FANDOM

odc.57 Gwiazdeczka

Ksiądz odnajduje porzucone kilkumiesięczne dziecko.Policja intensywnie poszukuje matki dziewczynki.Natalia jest zauroczona niemowlakiem,zastanawia się nad adopcją.Mietek ma dostać awans,bardzo się z tego cieszy.Gibalski mówi mu że jeśli awansuje Możejko przeniesie go do Stalowej Woli,bardzo tego nie chce,woli pozostać aspirantem.Wkrótce pewien mężczyzna zgłasza zaginięcie 17-letniej córki.Okazuje się że jest ona w ciąży.Ksiądz Mateusz zaczyna łączyć fakty i odnajduje nastolatka,który być może jest ojcem dziecka.

odc.58 Powódz

Nocul wyjechał na szkolenie podoficerskie.Tymczasem Sandomierz walczy ze skutkami powodzi.Mateusz,Natalia i Pluskwa pomagają powodzianom,jednymi z nich są wdowa Małgorzata i jej niepełnosprawny syn Witek.Wkrótce policja odnajduje zatopioną kobietę,to siostra Małgorzaty.Trop prowadzi do byłego więznia Jedlińskiego.Jednak pojawiają się 2 inne tropy.

odc.59 Kryminał

Biskup,Jacek i Mateusz wybierają się na spotkanie z pisarką kryminałów Ewą Linde-córką dobrej znajomej biskupa.Ewa słyszała o zdolnościach detektywistycznych Mateusza i jest nimi zafascynowana.Spotkanie zostaje zakłócone,ktoś oskarża ją o użycie w powieści prawdziwej historii.Agent pisarki Iwański ma wyjaśnić z nim całą sprawę.Rano mężczyzna który zakłócił spotkanie zostaje pobity.Aresztowany zostaje Iwański.Ewa przyznaje się że dostaje anonimowe pogróżki.Ksiądz detektyw podejrzewa że główny bohater powieści istnieje naprawdę.Przy pomocy Pluskwy odkrywa prawdę.

odc.60 Urwisko

Ksiądz Mateusz oddaje do sklejenia porcelanowy wazon do fabryki w Ćmielowie.Jest on tam świadkiem kilku kłótni z udziałem szefa fabryki Olewicza.Wkrótce ktoś zrzuca Olewicza z urwiska.Policja prowadzi śledztwo.Do Sandomierza przyjeżdża matka Justyny,i niepochwala jej związku z Orestem.

odc.61 Krowy Tłuste,Krowy Chude

W gospodarstwie Kwapisza ukradziono kilka krów.Rolnik uważa że stoi za tym jego sąsiad Pawelec.Okazuje się że od czasu gdy 9 lat temu Kwapisz przypadkowo śmiertelnie potrącił żonę Pawelca oboje szczerze się nienawidzą.Wkrótce Kwapiszowa trafia do szpitala.Lekarze stwierdzają brucelozę,chorobę występującą u bydła.Cały powiat cierpi na epidemię tej choroby.Ksiądz Mateusz bierze sprawy w swoje ręce.

odc.62 Paragraf 23

Zosia Nocul prysnęła sobie klejem w oko.Okazuje się że na zabieg trzeba długo czekać.Istnieje też możliwość przeprowadzenia prywatnej operacji u dr.Makowskiego,kosztuje ona jednak aż 20 000 zł.Basia bierze pożyczkę w firmie "Krezus".Okazuje się że została oszukana,ukrywa sprawę przed Mietkiem.Ksiądz Mateusz stara się jej pomóc.Wkrótce zamordowany zostaje lekarz Jasion.On też brał pożyczkę w tej firmie.

odc.63 Zdobycz

Do urzędu miasta dołącza się myśliwy Marek Podgórski.Pani burmistrz i on wyjeżdżają na spotkanie służbowe poza miasto.Mają wrócić następnego dnia.Możejko boi się że Justyna go zdradzi.Z nieznanych przyczyn wraca ona wcześniej.Wkrótce Podgórski zostaje zamordowany,krążą plotki iż Justyna go zabiła.Orest zaczyna się bać ,podejrzewa że jest to prawda.Zwierza się z tej sprawy Mateuszowi.Justyna podejrzewa inspektora że z zazdrości zabił myśliwego.Ksiądz detektyw dostaje szokującą wiadomość.

odc.64 Aukcja

W Sandomierzu odbywa się aukcja cennego obrazu,który sprzedaje Mikołaj Wolański.Wolański popadł w tarapaty finansowe,ma do spłacenia dług w wysokości 350 000 złotych.Jest to jedyny sposób na spłacenie długu.Niestety ktoś kwestionuje autentyczność tego obrazu.Główny kupiec rezygnuje z zakupu a obraz trafia do depozytu w muzeum.Niestety rękodzieło zostaje skradzione.

odc.65 Taka Spokojna Niedziela

Zamordowany zostaje policjant Rafał Burzyński,przyjaciel Możejki.Policja stwierdza samobójstwo.Inspektor bardzo się tym przejmuje,nie wierzy że mógłby się zabić.Wszczyna prywatne śledztwo.Odkrywa że miał długi w nielegalnym kasynie.Natalia wyjeżdża na wycieczkę do Kurozwęk,postanawia zagrać w ruletkę.Na miejscu zjawia się przebrany Orest,Natalia rozpoznaje go,daje znać wszystkim że jest policjantem.Spanikowani przestępcy uprowadzają inspektora i Natalię.Cała Świętokrzyska policja ich szuka.Ksiądz Mateusz odkrywa wspólnika porywaczy.

odc.66 Obrona Konieczna

Właściciel sklepu jubilerskiego zabija włamywacza.Policjanci odkrywają że nie było to konieczne,nie można jednak zarzucić jubilerowi winy.Nocul ma poprowadzić śledztwo.Ola wyjeżdża na studia,a Zosia do babci.Basia postanawia zapisać się na kurs taj-czi,Mietek nie jest tym wszystkim zachwycony.Mateusz zaleca terapię małżeńską i pomaga w rozwiązaniu sprawy.

odc.67 Sonata

Możejko,Justyna,Mateusz,Natalia i komendant wojewódzki policji Niklewicz wybierają się do Kielc na koncert młodego pianisty Juliana Dębskiego.Wkrótce kochanka Juliana Bożena zostaje pobita.Julian staje się głównym podejrzanym.Ksiądz Mateusz Żmigrocki jako jedyny wierzy Julianowi,z pomocą babci Lucyny odkrywa winowajcę.

odc.68 Rabunek

W Sandomierzu grasuje szajka złodziei przebranych za zakonnice.Babcia Lucyna przypadkowo znajduje rannego jubilera.Jego sklep został doszczętnie okradziony.Pobity podejrzewa że stoi za tym niedawno zwolniony przez niego z pracy Wacław.Możejko prosi księdza Mateusza by spytał prawdziwe zakonnice czy nie ukradziono im habitów.

odc.69 Ogrodnik

Natalia zgłasza kradzież samochodu.Gibalski ma za zadanie odnalezć skradzione auto.Policjanci dostają zgłoszenie o zaginięciu klasztornego ogrodnika Franciszka Szulty.O związek z jego zaginięciem podejrzany jest jego bratanek Marek.W jego samochodzie znalezione zostają ślady krwi ogrodnika.Poszukujący śledztwo w sprawie samochodu Gibalski odnajduje stary zatopiony samochód,a w nim ludzki szkielet.Ksiądz Mateusz odnajduje nieprzytomnego ogrodnika.Marek zostaje oczyszczony z zarzutu.Wkrótce ksiądz detektyw jest o krok od odnalezienia samochodu Natali

Więcej z Fandomu

Losowa wiki