FANDOM

Stan zagrożenia
Sezon 13, odc. 170
Informacje podstawowe
Premiera 14.05.2015
Reżyseria Jakub Miszczak
Chronologia
Poprzedni odcinek Portret psychologiczny
Następny odcinek Cień podejrzeń

Stan zagrożenia - to sto siedemdziesiąty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Przed wyjściem do pracy Mietkowi odpada guzik od munduru. Orest zauważa, że ma przebite wszystkie opony w aucie, więc dzwoni do serwisu. Mateusz rozwiesza plakaty reklamujące kurs gotowania dla najmłodszych prowadzony przez Natalię. Na ulicy spotyka Darię z Dominikiem. Chłopiec chce iść na kurs. Tajemniczy mężczyzna obserwuje szkołę. Ewa przyszywa Noculowi guzik, przy okazji przesuwając wszystkie, żeby aspirant miał większy luz. Możejko uprzedza Mietka, że dzisiaj wcześniej wyjdzie z pracy. Nagle inspektor dostaje dziwną wiadomość o treści: "Jak się pan czuje panie inspektorze?". W sklepie Natalia zauważa, że sprzedawca jest nie w humorze. Ten przyznaje, że za miesiąc zamyka. Gospodyni podejrzewa, że to przez towary z przemytu. Oresta ma pretensje do Darii, która nie może usiedzieć na miejscu. W szkole Dominika zaczepia podejrzany mężczyzna i każe mu przekazać ojcu kartkę. Inspektor dzwoni do Mietka i mówi mu, że w okolicy znów pojawił się lewy towar i trzeba to sprawdzić. Natalia przygotowuje się di prowadzenia kursu. Nocul i Kobylicka udają się na spotkanie z informatorem Baryłą, który obiecuje się wybadać sprawę lewego towaru. Basia wpada na policjantów i dopada ją zazdrość. Możejko odbiera synka ze szkoły. Chłopiec daje mu kartkę, na której jest napisane: "Ładny synek... Jak się pan czuje teraz panie inspektorze?". Na plebanię nie przychodzi nikt oprócz jednego chłopca - Bartka Glinki, który chce otworzyć własną restaurację. Niedługo potem dociera też Możejko z synkiem. Inspektor pokazuje księdzu kartkę i przyznaje, że to już trzecia taka wiadomość. Mietek nie może dodzwonić się do żony. Później Orest zauważa kolejną kartkę grożącą, że w niedzielę coś stanie się jego rodzinie. Inspektor przyjeżdża na komendę i zwołuje nadzwyczajną naradę. Mimo małej frekwencji Natalia jest zadowolona z kursu. Możejko mówi podwładnym, że ktoś mu grozi i każe Gibalskiemu sprawdzić skąd wysłano maila, Paruzelowi i Wierzbickiemu obserwować szkołę, a Ewie i Mietkowi uruchomić informatorów. Gdy Nocul wraca do domu żona każe mu spać na kanapie, bo podejrzewa romans. Rano aspirant przychodzi na plebanię i mówi Mateuszowi o problemie z żoną. Duchowny radzi szczerze porozmawiać. Odprowadzając syna do szkoły Orest każe mu na siebie uważać. Mietek mówi księdzu, że bandyta zapowiedział atak w niedzielę. Paruzel i Wierzbicki zauważają podejrzaną furgonetkę i postanawiają ją sprawdzić. Gdy chcą porozmawiać z kierowcom, próbuje odjechać, ale nie udaje mu się. Jednak bagażnik jest pusty. Proboszcz zagląda do kalendarza. Kierowca trafia na komendę, bo jego papiery przewozowe są sfałszowane. Mateusz dzwoni do Nocula i mówi, że niedziela to może być nie przypadkowa data (15 listopad). Kierowca twierdzi, że pod szkołą zatrzymał się przypadkiem, jednak Orest mu nie wierzy. Technicy sprawdzają furgonetkę i pod podłogą bagażnika znajdują mnóstwo paczek papierosów. Aspirant mówi szefowi, że zna kierowcę furgonetki - to syn sklepikarza Henryka Janiaka, który musi zamknąć interes z powodu przemytników oraz o znalezisku. Janiak przyznaje się do udziału w przemytach, ale wciąż utrzymuje, że zatrzymał się pod szkołą przypadkiem. Orest zdaje sobie sprawę, że pod szkołą nie ma żadnego policjanta i natychmiast tam jedzie. Podejrzany mężczyzna zaczepia jednego z uczniów i każe mu przekazać paczkę Dominikowi. Kobylicka chce sprawdzić wszystkie zatrzymania 15 listopada w ciągu ostatnich kilku lat. Inspektor wraca z synem do domu i wyjawia Darii, że ktoś próbuje go zastraszyć. Kobieta chce wyjechać z Dominikiem, ale inspektor przekonuje ją do zmiany zdania. Na komendzie Możejko pokazuje Noculowi paczkę, w której jest tylko zabawka. Aspirant przychodzi na plebanię z paczką i mówi, że 15 listopada były tylko zatrzymania za kradzieże, ale kierowca zaczął sypać. Duchowny zauważa, że zabawka została zawinięta w gazetę z 15 listopada zeszłego roku i pisze tam o samobójstwie Łukasza S. w więzieniu. Samobójca był przemytnikiem i złodziejem samochodów. Rano Ewa i Mietek zabierają inspektora do Aleksandra Szarka, ojca Łukasza, jednak nie zastają go tam. Rozmawiając ze znajomą Mateusz zauważa obcego listonosza. Żona Szarka mówi policjantom, że ten wyszedł mówiąc, że nareszcie dzisiaj będzie spokojny. Henryk przebrany za listonosza wchodzi do domu Możejki, ale Dominik go rozpoznaje. Wtedy Szarek wyciąga nóż. Chwilę potem wchodzi ksiądz i ubezwładnia napastnika. Chwilę potem wpadają policjanci i opanowują sytuację. Orest cieszy się, że jego bliscy są bezpieczni. Kobylicka wyjeżdża z Sandomierza. Nocul przed wejściem do domu odrywa sobie dwa guziki od munduru. Basia zgadza się je przyszyć.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki