FANDOM

Spa
Sezon 3, odc. 31
Informacje podstawowe
Premiera 04.03.2010
Reżyseria Maciej Dejczer
Chronologia
Poprzedni odcinek Miłość Natalii
Następny odcinek Pamięć

Spa - to trzydziesty pierwszy odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Barbara wygrywa konkurs telewizyjny i pobyt w spa Olimp. Mietkowi nie bardzo podoba się ten pomysł. Mimo to Basia jedzie do spa i spotyka tam znaną aktorkę Ewę Pol. Kobieta ma problemy z nastoletnią córką Anną. Nocul przychodzi na plebanię i zwierza się mieszkańcom. Barbara poznaje Konstantego Jurka. Później jest świadkiem kłótni aktorki z córką. Ewa idzie na basem, gdzie podąża za nią Kazio Michoń. Rano w czasie zabawy z Watsonem Orest znajduje zwłoki. Okazuje się, że to Ewa Pol. Wygląda na to, że utonęła. Ksiądz przyjeżdża na miejsce zbrodni. W samochodzie ofiary policja znajduje kartkę, na której jest napisane, że aktorka miała już dość córki. Ania przyjeżdża na miejsce i jest zrozpaczona śmiercią matki. Właściciel spa, doktor Greń, zeznaje, że relacje Ewy z córką były bardzo napięte. Na komendę przychodzi masa dziennikarzy. Mietek prosi księdza, aby przekonał Basię do powrotu, bo ta chce zająć się Anią. Ekspertyza wskazuje na to, że Pol została zamordowana i to nie nad rzeką. Orest postanawia wysłać Mietka do spa. Mateusz jedzie do kliniki, żeby porozmawiać z Barbarą, ta jednak pozostaje nieugięta. Jeden z pacjentów opowiada księdzu o cudownej diecie i wodzie w basenie. Później proboszcz spotyka w spa Nocula, który przebywa tam pod przykrywką jako Paweł Wiśniewski. Niedługo potem Basia zauważa męża. Pacjentka opowiada Mietkowi o problemach Ewy z córką. Analiza wykazuje, że na głowie ofiary znajdowała się rana. Ponadto Anna wysłała ze swojego telefonu tajemnicy SMS i to jej auto znaleziono nad rzeką. Dziewczyna staje się główną podejrzaną, jednak zaprzecza, aby miała coś wspólnego ze śmiercią matki. Nocul dowiaduje się, że ofiara prowadziła zapiski w jakimś notesie. Rano Basia odkrywa, że Ania zażyła mnóstwo tabletek. Na szczęście udaje się ją uratować. Dziewczyna nie może sobie poradzić z oskarżeniami. Mateusz podnosi ją na duchu. W czasie zabiegu Mietek zauważa, że Michoń czyta notes, który przypuszczalnie należy do ofiary. Następnego dnia Kazio razem z Noculem urywa się z treningu, żeby się porządnie najeść. Okazuje się, że Ewa miała długi, a więc jej córka nie zyska nic. Michoń opowiada Mietkowi o swoich uczuciach do Ewy, po czym zasypia. Aspirantowi udaje się zdobyć nowy dowód. W pokoju fana Gibalski znajduje mnóstwo zdjęć Ewy i zabłocone buty. Michoń zostaje zatrzymany. Orest wypytuje o Kazia. Okazuje się, że mężczyzna był zakochany w aktorce do szaleństwa, jednak sprawiało jej to przyjemność. Na komendzie mężczyzna wypiera się, że był nad rzeką. Mateusz z telewizji dowiaduje się o aresztowaniu. Postanawia odwiedzić Michonia. Ten wyznaje duchownemu, że znalazł dziennik ofiary. Po znalezieniu notesu Możejko pozwala księdzu go przejrzeć. Znajduje tam zapis, który mówi, że aktorka bardzo chciałaby być dobrą matką. Ania mówi, księdzu, że doktor Greń miał taki zeszyt. Badania wykazują, że w płucach ofiary była woda z chlorem. Ksiądz z Anią przychodzi do doktora i daje mu do zrozumienia, że to przez jego kuracje Ewa zmarła. Chwilę potem przychodzi Możejko. To właśnie Greń próbował upozorować samobójstwo, a gdy to się nie udało chciał wrobić Michonia w zabójstwo. Anna postanawia zostać w Sandomierzu. Wyjawia Możejce, że to do psychoterapeuty dzwoniła. Kazio ma zamiar wrócić do Warszawy. Mietek oznajmia, że schudł 74 dag.

CiekawostkiEdytuj

  • Gibalski odbierając telefon przedstawia się jako młodszy aspirant.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki