FANDOM

Siostrzeniec
Sezon 11, odc. 136
Informacje podstawowe
Premiera 13.03.2014
Reżyseria Wojciech Nowak
Chronologia
Poprzedni odcinek Zagadki serca
Następny odcinek Tajemnica Możejki

Siostrzeniec - to sto trzydziesty szósty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Mateusz odwiedza biskupa, u którego trwa remont kierowany przez Ruciaka. Eminencja prosi proboszcza, żeby pojechał z nim na trening siatkówki siostrzeńca, który gra dla Orkana. Kibice również chcą wejść, ale nie zostają wpuszczeni. Ksiądz poznaje siostrę biskupa Dorotę i jej syna Maurycego Janickiego. Natalii nie podoba się pomysł z pójściem na mecz, ale Emilka z babcią chcą pójść. Wieczorem ojciec Maurycego Ryszard przyjeżdża go odwiedzić, jednak chłopak jest w tym czasie na zgrupowaniu i nocuje w szkole, ale obiecał wyrwać się na chwilę. Po krótkiej rozmowie wraca do kolegów na odprawę. Po drodze zaczepia go pseudokibic, a chwilę potem Janicki zostaje wciągnięty do samochodu. Rano Dorota dostaje telefon, że Maurycy został porwany i nie może mówić o tym policji. Porywacz zapowiada, że zadzwoni z dalszymi instrukcjami. Mateusz zostaje wezwany do pałacu biskupa, gdzie Janicka mówi mu, że Maurycy został porwany i porywacze żądają 200 tys. okupu. Dorota boi się zawiadamiać policję. Wchodząc na komendę Możejko spotyka archiwistkę - aspiranta sztabowego Ewę Kobylicką, która została ściągnięta przez Niklewicza, żeby uporządkować materiały archiwalne. Biskup prosi proboszcza o pomoc. Ksiądz rozmawia z trenerem, który twierdzi, że porwany nie ma żadnych wrogów. Nocul dziwi się, że Ewa przyniosła ze sobą kota Maksa. Kobylicka stwierdza, że archiwum jest w strasznym stanie, ale naprawi to w co najmniej dwa dni. Duchowny prosi Oresta przez telefon o spotkanie. W parku mówi inspektorowi o porwaniu oraz o agresywnych kibicach z Syriusza. Możejko prosi księdza o zorganizowanie spotkania na plebanii. W kryjówce porywaczy Maurycy odzyskuje przytomność. Na plebanii babcia oznajmia, że obstawiła kilka meczów. Na plebanii Orest rozmawia z rodzicami porwanego i Ryszard przyznaje, że pożyczył pieniądze na procent i nie ma z czego oddać. Nagle Dorota dostaje telefon od porywacza, ale mówi mu, że nie ma jeszcze całej kwoty i prosi o jeszcze dwa dni czasu. Inspektor radzi jej następnym razem poprosić syna do telefonu. Gdy Mietek pomaga Ewie przy dokumentach, Możejko prosi ją do siebie żeby dowiedzieć się, czy ta zna się na działaniach operacyjnych. Pani aspirant przeszła wszystkie niezbędne szkolenia. Inspektor rozdziela więc zadania: Gibalski ma sprawdzić kiboli, Nocul facetów od pożyczki, a Ewa obserwować pałac biskupa. Kibice Syriusza próbują sprowokować drużynę Orkana, która musi sobie poradzić bez Janickiego. Gibal zabiera na komendę przywódce kiboli - Pawła Gałeckiego ps. Gała. Porywacz zagląda do Maurycego i daje mu wodę. Porywacz daje Dorocie dodatkowy dzień, ale nie pozwala porozmawiać z synem. Biskupowi udaje się załatwić 50 tys. Inspektor przesłuchuje Gałę, który przyznaje, że zaczepił Janickiego pod katedrą, ale nic mu nie zrobił. Możejko puszcza go. Mietek ustalił, że kredytodawcy grozili dłużnikom, ale tydzień wcześniej wyjechali z żonami na wakacje. Kibice Syriusza ruszają na mecz. Mateusz przychodzi do pałacu biskupa. Porywacz pozwala Maurycemu porozmawiać z matką i zapowiada, że przyśle instrukcje przekazania pieniędzy SMS-em. Orest postanawia umieścić podsłuch u Doroty, a Nocul ma jechać za nią. Orkan przegrywa mecz, co bardzo zasmuca babcię, która na nich postawiła i straciła pół renty. Następnego dnia Janicka dostaje instrukcje, żeby kierować się na Annopol. Policjanci jej pilnują. Niestety Mietek nie może wjechać do lasu, a to tam Dorota ma zostawić pieniądze. Aspirant decyduje się podjechać z drugiej strony. Dorota zostawia pieniądze we wskazanym miejscu. Po chwili zabiera je motocyklista. Niestety gonienie go nie ma sensu. Janiccy są przerażeni, ponieważ porywacze nie odzywają się od kilku godzin. Ksiądz podejrzewa, że porwany przekazał jakąś wskazówkę (powiedział, że Michał Anioł nad nim czuwa, więc może chodzić o malarzy). Rano Mateusz mówi o tym biskupowi. Ksiądz Jacek wywabia malarzy na zewnątrz, gdzie czeka na nich policja. jeden z nich mówi, że chłopak jest w piwnicy w opuszczonym domu za miastem. Maurycy zostaje uratowany. Na komendzie chłopak mówi, ze zobaczył ślady farby i wyczuł pędzle w furgonetce. Kobylickiej udaje się uporządkować archiwum, za co policjanci dają jej kwiaty. Babcia postanowiła nie jeść obiadu w ramach pokuty za swój nierozsądek.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki