FANDOM

Sprawa świętego Mikołaja
Sezon 3, odc. 38
Informacje podstawowe
Premiera 29.04.2010
Reżyseria Andrzej Kostenko
Chronologia
Poprzedni odcinek Zlecenie
Następny odcinek Strach na scenie

Sprawa świętego Mikołaja - to trzydziesty ósmy odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

W nocy ktoś włamuje się do domu Jaskotów. Maria Jaskot próbuje obudzić męża Tadeusza, a gdy to się nie udaje postanawia sprawdzić kim jest intruz. Rano kobieta zostaje znaleziona martwa w salonie przez gosposię. Mąż kobiety jest zrozpaczony. Policja podejrzewa, że Maria zaskoczyła włamywacza i ten popchnął ją na kominek. Biżuteria Marii zniknęła, a pod stołem znajdują wkrętak. Włamywacz wszedł przez okno w dachu, co przypomina bandytę znanego jako Święty Mikołaj. W kościele ma odbyć się ślub, jednak pan młody, Wiesław Pawlak, zostaje zatrzymany w związku z podejrzeniem rozboju. To on był Świętym Mikołajem. Mężczyzna twierdzi, że mieszka niedaleko Jaskotów i wykonywał u nich naprawy. Jednak Możejko mu nie wierzy. Nocul ustala, że zamordowana robiła ekspertyzę do sprawy, którą prowadzi mecenas Mianowski. Ksiądz Mateusz odwiedza Pawlaka i obiecuje mu pomóc, ponieważ wierzy, że mężczyzna jest nie winny. Beata córka Pawlaka razem z ze swoim chłopakiem dorabia występując na ulicy, co nie podoba się narzeczonej mężczyzny Helenie. Kobiety nie dogadują się. Ksiądz wspiera Helenę. Mateusz spotyka Mietka i Oresta i wypytuje ich o Pawlaka. Później policjanci przesłuchują Mianowskiego. Ten naprowadza ich na tancerza Mariana Kerna - ofiara udowodniła, że ten sfałszował testament. Helena odwiedza Wiesława i zapewnia, że będzie na niego czekać. Ksiądz przychodzi na komendę, gdzie Mietek mówi mu, że tancerz wyjechał i pokazuje bilingi Jaskotów. Proboszcz rzuca cień podejrzeń na jeden z telefonów. Mateusz odwiedza Tadeusza, który czuje się winny śmierci żony. Poleca również swój klub fitness. Nocul przesłuchuje Kerna, jednak tancerz w czasie zabójstwa miał próbę generalną. Ksiądz przychodzi do klubu fitness. Wyniki sekcji Marii wykazują, że została uderzona w głowę tępokrawędzistym narzędziem i ułożona przy kominku. Mietek zauważa, że około północy ktoś dzwonił do Jaskotów, a to właśnie wtedy doszło do zgonu. Mateusz rozmawia z trenerką o Pawlaku. Duchowny odwiedza Beatę, która zwierza mu się, że uważa, iż Helenę ona nie obchodzi. Proboszcz je u nich obiad i próbuje załagodzić spór. Udaje mu się nakłonić kobiety do szczerej rozmowy. Wieczorem przy szachach Nocul opowiada księdzu o wynikach śledztwa. Helena przychodzi do Wiesława i mówi mu, że próbuje dogadać się z Beatą. Oznajmia również, że mogą wziąć ślub w kaplicy w areszcie. Mateusz rozmawia z Mietkiem na temat telefonu po północy. Beata odwiedza ojca żeby podnieść go na duchu. Niestety w trakcie ślubu Wiesław wycofuje się. Ksiądz rozmawia z chłopakiem Beaty, który wyjawia mu, że ojciec dziewczyny nie przepadał za nim. W klubie fitness proboszcz zauważa dziwne zachowanie Tadeusza wobec jego asystentki Karoliny. Niespodziewanie dochodzi do kolejnego włamania przez okno na poddaszu, a zatem nie mógł to być Pawlak. Nocul wyjawia księdzu, że oprócz połączenia z telefony na kartę była również jedno do szpitala. Niespodziewanie Beata chce skoczyć z dachu. Na szczęście księdzu udaje się ją uratować. Na komendzie dziewczyna przyznaje się do włamań i zabicia Marii Jaskot. Twierdzi, że potrzebowała pieniędzy na wyjazd do Pragi, a do zabójstwa doszło przypadkiem. Jednak Mateusz domyśla się, Beata kłamie, aby chronić ojca. Namawia ją do powiedzenia prawdy. Ksiądz przychodzi do Karoliny i pyta ją dlaczego Tadeusz w noc zabójstwa nie przyszedł na imprezę, jak w każdy pierwszy czwartek miesiąca, jednak ta twierdzi, że nic nie wie. Mietek przychodzi do Oresta i oznajmia mu, że wiadomo już kto dzwonił do Jaskotów. W końcu Karolina przyznaje się, że miała romans z Jaskotem. Chwilę potem przychodzą Możejko i Nocul, którzy wiedzą już, że to Karolina włamał się do domu, a Tadeusz zabił żonę. To właśnie trenerka dzwoniła do Jaskotów. Poza tym Jaskot odziedziczyłby mnóstwo pieniędzy po śmierci żony. Karolina wskazuje księdzu, że biżuteria ukryta jest w szafce. Wiesław i Helena w końcu biorą ślub.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki