FANDOM

Skradziona miłość
Sezon 4, odc. 46
Informacje podstawowe
Premiera 16.09.2010
Reżyseria Maciej Dejczer
Chronologia
Poprzedni odcinek Cena prawdy
Następny odcinek Tajemnicze śledztwo

Skradziona miłość - to czterdziesty szósty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Na zamku Krzyżtopór odbywa się w ramach przeglądu teatralnego przedstawienie "Romeo i Julia" wystawiane przez uczniów. Spektakl oglądają Możejko, Nocul, Natalia, Emilka i Mateusz. Podczas bankietu jedna z uczestniczek, Karolina, zostaje zgwałcona. Wieczorem przestraszona dziewczyna wraca do domu. Nie chce jednak rozmawiać z rodzicami. Rano ksiądz spotyka Karolinę w szpitalu i od razu zauważa, że coś jest nie tak. Rodzice dziewczyny i policjanci wiedzą już, że to był gwałt. Karolina chce, aby duchowny był przy jej przesłuchaniu. Na komendzie dziewczyna zeznaje, że nie widziała sprawcy. Zgadza się na wizję lokalną w zamku. Policjant znajduje tam "Sonety" Szekspira, która należała do profesora Tomasza Podgórskiego, nauczyciela Karoliny. Profesor trafia na komendę, jednak zaprzecza, aby miał coś wspólnego z gwałtem. W szkole uczniowie są na niego wściekli. Mężczyzna przychodzi do kościoła. Podejrzanego widziało wiele osób, ale żadna z nich nie daje mu alibi. Profesor prosi księdza o pomoc. Nagle Gibalski przychodzi po Podgórskiego. Karolina nie wierzy w winę nauczyciela. Mówi, że sprawców było dwóch - Alek Wrona i Antek Dziak. Policjanci aresztują chłopaków. Ci nie przyznają się do winy. Gibalski przesłuchuje Magdę, dziewczynę Alka, która twierdzi, że on i jego kolega przez cały czas byli z nią. Nocul opowiada Mateuszowi o śledztwie. Podejrzewa, że Karolina coś ukrywa. Duchowny sugeruje posprawdzać bilingi, osób, które mogą mieć coś wspólnego ze sprawą. Dziewczyna jest zrozpaczona, ponieważ nikt, oprócz rodziców jej nie wierzy. Proboszcz czyta klasie Karoliny list, w którym dziewczyna opisuje gwałt. Po tym Antek wychodzi z sali. Później w daje się w bójkę z Alkiem. Duchowny widzi wszystko. Magda wypomina chłopakowi okłamała policję. Mateusz odwiedza biskupa, który radzi mu rozmawiać z ludźmi. Antek próbuje porozmawiać z ojcem, jednak ten nie ma dla niego czasu. Emilka przekazuje chłopakowi list, w którym Karolina prosi o spotkanie w zamku. Okazuje się, że to ksiądz go napisał, bo wie już, że to chłopcy są sprawcami. Karolina słyszy jak Antek opowiada o wszystkim. Tymczasem policjanci sprawdzają bilingi, z których wynika, że Alek wielokrotnie dzwonił do ojca Antka, który jest adwokatem. Mateusz przychodzi do prawnika, jednak ten nie chce się zgodzić na spotkanie. Później duchowny udaje się do Alka, który w ogóle nie czuje się winny. Na plebanię przychodzi Karolina i mówi, że wyjeżdża do Pińczowa. Proboszcz próbuje ją namówić do zmiany zdania i powrotu do szkoły. Mietek stara się pomóc Zosi z polskim, ale nie wychodzi mu to. Następnego dnia Karolina przychodzi do szkoły. Koledzy cieszą się z jej powrotu, a Alek wychodzi. Sam przyznaje się na policji. Niedługo potem przychodzi też Antek. Zosia jest wdzięczna Natalii za pomoc w nauce.