FANDOM

Strach na scenie
Sezon 3, odc. 39
Informacje podstawowe
Premiera 06.05.2010
Reżyseria Andrzej Kostenko
Chronologia
Poprzedni odcinek Sprawa świętego Mikołaja
Następny odcinek Wybory

Strach na scenie - to trzydziesty dziewiąty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Niedługo odbędą próby do przedstawienia "Anna Kareina". Bierze w nim udział znana aktorka Maria Brodzka. Dominik ma pretensję to reżysera Wiktora Szymańskiego, ponieważ ten nie umieścił go na plakatach. Reżyser jednak nie przejmuje się tym. Maria ma wątpliwości czy powinna wystąpić. Również Piotr bierze udział w spektaklu. Niespodziewanie ekran spada prosto na jednego z aktorów. Ksiądz Mateusz stara się opanować sytuację. Chwilę po tym jak rannego zabiera karetka na miejsce przyjeżdżają Nocul i Możejko. Policyjni technicy stwierdzają, że blokada na ekranie się poluzowała. Józef, który odpowiada za scenografie, twierdzi, że wszystko dokładnie sprawdził. Piotr bardzo poważnie podchodzi do przedstawienia i zachowuje się jak prawdziwy aktor. Mówi księdzu, że Brodzka uważa, że ciąży na niej klątwa, gdyż wcześniej grając Annę Kareinę straciła dziecko na skutek nieszczęśliwego upadku. Możejko udziela wywiadu w sprawie śledztwa. Analiza wykazuje, że mocowania przy wyciągarce zostały celowo poluzowane. Policjanci udają się do Marii, jednak zastają tylko Wiktora i mówią mu o wynikach ekspertyzy i, że to jego żona była celem. Mężczyzna podejrzewa swojego asystenta Dominika. Chłopak twierdzi, że to on pisał sztuki, a Szymański tylko się pod nimi podpisywał. Poza tym groził on Wiktorowi, ale wypiera się usiłowania zabójstwa. Mateusz przychodzi do Brodzkiej i mówi jej o zatrzymaniu Dominika. Kobieta uważa, że nad przedstawieniem ciąży klątwa. Po chwili Wiktor przyjeżdża po żonę. Następnego dnia Mietek odwiedza księdza i rozmawia z nim o śledztwie. Są wątpliwości co do winy asystenta. Duchowny spotyka Marię, która zwierza się mu, że chce wycofać się z grania. Ksiądz przekonuje ją aby tego nie robiła. Jednak w trakcie próby ginie jej talizman - naszyjnik, przez co kobieta traci wiarę w siebie. Prosi policjantów o pomoc. Wychodząc od Brodzkiej wpadają na Mateusza. Paulina Rylska zastąpi Marię, ze względu na jej zły stan zdrowia. Nocul spotyka się z proboszczem, który naprowadza go na trop Pauliny, która jako jedyna skorzysta na odejściu Brodzkiej. Policjanci przeszukują jej pokój, ponieważ myślą, że to ona ukradła naszyjnik. Nagle wchodzi Wiktor i oznajmia, że biżuteria się znalazła - Maria zapomniała zabrać ją z hotelu. Reżyser prosi Możejkę o dyskrecję. Mietek za karę musi pouzupełniać sprawozdania. Rano odwiedza Mateusza i opowiada mu o wszystkim. Ksiądz jednak uważa, że Szymański kłamie, ponieważ Brodzka miała naszyjnik przed wejściem do teatru. Nocul ponownie przesłuchuje Dominika i wypytuje go o relacje między Brodzką a Szymańskim. Asystent twierdzi, że Wiktor zawdzięcza wszystkie swoje sukcesy żonie i wmówił jej, że ta ma depresję. Zmusił ją do występu w przedstawieniu. Jednak załatwił możliwość zastąpienia Marii dublerką w wypadku choroby lub śmierci. Piotr mówi księdzu, że Paulina jest kochanką reżysera. Duchowny przychodzi do Brodzkiej. Nie pozwala jej wypić soku podanego przez męża. Proboszcz dzwoni do Mietka i mówi mu, aby pojechał z Orestem na próbę. Maria przychodzi na próbę generalną i oświadcza, że będzie grać. Nocul opowiada inspektorowi, że Mateusz chce urządzić prowokację. Policjanci docierają do teatru, gdzie oznajmiają, że w soku była śmiertelna dawka leku, a to Wiktor chciał zabić żonę i zrzucić winę na Dominika. Mężczyzna zostaje aresztowany. To ksiądz wymyślił blef w sprawie soku. W końcu dochodzi do przedstawienia, na które przychodzą min. biskup z księdzem Jackiem. Spektakl wypada cudownie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki