FANDOM

Sonata
Sezon 5, odc. 67
Informacje podstawowe
Premiera 12.05.2011
Reżyseria Maciej Dutkiewicz
Chronologia
Poprzedni odcinek Obrona konieczna
Następny odcinek Rabunek

Sonata - to sześćdziesiąty siódmy odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Odbywa się koncert młodych artystów Renaty Rawicz i Juliana Dębskiego, na który przychodzą Mateusz, Basia, Mietek, Justyna, Orest i Niklewicz. Po występie bohaterowie chcą poznać Juliana, ale gdy do niego idą zauważają chłopaka stojącego z lampą nad zakrwawioną Bożeną Igras. Kobietę zabiera karetka. Niklewicz prosi Możejkę, aby ten zajął się sprawą. Julian zeznaje, że poszkodowana to jego narzeczona i nie zrobił jej żadnej krzywdy. Chłopak zostaje zatrzymany. Rano ksiądz odwiedza go i oznajmia, że Bożena czuje się już lepiej. Julian wyznaje, że narzeczona wyjechała z miasta z kimś innym, ale utrzymuje, że nic jej nie zrobił. Na komendzie Renata twierdzi, że nie wierzy w winę Juliana. Nocul przynosi przedmioty znalezione w garderobie, wśród nich jest zestaw do szkieł kontaktowych, a na podłodze znaleziono soczewkę. Proboszcz idzie do szpitala i modli się o zdrowie dla Bożeny. Jej stan się poprawia. Duchowny zauważa starszą kobietę wpatrującą się w poszkodowaną. Okazuje się, że to nauczycielka muzyki, która uczyła Juliana. Ślady na lampie są tak rozmazane, że nie nadają się do identyfikacji. Sprzątaczka z pałacu, pani Krupowa, która zeznaje, że podczas przerwy w koncercie Bożena pytała ją, gdzie jest garderoba Juliana, skąd potem słyszała kłótnię, ale nie jest pewna, czy był to Julian. Nauczycielka Juliana opowiada o nim Mateuszowi. Twierdzi, że Bożena bardzo kochała Dębskiego, ale jego ojciec Stanisław doprowadził do jej zniknięcia. Wieczorem Nocul opowiada księdzu o ustaleniach, a ten zwraca uwagę, że nikt nie widział napaści. Następnego dnia Mietek dzieli się wątpliwościami z Orestem. Proboszcz spotyka Stanisława. Mężczyzna robi wszystko, żeby wypuścić syna z aresztu. Mietek ustala, że Bożena miała obie soczewki w oczach. Justyna przychodzi z Renatą na plebanię. Okazuje się, że soczewki Bożeny są bardzo pospolite, a ta znaleziona na podłodze należy do bardzo drogich i trudno dostępnych. Justyna i Orest jadą do Kielc, jednak inspektor ciągle myśli o śledztwie. Kobieta wyznaje ukochanemu, że Dębski i ją próbował przekupić. Nocul mówi księdzu, że Stanisławowi udało się wyciągnąć syna z aresztu i opowiada mu o soczewkach i, że poszkodowana ma syna. Nagle dostaje telefon ze szpitala, że Bożena się wybudziła. Emilka oznajmia Natalii, że babcia z dużą torbą, a wcześniej czytała gazetę. Gospodyni zauważa tam ogłoszenie tanich lotów do Anglii. Bożena mówi, że nie widziała kto ją uderzył, ale wcześniej nie kłóciła się z Julianem. Proboszcz przyjeżdża do domu Stanisława, bo domyśla się, że Bożena była w ciąży z Julianem. Mężczyzna przyznaje, że dał jej pieniądze na zabieg i okłamał ją, że syn ma kogoś innego. Całą rozmowę słyszy Julian. Chłopak jest wściekły na ojca. Nagle przyjeżdżają policjanci i zatrzymują Stanisława, bo to z nim Bożena się wtedy kłóciła. Mateusz oznajmia Julianowi, że jego dziecko żyje. Natalia dzwoni po ludziach, ale nikt nie widział babci. Ksiądz udaje się z Dębskim do szpitala. Chłopak nie wie czy kiedykolwiek wybaczy ojcu, ale mimo to nie wierzy w jego winę. Na komendzie Stanisław uparcie twierdzi, że pokłócił się z Bożeną, ale jej nie uderzył. Na plebanię dzwoni telefon, że babcia się znalazła. Okazuje się, że przez cały czas była w muzeum, gdzie zasnęła. Natalia ma wyrzuty sumienia, że to przez nią Lucyna uciekła, ale ta chciała tylko urządzić sobie wycieczkę po mieście i zapomniała o tym powiedzieć. Później gospodyni opowiada o wszystkim księdzu i wspomina, że babcia stłukła szkło w okularach, bez których prawie nic nie widzi. Wtedy duchowny przypomina sobie, że Renata w trakcie występu mrużyła oczy. Gibalski ustala, że soczewki pochodzą z Warszawy i sprzedano je tylko kilku osobom. Proboszcz udaje się do Renaty i daje jej do zrozumienia, że wie o wszystkim. To Rawicz uderzyła Bożenę, bo zakochała się w Julianie. Kobieta zostaje aresztowana. Julian i Bożena przychodzą na plebanie ze swoim synkiem Jasiem. Młodzi planują wziąć ślub.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki