FANDOM

Skarb
Sezon 2, odc. 17
Odc.17.jpg
Informacje podstawowe
Premiera 27.09.2009
Reżyseria Andrzej Kostenko
Chronologia
Poprzedni odcinek Wycieczka
Następny odcinek Jabłka

Skarb - to siedemnasty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Koniec roku szkolnego. Ksiądz Mateusz przychodzi odwiedzić Cedera, u którego Michał będzie pracował w wakacje. W trakcie powrotu chłopiec znajduje stary grobowiec. Archeolog stwierdza, że to celtycki pochówek. Przyjeżdża również Nocul by zabezpieczyć miejsce. Michał zabrał ze sobą małego złotego jelenia. Następnego dnia jadą z księdzem do żwirowni. Na miejscu okazuje się, że ktoś splądrował grobowiec. Złodziej najprawdopodobniej użył wykrywacza metalu. Policja podejrzewa Lenara, który handlował zabytkami w internecie. Mężczyzna jednak wypiera się kradzieży. Marczak znajduje u niego plan z zaznaczoną żwirownią, jednak nic poza tym. Mateusz nie wierzy w podejrzenia policji. Nocul prosi duchownego, aby porozmawiał z Lenarem. Mężczyzna, początkowo niechętny, wpuszcza księdza do domu. Opowiada mu o swojej przeszłości nie chce jednak pomagać policji. Później proboszcz udaje się na spotkanie z Noculem, Tworowskim i doktor Lewandowską. Uświadamia im, że ktoś musiał się wygadać na temat grobowca. Tymczasem Lenar zabiera Michała na przejażdżkę swoim kabrioletem. Orest nie wie co dalej robić. W tym samym czasie na żwirowni Michał pokazuje dr. Lewandowskiej jelonka, którego wcześniej zabrał. Kobieta twierdzi, że ozdoba nie pochodzi z grobu. Nagle jeden z archeologów znajduje czerpak, który najprawdopodobniej był wojennym łupem. Lewandowska zanosi go na komendę. Ksiądz Mateusz opowiada Lenarowi o znalezisku. Duchowny przeczuwa, że mężczyzna zna sprawce, jednak ten nie chce nic powiedzieć. Nocul i Marczak oddają czerpak dr. Lewandowskiej. Później Możejko przegląda licytacje internetowe jednak nic nie znajduje. Następnego dnia Mateusz udaje się do Lenara, gdzie zastaje Michała, który uczy się posługiwać wykrywaczem metalu. Duchowny znów próbuje wypytać mężczyznę, ale ten pozostaje nieugięty. Potem widzi jak Ceder kupuje meble przez internet. Wieczorem w muzeum włącza się alarm - ktoś próbował się włamać. Okazuje się, że Tworowski chciał upozorować włamanie. Zabrał on materiały przeznaczone na remont muzeum, a wcześniej kupił stary dom za wszystkie oszczędności i chciał go wyremontować. Obiecuje oddać materiał i sam zgłosić się na policję, ale zarzeka się, że nie ma nic wspólnego ze splądrowaniem grobowca. Rano na plebanię przychodzi Lenar i mówi, że chce przekazać swoje zbiory do muzeum. Później pokazuje je księdzu, Lewandowskiej i Michałowi. Wśród przedmiotów nie ma nic związanego z Celtami. Nagle okazuje się, że Michał powiedział Cedrowi o grobowcu. Proboszcz dzwoni do Nocula. W przyczepie ciężarówki z zakładu Cedra aspirant znajduje skradzione rzeczy. Zatrzymany nie chce się przyznać, ale policja ma twarde dowody. Później Lenar ogląda przedmioty z grobu razem z Lewandowską, księdzem i Michałem.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki