FANDOM

Spływ
Sezon 4, odc. 55
Informacje podstawowe
Premiera 18.11.2010
Reżyseria Wojciech Nowak
Chronologia
Poprzedni odcinek Zaklęty rewir
Następny odcinek Helena

Spływ - to pięćdziesiąty piąty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Ksiądz wraz z maturzystami wybiera się na spływ kajakowy nad Sielpię. Mimo przeziębienia duchowny dobrze się bawi. Wieczorem nastolatkowie urządzają zabawę przy ognisku. Jędrek daje Oli kolczyki. Rano chłopak zostaje znaleziony martwy. Możejko i Nocul przyjeżdżają do Końskich ponieważ zabłądzili po drodze na miejsce. W końcu docierają nad rzekę. Ola jest w szoku. Sekcja zwłok wykazuje, że Jędrek został przytopiony w wyniku szamotaniny. Mateusz chce odwiedzić młodzież, ale Natalia mu zabrania. Możejko chce odsunąć Nocula od śledztwa, bo podejrzewa Olę. Mietek nie wierzy w winę córki, mimo, że ta pokłóciła się z chłopakiem przed jego śmiercią. Odbywa się pogrzeb Jędrka. Jego przyjaciele są zrozpaczeni. Później Możejko przyjeżdża aresztować Olę. Rodzice dziewczyny są wściekli. Idą do księdza i o wszystkim mu opowiadają. Duchowny udaje się nad Sielpię, gdzie znajduje kolczyki. Orest i prokurator przesłuchują Olę. Pani prokurator postanawia ją aresztować. Mateusza odwiedzają koledzy Oli. Duchowny pokazuje im kolczyki, a ci twierdzą, że to Oli. Później proboszcz spotyka Marcina, który intensywnie trenuje do kadry. Ksiądz idzie na komendę, opowiada Możejce o kolczykach i próbuje go przekonać o niewinności Oli. Potem chce odwiedzić Noculów, ale rezygnuje. Policjanci przesłuchują byłą dziewczynę ofiary, ta jednak ciągle zmienia zeznania. Ksiądz idzie do urzędu wyrobić nowy paszport, gdzie spotyka matkę Marcina. Ta wyjawia, że dzwoniła do syna dwa razy, a ten zeznał, że raz. Mietek przychodzi na plebanię i zwierza się Mateuszowi, że Ola próbowała popełnić samobójstwo. Duchownemu udaje się wyprosić umowę z dziewczyną, która wyznaje mu, że zerwali z Jędrkiem, a kolczyki dał jej po to, aby przygotować ją do tego. Zrezygnował z AW-Fu, żeby zdawać do szkoły aktorskiej. Orest spotyka się z proboszczem i rozmawia z nim o śledztwie. Ola w końcu zostaje wypuszczona. Mietek może wrócić do śledztwa. Mateusz spotyka się z Marcinem nad rzeką i pyta go czy wie, że Jędrek zrezygnował ze sportu. Jednak Marcin nie traktował tego poważnie. Później udaje się do urzędu w sprawie paszportu i dowiaduje się od matki Marcina, że ta rozmawiała z nim około 23. Mateusz prosi Nocula, aby ten sprawdził telefon Marcina. Duchowny łapie chłopaka w autobusie do Katowic, bo wie już, że to on zabił Jędrka. Chłopak nie mógł wybaczyć przyjacielowi zmiany planów. Chwilę potem autobus zatrzymuje policja. Oznajmiają, że komórka chłopaka została znaleziona przy pomoście. Marcin za namową księdza mówi im prawdę. Proboszcz udaje się na spływ kajakowy z Mietkiem i Olą.

CiekawostkiEdytuj

  • W odcinku Zlecenie (2010 rok) Mietek wspomina, że Ola ma 16 lat, więc powinna kończyć gimnazjum, a nie liceum. Co więcej w poprzednim odcinku dziewczyna jest na wycieczce szkolnej i nic nie wskazuje na to, że jest przed maturą.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki