FANDOM

Skandal
Sezon 3, odc. 34
Informacje podstawowe
Premiera 25.03.2010
Reżyseria Maciej Dejczer
Chronologia
Poprzedni odcinek Najpiękniejsza
Następny odcinek Zakładnik

Skandal - to trzydziesty czwarty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Bielski szantażuje Ninę Olszyńską. Nagle bezdomny, grzebiący w śmietniku, słyszy strzał i widzi odjeżdżający samochód. Recepcjonista znajduje ciało i wzywa policję. Pies ofiary, Denis, uniemożliwia zbadanie ciała. Dopiero Łukasz Raczek, właściciel hotelu zapanowuje na zwierzęciem. W czasie mszy Michał ciągle kicha. Po nabożeństwie Ludwik Olszyński gratuluje księdzu kazania. Na plebanii Michał nabiera wszystkich, że ma gorączkę. Do Mateusza przychodzi parafianka Ewa i żali się, że narzeczony chce przełożyć ślub i wyjawia, że Bielski został zabity. Ekspertyza wykazuje, że ślady na broni pochodzą od denata, poza tym broń należała do niego. Możejko stwierdza, że prawdopodobnie doszło do szarpaniny. Proboszcz przyjeżdża do hotelu. Wypytuje właściciela, dlaczego chce przełożyć ślub. Ten stwierdza, że nie chciał mieszać narzeczonej w swoje problemy. Duchowny pożycza z gabinetu Bielskie go film "Ogniem i mieczem" dla Michała. Jednak na plebanii okazuje się, że to film erotyczny. Mateusz dzwoni w tej sprawie do Możejki. Na komendzie pokazuje film inspektorowi. Na filmie jest Nina Olszyńska. Policjanci przeszukują gabinet ofiary. W jednym z pokoi hotelowych Mietek znajduje kamery. Okazuje się, że zamordowany szantażował kilka osób. Przesłuchują szantażowanych, jednak niewiele to wnosi. Olszyńska jest przerażona, że policja zna prawdę. Orest wyjawia księdzu, że nagrań było więcej. W kościele duchowny spotyka Olszyńskiego, który wie już o zdradzie żony. Proboszcz namawia go, aby przebaczył Ninie. Natalia i Piotr karmią biednych zupą. Wśród nich jest bezdomny, który był pod hotelem w noc zabójstwa i mówi księdzu, że słyszał strzał i widział jakąś kobietę, która potem odjechała samochodem. Mateusz przyprowadza go na komendę. Mężczyzna wskazuje na Ninę. Policjanci przyjeżdżają do kobiety i ta przyznaje się, że była przy hotelu i pokłóciła się z Bielskim. Niespodziewanie Ludwik przyznaje się do zabójstwa. W kawiarni ksiądz spotyka Nocula, który opowiada mu o aresztowaniu Olszyńskiego. Gdy proboszcz wraca na plebanię Natalia opowiada mu o krążących plotkach na temat licznych szantaży. Potem sprawdza godzinę, o której Olszyński wysłał mu maila. W radiowozie kończy się benzyna, więc Możejko wysyła Gibalskiego po benzynę. Chwilę potem Nocul dzwoni po lawetę. Mateusz przyjeżdża do biskupa i opowiada mu o Olszyńskim i mówi, że nie czy powinien pójść na policję. W warsztacie okazuje się, że bak jest pęknięty. Mietek zauważa zepsuty samochód Olszyńskiego i dowiaduje się, że stoi tam dwa tygodnie. Mateusz przychodzi na komendę, gdzie okazuje się, że Możejko też ma dowód, że Olszyński kłamie. Przyparty do muru pisarz przyznaje się do kłamstwa. Nina zostaje zatrzymana. Ksiądz zabiera Olszyńskiego spod komisariatu, gdzie atakowali go dziennikarze. Ludwik ma pretensje do duchownego, bo ten wtrąca się w jego prywatne życie. Dyrektor banku zostaje wezwany na komendę przez Nocula. Mateusz zauważa kłótnię Ewy i Łukasza. Kobieta mówi, że narzeczony ją zdradza. Aspirant wie, że dyrektor prowadził dokumentacje szantaży Bielskiego i ten nie chciał on niego pieniędzy. Na plebanii Michał mówi, że czuje się już lepiej i czyta książkę o tresowanym psie, która naprowadza księdza na nowy trop. Proboszcz pyta recepcjonistę czy w czasie zabójstwa słyszał szczekanie psa, ten mówi, że zwierzak zaczął szczekać dopiero gdy znalazł ciało. Duchowny wie już, że to Łukasza, ponieważ Denis szczekał na wszystkich oprócz niego. Mężczyzna wyjawia, że Bielski szantażem zmusił dyrektora banku, żeby ten cofnął mu kredyt. Gdy chciał z nim o tym porozmawiać, zaczęli się kłócić, Bielski wyciągnął broń i w czasie szarpaniny wystrzeliła. Możejko, Gibalski i Nocul przyjeżdżają do hotelu, aby aresztować Raczka. Mateusz spotyka Olszyńskiego, który oznajmia, że pogodził się z żoną.

CiekawostkiEdytuj

  • Witold nosi mundur Wierzbickiego i tak też się do niego zwraca Gibalski.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki