat zdjęć - nie wiedziała ona o romansie. Duchowny ustala, że zdjęcie nie łączy się z tymi, którymi szantażowano inżyniera. Napierska zwierza się Mateuszowi ze swoich problemów małżeńskich. Proboszcz zostaje wezwany do biskupa, ponieważ Napierski poskarżył się mu iż Mateusz wtrąca się w jego sprawy rodzinne. Później szantażysta dzwoni i mówi, że ani Janiszewska, ani Ciechan nie mają nic wspólnego z groźbami. Nocul podejrzewa Małgorzatę, ale ksiądz uważa, że to absurd. Następnego dnia Marek i Michał bawią się rakietą. Gdy Marek próbuje wyciągnąć ją z wody podtapia się i zatruwa. Na szczęście ratuje go Michał. W szpitalu Napierska obwinia męża. W końcu mężczyzna zgadza się na ugodę i wypłacenie odszkodowania Ciechanowi. W trakcie spowiedzi Napierska przyznaje się księdzu, że to ona upozorowała szantaż, wierząc, że w ten sposób ocali rodzinę. Potrafiła tak ukształtować swój głos, by brzmiał jak męski. Michał dostaje od księdza Mateusza wymarzoną książkę. Nocul przychodzi na plebanie i mówi, że sprawa szantażu została umorzona, ponieważ nie ujęto sprawcy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki